Lista kolei cegielnianych w Polsce: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(dod) |
|||
(Nie pokazano 17 wersji utworzonych przez 6 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | + | Lista kolei istniejących oraz zlikwidowanych kolei cegielnianych w Polsce. Lista tworzona jest w oparciu o informacje pochodzące z forum 750mm.pl. stron prywatnych pasjonatów kolejnictwa, stron internetowych poświęconych historii danego regionu oraz o czasopisma kolejowe. | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
{| class="wikitable sortable" | {| class="wikitable sortable" | ||
Linia 10: | Linia 6: | ||
! Lokalizacja | ! Lokalizacja | ||
! Stan | ! Stan | ||
− | ! Prześwit | + | ! Prześwit [mm] |
! Długość toru | ! Długość toru | ||
! Uwagi | ! Uwagi | ||
Linia 16: | Linia 12: | ||
|- | |- | ||
|Cegielnia w Stróżach | |Cegielnia w Stróżach | ||
− | |Stróże | + | |KNS, Stróże |
− | |style="background-color:# | + | |style="background-color:#ff8080;"| 2011 : zlikwidowana |
− | | | + | |600 |
|około 150 m | |około 150 m | ||
− | | | + | |Zakład zakończył produkcję około połowy 2011r, w latach 2013/2014 całkowicie zlikwidowany, komin zburzony 06.03.2014r. |
− | | | + | |WLs50-1435 z 1961r. (czynna) |
+ | WLs50-1979 z 1968r. (odstawiona, wrak) | ||
+ | |||
+ | Dane z 2011r.; 06.03.2014r. WLs50-1435 stała na pozostałościach zakładu wraz z 4 kolebami | ||
|- | |- | ||
|Cegielnia Bielowice | |Cegielnia Bielowice | ||
− | |Nowy Sącz | + | |KN, Nowy Sącz |
− | |style="background-color:# | + | |style="background-color:#ff8080;"| 2011 : zlikwidowana |
− | | | + | |600 |
− | | | + | |około 1 km |
− | | | + | |Zakład zakończył produkcję w grudniu 2011r. |
− | + | |WLs50-1478 z 1963r. (odstawiona, wrak) | |
+ | Wls50-2257 z 1973r. (odstawiona) | ||
+ | WLs50M3-001/07 z 2007r. (przebudowana z WLs50-2279, czynna) | ||
+ | |||
+ | Dane z 2011r.; w 2013r. lokomotywki sprzedane prywatnemu właścicielowi | ||
|- | |- | ||
|Cegielnia Sarnów | |Cegielnia Sarnów | ||
− | |Sarnów, gm. Gniewoszów | + | |WKZ, Sarnów, gm. Gniewoszów |
|style="background-color:#ff8080;"| 1996 : zlikwidowana | |style="background-color:#ff8080;"| 1996 : zlikwidowana | ||
| | | | ||
Linia 40: | Linia 43: | ||
|- | |- | ||
|Cegielnia Ścinawka Średnia | |Cegielnia Ścinawka Średnia | ||
− | |Ścinawka Średnia | + | |DKL, Ścinawka Średnia |
|style="background-color:#ff8080;"| 19xx : zlikwidowana | |style="background-color:#ff8080;"| 19xx : zlikwidowana | ||
| | | | ||
Linia 48: | Linia 51: | ||
|- | |- | ||
|Zakład Produkcji Cegieł Lesanka | |Zakład Produkcji Cegieł Lesanka | ||
− | | | + | |BIA, Michałowo |
|style="background-color:#ff8080;"| 199x : zlikwidowana | |style="background-color:#ff8080;"| 199x : zlikwidowana | ||
|600 | |600 | ||
Linia 56: | Linia 59: | ||
|- | |- | ||
|Zakład Produkcji Cegieł "Piekiełko" koło Knyszyna | |Zakład Produkcji Cegieł "Piekiełko" koło Knyszyna | ||
− | | | + | |BMN, ? |
|style="background-color:#ff8080;"| 199x : zlikwidowana | |style="background-color:#ff8080;"| 199x : zlikwidowana | ||
|600 | |600 | ||
Linia 64: | Linia 67: | ||
|- | |- | ||
|Zakład Produkcji Cegieł Złotoria | |Zakład Produkcji Cegieł Złotoria | ||
− | | | + | |BIA, ? |
|style="background-color:#ff8080;"| 199x : zlikwidowana | |style="background-color:#ff8080;"| 199x : zlikwidowana | ||
|600 | |600 | ||
Linia 72: | Linia 75: | ||
|- | |- | ||
|Zakład Produkcji Cegieł Księżyno | |Zakład Produkcji Cegieł Księżyno | ||
− | | | + | |BIA, Księżyno |
|style="background-color:#ff8080;"| 19xx : zlikwidowan | |style="background-color:#ff8080;"| 19xx : zlikwidowan | ||
|600 | |600 | ||
Linia 80: | Linia 83: | ||
|- | |- | ||
|Zakład Produkcji Cegieł Koplany | |Zakład Produkcji Cegieł Koplany | ||
− | | | + | |BIA, Koplany |
|style="background-color:#ff8080;"| 2005 : zlikwidowana | |style="background-color:#ff8080;"| 2005 : zlikwidowana | ||
|600 | |600 | ||
Linia 87: | Linia 90: | ||
|kilka [[WLs40]], koleby | |kilka [[WLs40]], koleby | ||
|- | |- | ||
− | |Cegielnia w | + | |Cegielnia w Objezierzu |
− | | | + | |ZCH, Objezierze |
|style="background-color:#ff8080;"| 200x : zlikwidowana | |style="background-color:#ff8080;"| 200x : zlikwidowana | ||
| | | | ||
Linia 96: | Linia 99: | ||
|- | |- | ||
|Cegielnia Witaszyce | |Cegielnia Witaszyce | ||
− | | | + | |PJA, Witaszyce |
− | |style="background-color:# | + | |style="background-color:#ff8080;"| 20XX:zlikwidowana |
| | | | ||
|co najmniej 4 km | |co najmniej 4 km | ||
|obecny stan nieznany; [http://www.galeriapgk.com/galeria/kolej-cegielni-witaszyce/wls50-9#joomimg zdjęcia] | |obecny stan nieznany; [http://www.galeriapgk.com/galeria/kolej-cegielni-witaszyce/wls50-9#joomimg zdjęcia] | ||
− | |co najmniej 3 [[WLs50]], koleby, wyciągarka | + | |co najmniej 3 [[WLs50]], koleby, wyciągarka, zlikwidowana przed 2010 [http://wielkopolskie.fotopolska.eu/Witaszyce/b34947,Cegielnia_Witaszyce.html|fotopolska] |
|- | |- | ||
|Cegielnia w Anielinku | |Cegielnia w Anielinku | ||
− | |Anielinek / Bocian, | + | |WM, Anielinek / Bocian, |
|style="background-color:#ff8080;"| 200x : zlikwidowana | |style="background-color:#ff8080;"| 200x : zlikwidowana | ||
| | | | ||
Linia 112: | Linia 115: | ||
|- | |- | ||
|Cegielnia Miasteczko Śląskie | |Cegielnia Miasteczko Śląskie | ||
− | |Miasteczko Śląskie | + | |STA, Miasteczko Śląskie |
|style="background-color:#ff8080;"| 2002 : zlikwidowana | |style="background-color:#ff8080;"| 2002 : zlikwidowana | ||
|600 | |600 | ||
Linia 120: | Linia 123: | ||
|- | |- | ||
|Cegielnia Zasław | |Cegielnia Zasław | ||
− | | | + | |RSA, Zagórz |
|style="background-color:#ff8080;"| 2011 : zlikwidowana | |style="background-color:#ff8080;"| 2011 : zlikwidowana | ||
|600 | |600 | ||
Linia 128: | Linia 131: | ||
|- | |- | ||
|Cegielnia Siedliska | |Cegielnia Siedliska | ||
− | | | + | |NEL |
|style="background-color:#ff8080;"| 2011 : zlikwidowana | |style="background-color:#ff8080;"| 2011 : zlikwidowana | ||
|600 | |600 | ||
Linia 136: | Linia 139: | ||
|- | |- | ||
|Cegielnia w Rzucewie | |Cegielnia w Rzucewie | ||
− | | | + | |GPU, Rzucewo |
|style="background-color:#ff8080;"| 19xx : zlikwidowana | |style="background-color:#ff8080;"| 19xx : zlikwidowana | ||
| | | | ||
Linia 144: | Linia 147: | ||
|- | |- | ||
|Cegielnia Żagań | |Cegielnia Żagań | ||
− | | | + | | FZG, Żagań |
|style="background-color:#ff8080;"|2011: zlikwidowana | |style="background-color:#ff8080;"|2011: zlikwidowana | ||
| | | | ||
Linia 152: | Linia 155: | ||
|- | |- | ||
|Cegielnia Igloobud w Dębicy | |Cegielnia Igloobud w Dębicy | ||
− | | | + | |RDE, Dębica |
|style="background-color:#ff8080;"|2009: zlikwidowana | |style="background-color:#ff8080;"|2009: zlikwidowana | ||
| | | | ||
Linia 158: | Linia 161: | ||
| | | | ||
|pod koniec funkcjonowania 1 sprawna WLs50, wrak drugiej, w latach świetności 4 do 5 lokomotyw, koleby. Ostatnia sprawna lokomotywa wraz 1 kolebą jest obecnie eksponatem w Muzeum Regionalnym w Dębicy | |pod koniec funkcjonowania 1 sprawna WLs50, wrak drugiej, w latach świetności 4 do 5 lokomotyw, koleby. Ostatnia sprawna lokomotywa wraz 1 kolebą jest obecnie eksponatem w Muzeum Regionalnym w Dębicy | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|- | |- | ||
|Cegielnia Bojanice | |Cegielnia Bojanice | ||
− | | | + | |PLE, okolice Krzywinia |
|style="background-color:#80ff89;"|2011: czynna | |style="background-color:#80ff89;"|2011: czynna | ||
| | | | ||
Linia 176: | Linia 171: | ||
|- | |- | ||
|Cegielnia Czacz | |Cegielnia Czacz | ||
− | | | + | |PKS, Czacz |
|style="background-color:#80ff89;"|2011: czynna | |style="background-color:#80ff89;"|2011: czynna | ||
| | | | ||
Linia 184: | Linia 179: | ||
|- | |- | ||
|Cegielnia Cieszyn | |Cegielnia Cieszyn | ||
− | | | + | |SCI, Cieszyn |
|style="background-color:#c0c0c0;"|2011: ??? | |style="background-color:#c0c0c0;"|2011: ??? | ||
| | | | ||
Linia 192: | Linia 187: | ||
|- | |- | ||
|Cegielnia Kęty | |Cegielnia Kęty | ||
− | | | + | |KOS, Kęty |
|style="background-color:#c0c0c0;"|2011: ??? | |style="background-color:#c0c0c0;"|2011: ??? | ||
| | | | ||
Linia 200: | Linia 195: | ||
|- | |- | ||
|Cegielnia Woźniki | |Cegielnia Woźniki | ||
− | | | + | |SLU, Woźniki |
|style="background-color:#80ff89;"|2011: czynna | |style="background-color:#80ff89;"|2011: czynna | ||
| | | | ||
Linia 208: | Linia 203: | ||
|- | |- | ||
|Cegielnia Kadyny | |Cegielnia Kadyny | ||
− | | | + | |NEB, Kadyny |
|style="background-color:#ff8080;"|2005 (przed): zlikwidowana | |style="background-color:#ff8080;"|2005 (przed): zlikwidowana | ||
| | | | ||
Linia 216: | Linia 211: | ||
|- | |- | ||
|Cegielnia Mosina | |Cegielnia Mosina | ||
− | | | + | |PZ, Mosina |
|style="background-color:#ff8080;"|199x(połowa lat 90.): zlikwidowana | |style="background-color:#ff8080;"|199x(połowa lat 90.): zlikwidowana | ||
|500 (transport gotowych cegieł)<br>600 (transport gliny z wyrobiska)<br>1000 (obsługa pieca)<br>1435 (bocznica) | |500 (transport gotowych cegieł)<br>600 (transport gliny z wyrobiska)<br>1000 (obsługa pieca)<br>1435 (bocznica) | ||
Linia 224: | Linia 219: | ||
|- | |- | ||
|Cegielnia Janków | |Cegielnia Janków | ||
− | | | + | |??? |
|style="background-color:#ff8080;"|20xx (przed 2010): zlikwidowana | |style="background-color:#ff8080;"|20xx (przed 2010): zlikwidowana | ||
| | | | ||
Linia 232: | Linia 227: | ||
|- | |- | ||
|Cegielnia Kaszewy | |Cegielnia Kaszewy | ||
− | | | + | |??? |
|style="background-color:#ff8080;"|2010 (prawdopodobnie): zlikwidowana | |style="background-color:#ff8080;"|2010 (prawdopodobnie): zlikwidowana | ||
| | | | ||
Linia 240: | Linia 235: | ||
|- | |- | ||
|Cegielnia Wełtyń | |Cegielnia Wełtyń | ||
− | | | + | |ZGR, Wełtyń |
− | |style="background-color:#ff8080;"|zlikwidowana | + | |style="background-color:#ff8080;"|zlikwidowana |
− | | | + | |600mm |
− | |||
| | | | ||
| | | | ||
+ | |2 lokomotywki WLs40 | ||
|- | |- | ||
|Cegielnia w Nietążkowie | |Cegielnia w Nietążkowie | ||
− | | | + | |PKS, Nietążkowo |
|style="background-color:#80ff89;"|2007: czynna | |style="background-color:#80ff89;"|2007: czynna | ||
|600<br>750 - bocznica Śmigielskiej Kolei Dojazdowej | |600<br>750 - bocznica Śmigielskiej Kolei Dojazdowej | ||
Linia 256: | Linia 251: | ||
|- | |- | ||
|Cegielnia w Kruszowie | |Cegielnia w Kruszowie | ||
− | | | + | |ELW, Kruszów |
|style="background-color:#ff8080;"|2000 (około) zlikwidowana | |style="background-color:#ff8080;"|2000 (około) zlikwidowana | ||
| | | | ||
Linia 264: | Linia 259: | ||
|- | |- | ||
|Cegielnia w Polanowie | |Cegielnia w Polanowie | ||
− | | | + | |??? |
|style="background-color:#ff8080;"|zlikwidowana | |style="background-color:#ff8080;"|zlikwidowana | ||
| | | | ||
Linia 272: | Linia 267: | ||
|- | |- | ||
|Cegielnia "Ceg-Tor" | |Cegielnia "Ceg-Tor" | ||
− | |Grębocin | + | |CTR, Grębocin |
|style="background-color:#ff8080;"|zlikwidowana po 2005, a przed 2008 | |style="background-color:#ff8080;"|zlikwidowana po 2005, a przed 2008 | ||
|600 mm, bocznica normalnotorowa | |600 mm, bocznica normalnotorowa | ||
Linia 280: | Linia 275: | ||
|- | |- | ||
|Cegielnia Podzamcze (dawniej Świba) | |Cegielnia Podzamcze (dawniej Świba) | ||
− | |Wieruszów | + | |DSW, Wieruszów |
|style="background-color:#80ff89;"|2008: czynna | |style="background-color:#80ff89;"|2008: czynna | ||
|600 mm, | |600 mm, | ||
Linia 286: | Linia 281: | ||
| | | | ||
|2 x [[WLs40|WLs40/50]], koleby | |2 x [[WLs40|WLs40/50]], koleby | ||
+ | |- | ||
+ | |Cegielnia Fordon | ||
+ | |CB, Bydgoszcz | ||
+ | |style="background-color:#ff8080;"|2000: zlikwidowana [http://www.archeo.kolej.pl/maron/fordon.htm] | ||
+ | |600 mm, | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | |6 x [[WLs40|WLs40/50]], 1 x [[WLs50|WLs40/50]], koleby | ||
− | + | |- | |
+ | |Cegielnia Krobanów | ||
+ | |EZD, Krobanów | ||
+ | |style="background-color:#ff8080;"|200x : zlikwidowana | ||
+ | |600 mm | ||
+ | |ok. 1km | ||
+ | |1 [[Tabor:Lw-01138|WLs40-216]], koleby, wcześniej parowóz O&K | ||
+ | |Linia do wyrobiska była przerzucona wiaduktem nad magistralą węglowa | ||
+ | |- | ||
+ | |Cegielnia Oborniki | ||
+ | |POB, Oborniki | ||
+ | |style="background-color:#ff8080;"|2002 : zlikwidowana | ||
+ | |600 mm | ||
+ | |ok. 650 | ||
+ | |Torowisko całkowicie zlikwidowane niedawno. Obie linie schodziły do wyrobisk. Budynki zakładu wciąż istnieją. | ||
+ | |1 [[WLs40 nn2|WLs40]], koleby | ||
+ | |- | ||
+ | |Cegielnia Chodzież | ||
+ | |PCH, Chodzież | ||
+ | |style="background-color:#ff8080;"|200x : zlikwidowana | ||
+ | |600 mm | ||
+ | | | ||
+ | |Torowisko całkowicie zlikwidowane. Budynki zakładu wciąż istnieją. | ||
+ | |1 [[WLs40]]-1045, koleby | ||
|-} | |-} |
Aktualna wersja na dzień 16:33, 15 maj 2018
Lista kolei istniejących oraz zlikwidowanych kolei cegielnianych w Polsce. Lista tworzona jest w oparciu o informacje pochodzące z forum 750mm.pl. stron prywatnych pasjonatów kolejnictwa, stron internetowych poświęconych historii danego regionu oraz o czasopisma kolejowe.
Zakład | Lokalizacja | Stan | Prześwit [mm] | Długość toru | Uwagi | Tabor |
---|---|---|---|---|---|---|
Cegielnia w Stróżach | KNS, Stróże | 2011 : zlikwidowana | 600 | około 150 m | Zakład zakończył produkcję około połowy 2011r, w latach 2013/2014 całkowicie zlikwidowany, komin zburzony 06.03.2014r. | WLs50-1435 z 1961r. (czynna)
WLs50-1979 z 1968r. (odstawiona, wrak) Dane z 2011r.; 06.03.2014r. WLs50-1435 stała na pozostałościach zakładu wraz z 4 kolebami |
Cegielnia Bielowice | KN, Nowy Sącz | 2011 : zlikwidowana | 600 | około 1 km | Zakład zakończył produkcję w grudniu 2011r. | WLs50-1478 z 1963r. (odstawiona, wrak)
Wls50-2257 z 1973r. (odstawiona) WLs50M3-001/07 z 2007r. (przebudowana z WLs50-2279, czynna) Dane z 2011r.; w 2013r. lokomotywki sprzedane prywatnemu właścicielowi |
Cegielnia Sarnów | WKZ, Sarnów, gm. Gniewoszów | 1996 : zlikwidowana | ponad 1000 m | data wymaga weryfikacji | ||
Cegielnia Ścinawka Średnia | DKL, Ścinawka Średnia | 19xx : zlikwidowana | nieznana data likwidacji | |||
Zakład Produkcji Cegieł Lesanka | BIA, Michałowo | 199x : zlikwidowana | 600 | 300-400 m | likwidacja w początku lat 90. | 1 WLs40, koleby |
Zakład Produkcji Cegieł "Piekiełko" koło Knyszyna | BMN, ? | 199x : zlikwidowana | 600 | likwidacja w początku lat 90. | koleby, brak lokomotyw (przeciąganie liną) | |
Zakład Produkcji Cegieł Złotoria | BIA, ? | 199x : zlikwidowana | 600 | likwidacja w połowie lat 90. | 2 x WLs40, koleby | |
Zakład Produkcji Cegieł Księżyno | BIA, Księżyno | 19xx : zlikwidowan | 600 | nieznana data likwidacji; tor przecinał asfaltową szosę | 3 lub 4 WLs40 | |
Zakład Produkcji Cegieł Koplany | BIA, Koplany | 2005 : zlikwidowana | 600 | data likwidacji wymaga weryfikacji | kilka WLs40, koleby | |
Cegielnia w Objezierzu | ZCH, Objezierze | 200x : zlikwidowana | likwidacja po 09.1999 - dokładna data nie ustalona | WLs40, GLs30 | ||
Cegielnia Witaszyce | PJA, Witaszyce | 20XX:zlikwidowana | co najmniej 4 km | obecny stan nieznany; zdjęcia | co najmniej 3 WLs50, koleby, wyciągarka, zlikwidowana przed 2010 [1] | |
Cegielnia w Anielinku | WM, Anielinek / Bocian, | 200x : zlikwidowana | zlikwidowana przed 2007 - dokładna data wymaga weryfikacji | |||
Cegielnia Miasteczko Śląskie | STA, Miasteczko Śląskie | 2002 : zlikwidowana | 600 | około 3 km | zdjęcia | 2 x WLs50, koleby |
Cegielnia Zasław | RSA, Zagórz | 2011 : zlikwidowana | 600 | WLs40-425, około 10 koleb | ||
Cegielnia Siedliska | NEL | 2011 : zlikwidowana | 600 | data likwidacji prawdopodobna, ale wymaga weryfikacji | 3 x WLs50, 2 x GLs30, koleby | |
Cegielnia w Rzucewie | GPU, Rzucewo | 19xx : zlikwidowana | około 1 kilometra | data likwidacji wymaga ustalenia; foto foto | Prawdopodobnie GLs30 oraz składak na bazie GLS30 oraz O&K MD2, koleby | |
Cegielnia Żagań | FZG, Żagań | 2011: zlikwidowana | ||||
Cegielnia Igloobud w Dębicy | RDE, Dębica | 2009: zlikwidowana | około 4 km | pod koniec funkcjonowania 1 sprawna WLs50, wrak drugiej, w latach świetności 4 do 5 lokomotyw, koleby. Ostatnia sprawna lokomotywa wraz 1 kolebą jest obecnie eksponatem w Muzeum Regionalnym w Dębicy | ||
Cegielnia Bojanice | PLE, okolice Krzywinia | 2011: czynna | trakcja konna, koleby, wyciągarka | |||
Cegielnia Czacz | PKS, Czacz | 2011: czynna | większość torowiska zdemontowana, użytkowana tylko pochylnia | kilka koleb, wyciągarka | ||
Cegielnia Cieszyn | SCI, Cieszyn | 2011: ??? | ||||
Cegielnia Kęty | KOS, Kęty | 2011: ??? | ||||
Cegielnia Woźniki | SLU, Woźniki | 2011: czynna | co najmniej 1 x GLs30, koleby | |||
Cegielnia Kadyny | NEB, Kadyny | 2005 (przed): zlikwidowana | około 2 km | co najmniej 1 lokomotywa z rodziny WLs, koleby | ||
Cegielnia Mosina | PZ, Mosina | 199x(połowa lat 90.): zlikwidowana | 500 (transport gotowych cegieł) 600 (transport gliny z wyrobiska) 1000 (obsługa pieca) 1435 (bocznica) |
co najmniej 1 lokomotywa z rodziny WLs, koleby, elektryczny szynowy wózek widłowy na 1000 mm | ||
Cegielnia Janków | ??? | 20xx (przed 2010): zlikwidowana | co najmniej 1 lokomotywa z rodziny WLs, lokomotywa Raba, koleby | |||
Cegielnia Kaszewy | ??? | 2010 (prawdopodobnie): zlikwidowana | co najmniej 2 lokomotywy z rodziny WLs, koleby, koparka poruszająca się na szynach | |||
Cegielnia Wełtyń | ZGR, Wełtyń | zlikwidowana | 600mm | 2 lokomotywki WLs40 | ||
Cegielnia w Nietążkowie | PKS, Nietążkowo | 2007: czynna | 600 750 - bocznica Śmigielskiej Kolei Dojazdowej |
200-300 m | ||
Cegielnia w Kruszowie | ELW, Kruszów | 2000 (około) zlikwidowana | WLs40 jako pomnik przed zakładem, wrak WLs40 na terenie zakładu (stan na 2010) | |||
Cegielnia w Polanowie | ??? | zlikwidowana | foto z wyrobiska wideo |
|||
Cegielnia "Ceg-Tor" | CTR, Grębocin | zlikwidowana po 2005, a przed 2008 | 600 mm, bocznica normalnotorowa | około 100 m | film 1 film 2 foto |
2 x WLs40, w tym WLs40-684, koleby |
Cegielnia Podzamcze (dawniej Świba) | DSW, Wieruszów | 2008: czynna | 600 mm, | 2 x WLs40/50, koleby | ||
Cegielnia Fordon | CB, Bydgoszcz | 2000: zlikwidowana [2] | 600 mm, | 6 x WLs40/50, 1 x WLs40/50, koleby | ||
Cegielnia Krobanów | EZD, Krobanów | 200x : zlikwidowana | 600 mm | ok. 1km | 1 WLs40-216, koleby, wcześniej parowóz O&K | Linia do wyrobiska była przerzucona wiaduktem nad magistralą węglowa |
Cegielnia Oborniki | POB, Oborniki | 2002 : zlikwidowana | 600 mm | ok. 650 | Torowisko całkowicie zlikwidowane niedawno. Obie linie schodziły do wyrobisk. Budynki zakładu wciąż istnieją. | 1 WLs40, koleby |
Cegielnia Chodzież | PCH, Chodzież | 200x : zlikwidowana | 600 mm | Torowisko całkowicie zlikwidowane. Budynki zakładu wciąż istnieją. | 1 WLs40-1045, koleby |