Tw53: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 127: | Linia 127: | ||
Plik:Tw53-2566 (1).jpg|Tw53-2566 na terenie stacji w Rudach [[Rudy]] 25.10.2015 | Plik:Tw53-2566 (1).jpg|Tw53-2566 na terenie stacji w Rudach [[Rudy]] 25.10.2015 | ||
Plik:Racib%C3%B3rzam.jpg|30.09.2007 | Tw53-2670 ustawiony w charakterze pomnika w Raciborzu. | Plik:Racib%C3%B3rzam.jpg|30.09.2007 | Tw53-2670 ustawiony w charakterze pomnika w Raciborzu. | ||
− | Plik:DSC02225am.JPG|30.09.2007 | Tw53-2665 jako eksponat w Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie. | + | Plik:DSC02225am.JPG|30.09.2007 | Tw53-2665 jako eksponat w Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie. |
+ | Plik:DSC02831am2.JPG|09.08.2009 | Pw53-02 (ex. Tw53-3996 ) na terenie Zabytkowej Stacji Kolei Wąskotorowej w Rudach. | ||
</gallery> | </gallery> | ||
{{clear}} | {{clear}} |
Wersja z 15:50, 7 lut 2017
Tw53 | ||
Tw53-2560 na terenie skansenu w Chabówce Chabówka 18.09.2010 | ||
Przewoźnik | PKP,Przemysł | |
Oznaczenie przewoźnika | Tw53 | |
Producent | Fablok Chrzanów | |
Lata budowy | 1953-1954 | |
Liczba wyprodukowanych egzemplarzy | 20 | |
Rozstaw szyn | 785 mm , 750 mm , 1000 mm, | |
Długość parowozu | 8800 mm | |
Szerokość | 2800 mm | |
Wysokość | 3050 mm | |
Układ osi | 0-5-0 | |
Średnica kół napędowych | 790 mm | |
Ciśnienie pary w kotle | 13 atm | |
Powierzchnia rusztu | 1,6 m2 | |
Powierzchnia przegrzewacza | 22 m2 | |
Średnica cylindrów | 450 mm | |
Skok tłoka | 400 mm | |
Moc znamionowa | 400 KM (294,2 kW) | |
Prędkość konstrukcyjna | 30 km/h | |
Masa własna | 32,4 t | |
Masa służbowa | 41,25 t | |
Zapas węgla | 1,6 t | |
Zapas wody | 4 m3 | |
Świadectwo typu | {{{swiadectwo_typu}}} | |
Kolor żółty |
Tw53 – polski parowóz tendrzak budowany w latach 1953 - 1954 przez Fablok. Łącznie zbudowano 20 egzemplarzy tego parowozu, z czego 10 na potrzeby Górnośląskich Kolei Wąskotorowych oraz 10 na potrzeby górnośląskich zakładów przemysłowych do obsługi ich własnych kolei przemysłowych oraz bocznic.
Do dzisiejszych czasów zostało zachowane 6 parowozów z czego 2 z nich zostały przystosowane do współpracy z tendrami:
•Tw53-2561
•Tw53-2564 przebudowany na Pw53-1980. Zestawiony z tendrem Pt10-1980 od skasowanego parowozu Pxu z dostaw UNNRA.
•Tw53-2565
•Tw53-2566 Oczekuje na naprawę główną
•Tw53-2570
•Tw53-3996 przebudowany na Pw53-02. Zestawiony z tendrem 6Ptx48 od parowozu Px48.
Tw53-2560 na terenie skansenu w Chabówce Chabówka 20.08.2016.
Tw53-2566 na terenie stacji w Rudach Rudy 25.10.2015
Nr fabr. | Rok prod. | Stan | Prześwit | Oznaczenie | Aktualne lub ostatnie miejsce stacjonowania |
Uwagi |
---|---|---|---|---|---|---|
2647 | 1954 | oczekuje NG | 785 | Tw53-2566 | Rudy | kolor żółty |
3996 | 1954 | eksponat | 785 | Pw53-02 | Rudy | ex. Tw53-3996 |
2570 | 1955 | w trakcie renowacji | 785 | Tw53-2570 | Racibórz | kolor zielony . Nazywany Halinką |
ARTYKUŁ W TRAKCIE OPRACOWYWANIA
Ta strona zawiera treści z Wikipedii. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Tw53. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Wikipedii jest udostępniony na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach.
Ten szablon jest własnością publiczną. Sposób użycia szablonu oraz przykłady znajdują się na stronie dyskusji.