Tabor:Lw-00096: Różnice pomiędzy wersjami
(uzupełnienie opisów zdjęć) |
m (drobna merytoryczna) |
||
Linia 10: | Linia 10: | ||
|Ostatni rozstaw=785 mm | |Ostatni rozstaw=785 mm | ||
|Ostatnie stacjonowanie=Bytom Karb Wąskotorowy | |Ostatnie stacjonowanie=Bytom Karb Wąskotorowy | ||
− | |Ostatni typ silnika=Maybach | + | |Ostatni typ silnika=Maybach MB 836 Bb |
|Kolej=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe | |Kolej=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe | ||
|Użytkownik=Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych | |Użytkownik=Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych |
Wersja z 23:39, 27 maj 2017
<<< L45H
L45H 20567
Stan: w trakcie remontu
Rok produkcji
1967
Stan
W trakcie remontu
Rok odstawienia
2014
Aktualne oznaczenie
Lxd2-352
Aktualny rozstaw
785 mm
Aktualne miejsce stacjonowania
Bytom Karb Wąskotorowy
Kraj stacjonowania
Aktualny typ silnika
Maybach MB 836 Bb
Kolej
Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
Użytkownik
Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych
Właściciel
Urząd Miasta Bytomia
Stacjonowanie
Rudy | 1968 | - | 1990 |
Bytom Karb Wąskotorowy | 1990 | - | nadal |
Rozstaw
785 mm | 1967 | - | nadal |
Oznaczenie
Lxd2-352 | 1968 | - | nadal |
Dodatkowe informacje
Brak prądnicy tachometrycznej, silnik z Lxd2-372
Szczegółowy opis i uwagi
Jest to aktualnie najstarsza istniejąca i najstarsza czynna lokomotywa tej serii w Polsce. W roku 2007 lokomotywa przeszła naprawę rewizyjną w nieistniejącej już firmie "Żuraw" w Nowym Sączu. Po powrocie lokomotywy do jednostki macierzystej stwierdzono pęknięcie bloku silnika (nie był on objęty naprawą). W wyniku tej usterki lokomotywa otrzymała silnik typu Maybach z odstawionej maszyny Lxd2-372. Cechami charakterystycznymi Lxd2-352 są brak tachografu oraz nietypowe, małe tabliczki znamionowe. Od jesieni 2016 lokomotywa przechodzi naprawę rewizyjną.