Tw53: Różnice pomiędzy wersjami
(plus szablon) |
|||
Linia 80: | Linia 80: | ||
|[[Tw53/2647|2647]] | |[[Tw53/2647|2647]] | ||
| 1954 | | 1954 | ||
− | | style="background-color:#ffac80;" | oczekuje NG | + | | style="background-color:#ffac80;" | oczekuje NG/eksponat |
| 785 | | 785 | ||
| Tw53-2566 | | Tw53-2566 | ||
Linia 101: | Linia 101: | ||
|Racibórz | |Racibórz | ||
|kolor zielony . Nazywany Halinką | |kolor zielony . Nazywany Halinką | ||
+ | |- | ||
+ | |[[Tw53/3990|3990]] | ||
+ | |1954 | ||
+ | |style="background-color:#80FFFF;" | eksponat | ||
+ | |785 | ||
+ | |Tw53-2561 | ||
+ | |Chabówka | ||
+ | |Błędnie oznaczony numerem 2560 | ||
+ | |- | ||
+ | |[[Tw53/2648|2648]] | ||
+ | |1955 | ||
+ | |style="background-color:#80FFFF;" | eksponat | ||
+ | |785 | ||
+ | |Tw53-2565 | ||
+ | |Sochaczew | ||
+ | |Prostokątne Bufory | ||
+ | |- | ||
+ | |[[Tw53/2656|2646]] | ||
+ | |1955 | ||
+ | |style="background-color:#80FFFF;" | eksponat | ||
+ | |750 | ||
+ | |Pw53-1980 | ||
+ | |Sochaczew | ||
+ | |ex. Tw53-2564. Prebudowany w 1971 | ||
|} | |} | ||
Wersja z 14:37, 12 mar 2017
Niniejszy artykuł jest w trakcie budowy lub przebudowy. Pomoc jest mile widziana. UżytkownikTw53-2566 (dyskusja, wkład) Jeżeli ta strona nie była edytowana od dłuższego czasu, należy usunąć szablon. |
Tw53 | |
Tw53-2561 (błędnie oznaczony jako 2560) na ekspozycji w skansenie w Chabówce | |
Przewoźnik | PKP, przemysł |
Oznaczenie przewoźnika | Tw53 |
Producent | Fablok Chrzanów |
Lata budowy | 1953 - 1954 |
Liczba wyprodukowanych egzemplarzy | 20 |
Rozstaw szyn | 750 mm, 785 mm |
Długość parowozu | 8800 mm |
Szerokość | 2800 mm |
Wysokość | 3050 mm |
Układ osi | 0-5-0
|
Średnica kół napędowych | 790 mm |
Ciśnienie pary w kotle | 13 atm |
Powierzchnia rusztu | 1,6 m2 |
Powierzchnia przegrzewacza | 22 m2
|
Średnica cylindrów | 450 mm |
Skok tłoka | 400 mm |
Moc znamionowa | 400 KM (294,2 kW) |
Prędkość konstrukcyjna | 30 km/h |
Masa własna | 32,4 t |
Masa służbowa | 41,25 t
|
Zapas węgla | 1,6 t |
Zapas wody | 4 m3
|
Tw53 – polski parowóz tendrzak budowany w latach 1953 - 1954 przez Fablok. Łącznie zbudowano 20 egzemplarzy tego parowozu, z czego 10 na potrzeby Górnośląskich Kolei Wąskotorowych oraz 10 na potrzeby górnośląskich zakładów przemysłowych do obsługi ich własnych kolei przemysłowych oraz bocznic.
Do dzisiejszych czasów zostało zachowane 6 parowozów z czego 2 z nich zostały przystosowane do współpracy z tendrami:
•Tw53-2561
•Tw53-2564 przebudowany na Pw53-1980. Zestawiony z tendrem Pt10-1980 od skasowanego parowozu Pxu z dostaw UNNRA.
•Tw53-2565
•Tw53-2566 Oczekuje na naprawę główną
•Tw53-2570
•Tw53-3996 przebudowany na Pw53-02. Zestawiony z tendrem 6Ptx48 od parowozu Px48.
Tw53-2560 na terenie skansenu w Chabówce Chabówka 20.08.2016.
Tw53-2566 na terenie stacji w Rudach Rudy 25.10.2015
Nr fabr. | Rok prod. | Stan | Prześwit | Oznaczenie | Aktualne lub ostatnie miejsce stacjonowania |
Uwagi |
---|---|---|---|---|---|---|
2647 | 1954 | oczekuje NG/eksponat | 785 | Tw53-2566 | Rudy | kolor żółty |
3996 | 1954 | eksponat | 785 | Pw53-02 | Rudy | ex. Tw53-3996 |
2570 | 1955 | w trakcie renowacji | 785 | Tw53-2570 | Racibórz | kolor zielony . Nazywany Halinką |
3990 | 1954 | eksponat | 785 | Tw53-2561 | Chabówka | Błędnie oznaczony numerem 2560 |
2648 | 1955 | eksponat | 785 | Tw53-2565 | Sochaczew | Prostokątne Bufory |
2646 | 1955 | eksponat | 750 | Pw53-1980 | Sochaczew | ex. Tw53-2564. Prebudowany w 1971 |
ARTYKUŁ W TRAKCIE OPRACOWYWANIA
Ta strona zawiera treści z Wikipedii. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Tw53. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Wikipedii jest udostępniony na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach.