802S: Różnice pomiędzy wersjami
m (drobne redakcyjne) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''802S, 803S''' – Wąskotorowy pług odśnieżny produkowany w latach 1985–1992 w Zakładach Naprawy Taboru Kolejowego w Stargardzie Szczecińskim. | '''802S, 803S''' – Wąskotorowy pług odśnieżny produkowany w latach 1985–1992 w Zakładach Naprawy Taboru Kolejowego w Stargardzie Szczecińskim. | ||
+ | |||
+ | [[Plik:802skabshaggy.jpg|thumb|300px|Jeden z pulpitów sterowniczych pługu 802S-09]] | ||
== Eksploatacja == | == Eksploatacja == | ||
Linia 9: | Linia 11: | ||
Konstrukcja pługu i wyposażenie bazowało w dużej mierze na pługu normalnotorowym [[411S]]. Pojazd ten nie posiada własnego napędu, więc do jego pracy potrzebna jest lokomotywa. Wewnątrz znajduje się silnik spalinowy [[SW266]], napędzający agregat prądotwórczy potrzebny do obsługi hydrauliki. | Konstrukcja pługu i wyposażenie bazowało w dużej mierze na pługu normalnotorowym [[411S]]. Pojazd ten nie posiada własnego napędu, więc do jego pracy potrzebna jest lokomotywa. Wewnątrz znajduje się silnik spalinowy [[SW266]], napędzający agregat prądotwórczy potrzebny do obsługi hydrauliki. | ||
Pług te były mało używane, podobno z powodu częstych wykolejeń. | Pług te były mało używane, podobno z powodu częstych wykolejeń. | ||
+ | |||
Informacje zgromadził: '''Shaggy''' (w całości mój tekst, który pisałem na wikipedii) | Informacje zgromadził: '''Shaggy''' (w całości mój tekst, który pisałem na wikipedii) | ||
[[Kategoria:Pługi odśnieżne]] | [[Kategoria:Pługi odśnieżne]] |
Wersja z 14:05, 4 wrz 2011
802S, 803S – Wąskotorowy pług odśnieżny produkowany w latach 1985–1992 w Zakładach Naprawy Taboru Kolejowego w Stargardzie Szczecińskim.
Eksploatacja
Polskie Koleje Państwowe zakupiły ogółem 15 sztuk w ZNTK Stargard Szczeciński. Pierwszym prototypowym pługiem był 802S-01. Posiadał on płaski dach i prostokątne światła. Następne egzemplarze miały już okrągłe światła i lekko zaokrąglony dach. Pługi te były były produkowane na rozstaw szyn:
- 750mm – 802S-01 do 12
- 1000mm – 803S-01 do 03
Charakterystyka
Konstrukcja pługu i wyposażenie bazowało w dużej mierze na pługu normalnotorowym 411S. Pojazd ten nie posiada własnego napędu, więc do jego pracy potrzebna jest lokomotywa. Wewnątrz znajduje się silnik spalinowy SW266, napędzający agregat prądotwórczy potrzebny do obsługi hydrauliki. Pług te były mało używane, podobno z powodu częstych wykolejeń.
Informacje zgromadził: Shaggy (w całości mój tekst, który pisałem na wikipedii)