Dyskusja użytkownika:Zgroza: Różnice pomiędzy wersjami
(→Spam bot: nowa sekcja) |
(→Współpraca z innymi serwisami: nowa sekcja) |
||
Linia 19: | Linia 19: | ||
Cześć. Dzięki za czujność i wywalenie spamu. Niestety obecne zabezpieczenie antyspamowe nie jest całkowicie niezawodne, ale nie jest tragiczne. Raz na tydzień średno zdarza się jakiś spam, to się da znieść. A chcę utrzymać możliwość edytowania przez użytkowników niezarejestrowanych - szykujemy nowy projekt, który, jak mamy nadzieję, zwiększy znacząco popularność Enkolu :) Dobrego wieczoru! <span class="plainlinksneverexpand lx">[[Użytkownik:Paweł Niemczuk|Paweł Niemczuk]] <tt>(</tt>[[Dyskusja użytkownika:Paweł Niemczuk|dyskusja]]<tt>|</tt>[[Specjalna:Wkład/Paweł Niemczuk|wkład]]<tt>|</tt>[{{fullurl:Specjalna:Rejestr|user={{urlencode:Paweł Niemczuk}}}} rejestr]<tt>|</tt>[{{fullurl:Specjalna:Rejestr|type=block&page=Użytkownik:{{urlencode:Paweł Niemczuk}}}} blokady]<tt>|</tt>[[Specjalna:Blokuj/Paweł Niemczuk|zablokuj]]<tt>|</tt>[[Specjalna:Uprawnienia użytkowników/Paweł Niemczuk|uprawnienia]]<tt>|</tt>)</span> 17:54, 17 mar 2017 (CDT) | Cześć. Dzięki za czujność i wywalenie spamu. Niestety obecne zabezpieczenie antyspamowe nie jest całkowicie niezawodne, ale nie jest tragiczne. Raz na tydzień średno zdarza się jakiś spam, to się da znieść. A chcę utrzymać możliwość edytowania przez użytkowników niezarejestrowanych - szykujemy nowy projekt, który, jak mamy nadzieję, zwiększy znacząco popularność Enkolu :) Dobrego wieczoru! <span class="plainlinksneverexpand lx">[[Użytkownik:Paweł Niemczuk|Paweł Niemczuk]] <tt>(</tt>[[Dyskusja użytkownika:Paweł Niemczuk|dyskusja]]<tt>|</tt>[[Specjalna:Wkład/Paweł Niemczuk|wkład]]<tt>|</tt>[{{fullurl:Specjalna:Rejestr|user={{urlencode:Paweł Niemczuk}}}} rejestr]<tt>|</tt>[{{fullurl:Specjalna:Rejestr|type=block&page=Użytkownik:{{urlencode:Paweł Niemczuk}}}} blokady]<tt>|</tt>[[Specjalna:Blokuj/Paweł Niemczuk|zablokuj]]<tt>|</tt>[[Specjalna:Uprawnienia użytkowników/Paweł Niemczuk|uprawnienia]]<tt>|</tt>)</span> 17:54, 17 mar 2017 (CDT) | ||
+ | |||
+ | == Współpraca z innymi serwisami == | ||
+ | |||
+ | Cześć. Właśnie przeglądając forum nasze wpadłem na Twój wpis dotczący współpracy z Tomim czy "Bazą kolejową". Jasne, że oba serwisy są świetnymi źródłami danych. Ale na jakiej zasadzie współpraca miałaby wyglądać? Kopiowanie danych raczej nie ma sensu (no chyba, że ich właściciele zdecydowaliby się zintegrować z Enkolem, w co nie wierzę) - po co je duplikować? Uważam, że nie należy tworzyć bytów ponad potrzebę. Myślę, że sami mamy wystarczająco dużo unikatowych (w sensie - nie zebranych i udostępnionych nigdzie indziej), które moglibyśmy (ba, powinniśmy) obrobić i opublikować. Ja w tej chwili pracuję nad wykorzystaniem możliwości oprogramowania. M. in. wdrożyłem wyszukiwarkę dokumentów w Archiwum, stworzyliśmy też narzędzia do wpisywania książek do Biblioteki Enkolu oraz do przeszukiwania katalogu Biblioteki. Pracuję też nad opracowaniem informacji o lokomotywach w taki sposób żeby możliwe było ich przeszukiwanie oraz dynamiczne generowanie kwerend na stronach artykułów (np. zamiast wpisywać "z palca" tabelkę z wszystkimi lokomotywami użytkowanymi przez, dajmy na to, Prowincjonalną Kolej Gminną, będzie można na stronie wpisać kod kwerendy, który to zestawienie wygeneruje dynamicznie na podstawie danych pobranych ze sstron poszczególnych egzemplarzy lokomotyw. Więcej o tym napisałem na naszym forum: [[Forum - Propozycja struktury danych opisujacych egzemplarz lokomotywy wąskotorowej]]. Opisałem tam też inne możliwości, które daje oprogramowanie, a których wykoyrzstania się uczę. BTW - podobne rozwiązania można by zastosowac dla tworzonego przez Ciebie spisu kolei cukrowniczych. Sądzę, że zdecydowanie ułatwiłoby to pracę i Tobie, i ewentualnie innym edytorom. Co Ty na to? Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji na forum. <span class="plainlinksneverexpand lx">[[Użytkownik:Paweł Niemczuk|Paweł Niemczuk]] <tt>(</tt>[[Dyskusja użytkownika:Paweł Niemczuk|dyskusja]]<tt>|</tt>[[Specjalna:Wkład/Paweł Niemczuk|wkład]]<tt>|</tt>[{{fullurl:Specjalna:Rejestr|user={{urlencode:Paweł Niemczuk}}}} rejestr]<tt>|</tt>[{{fullurl:Specjalna:Rejestr|type=block&page=Użytkownik:{{urlencode:Paweł Niemczuk}}}} blokady]<tt>|</tt>[[Specjalna:Blokuj/Paweł Niemczuk|zablokuj]]<tt>|</tt>[[Specjalna:Uprawnienia użytkowników/Paweł Niemczuk|uprawnienia]]<tt>|</tt>)</span> 22:30, 22 mar 2017 (CDT) |
Wersja z 03:30, 23 mar 2017
Cześć! Witaj w serwisie Enkol.pl - cieszę się, że dołączyłeś do grona jego twórców. Jeśli masz doświadczenie jako Wikipedysta, to działalność na Enkolu nie będzie dla Ciebie kłopotem - nasz serwis korzysta z tego samego oprogramowania, co Wikipedia. Jeśli jednak nie masz wikipedystycznego doświadczenia, to służę pomocą i informacjami - pisz do mnie śmiało. Możesz też korzystać ze stron pomocy Enkolu oraz Wikipedii. No i to tyle tytułem wstępu. Aha, nadaję Ci uprawnienia redaktora, żebyś nie musiał marnować czasu na odróżnianie kotków od piesków przy każdej edycji. Pozdrawiam!
15:14, 16 sie 2014 (UTC)Twój nowy art
Fajny, z przyjemnością przeczytałem. Pogrzebię w materiałach, to może uda się co nieco ów artykuł rozbudować. I jeszcze jedno dodam - możesz swobodnie wykorzystywac na Enkolu zdjęcia z Wikmedia Commons (czyli z Wikipedii). Wstawiasz je do artykułu dokładanie tak samo, jak te, które mamy przesłane na Enkol. System po prostu automatycznie zasysa obrazek z Commons. Pozdrawiam.
02:07, 30 paź 2014 (UTC)Przypisy
Cześć! Mam taką prośbę: jak uzupełniasz albo zmieniasz informacje o lokomotywach - ich stanie, stacjonowaniu i tak dalej, to oprócz dodania pozycji do pozycji "źródła" wstaw proszę przy dodanej / zmienionej informacji przypis. Informacje o tym, jak wsatwiać przpisy znajdziesz np. na stronach pomocy Wikipedii, o tujtaj: Pomoc:Przypisy. Pozdrawiam serdecznie! 01:24, 21 paź 2015 (UTC)
Uprawnienia
Cześć, nadałem Ci uprawnienia administratora. Pozwala Ci to na zupełnie swobodne edytowania, przenoszenie, usuwanie, odtwarzanie i tak dalej. Bardzo proszę jednak o niezwykle ostrożne korzystanie z niektórych urządzeń administratorskich, szczególnie pozwalających na masowe edycje i masowe usuwanie - ich działanie jest bardzo trudne, o ile nie niemożliwe, do odwrócenia. Pozdrawiam!
21:59, 1 lis 2015 (UTC)Statystyka
Dobra robota! Pozdrawiam!
03:08, 26 lis 2015 (UTC)Spam bot
Cześć. Dzięki za czujność i wywalenie spamu. Niestety obecne zabezpieczenie antyspamowe nie jest całkowicie niezawodne, ale nie jest tragiczne. Raz na tydzień średno zdarza się jakiś spam, to się da znieść. A chcę utrzymać możliwość edytowania przez użytkowników niezarejestrowanych - szykujemy nowy projekt, który, jak mamy nadzieję, zwiększy znacząco popularność Enkolu :) Dobrego wieczoru!
17:54, 17 mar 2017 (CDT)Współpraca z innymi serwisami
Cześć. Właśnie przeglądając forum nasze wpadłem na Twój wpis dotczący współpracy z Tomim czy "Bazą kolejową". Jasne, że oba serwisy są świetnymi źródłami danych. Ale na jakiej zasadzie współpraca miałaby wyglądać? Kopiowanie danych raczej nie ma sensu (no chyba, że ich właściciele zdecydowaliby się zintegrować z Enkolem, w co nie wierzę) - po co je duplikować? Uważam, że nie należy tworzyć bytów ponad potrzebę. Myślę, że sami mamy wystarczająco dużo unikatowych (w sensie - nie zebranych i udostępnionych nigdzie indziej), które moglibyśmy (ba, powinniśmy) obrobić i opublikować. Ja w tej chwili pracuję nad wykorzystaniem możliwości oprogramowania. M. in. wdrożyłem wyszukiwarkę dokumentów w Archiwum, stworzyliśmy też narzędzia do wpisywania książek do Biblioteki Enkolu oraz do przeszukiwania katalogu Biblioteki. Pracuję też nad opracowaniem informacji o lokomotywach w taki sposób żeby możliwe było ich przeszukiwanie oraz dynamiczne generowanie kwerend na stronach artykułów (np. zamiast wpisywać "z palca" tabelkę z wszystkimi lokomotywami użytkowanymi przez, dajmy na to, Prowincjonalną Kolej Gminną, będzie można na stronie wpisać kod kwerendy, który to zestawienie wygeneruje dynamicznie na podstawie danych pobranych ze sstron poszczególnych egzemplarzy lokomotyw. Więcej o tym napisałem na naszym forum: Forum - Propozycja struktury danych opisujacych egzemplarz lokomotywy wąskotorowej. Opisałem tam też inne możliwości, które daje oprogramowanie, a których wykoyrzstania się uczę. BTW - podobne rozwiązania można by zastosowac dla tworzonego przez Ciebie spisu kolei cukrowniczych. Sądzę, że zdecydowanie ułatwiłoby to pracę i Tobie, i ewentualnie innym edytorom. Co Ty na to? Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji na forum. 22:30, 22 mar 2017 (CDT)