Użytkownik:Bohun/Forst Hilti (przystanek kolejowy): Różnice pomiędzy wersjami
| Linia 96: | Linia 96: | ||
'''Lokomotywa T669.0001.''' | '''Lokomotywa T669.0001.''' | ||
| + | |||
'''Polska''' | '''Polska''' | ||
Ogółem sprowadzono do Polski 143 sztuki tych lokomotyw, które podjęły pracę w przemyśle i transporcie towarów. Pierwsze egzemplarze (ponad 60 sztuk) zakupiono w roku 1966 dla obsługi kombinatu metalurgicznego im. Lenina w Krakowie (Nowa Huta), a stosowane tam oznaczenie S200 przyjęli także inni polscy przewoźnicy dysponujący lokomotywami tej serii. Lokomotywy S200 znalazły także zatrudnienie w przemyśle węglowym. Obecnie spalinowozami tego typu dysponują prywatni polscy przewoźnicy np.: [[STK Wrocław]], KWK Bogdanka, [[DB Schenker Rail Polska]] (dawniej PTK Holding Zabrze, PTKiGK Rybnik, NZTK)obecnie DB Cargo Polska, [[Kolej Bałtycka S.A.]] czy ZPNTMiUT Dębica. Obecnie w Polsce (07.2018) znajduje się 66 lokomotyw tego typu. Przeprowadzane są także modernizacje tych spalinowozów. | Ogółem sprowadzono do Polski 143 sztuki tych lokomotyw, które podjęły pracę w przemyśle i transporcie towarów. Pierwsze egzemplarze (ponad 60 sztuk) zakupiono w roku 1966 dla obsługi kombinatu metalurgicznego im. Lenina w Krakowie (Nowa Huta), a stosowane tam oznaczenie S200 przyjęli także inni polscy przewoźnicy dysponujący lokomotywami tej serii. Lokomotywy S200 znalazły także zatrudnienie w przemyśle węglowym. Obecnie spalinowozami tego typu dysponują prywatni polscy przewoźnicy np.: [[STK Wrocław]], KWK Bogdanka, [[DB Schenker Rail Polska]] (dawniej PTK Holding Zabrze, PTKiGK Rybnik, NZTK)obecnie DB Cargo Polska, [[Kolej Bałtycka S.A.]] czy ZPNTMiUT Dębica. Obecnie w Polsce (07.2018) znajduje się 66 lokomotyw tego typu. Przeprowadzane są także modernizacje tych spalinowozów. | ||
| + | |||
| + | [[Plik:S200-267 (Trainpix 150929).jpg|300px]] | ||
| + | |||
| + | '''Lokomotywa S200-267 należąca do [[DB Schenker Rail Polska]].''' | ||
Wersja z 13:38, 10 lip 2018
Forst Hilti - przystanek kolejowy w Liechtensteinie położony w lesie obok miasta Schaan. W pobliżu znajduje się firma Hilti Corporation. Jest jednym z czterech przystanków kolejowych w tym kraju.
Dane stacji
|Współrzędne - 47 ° 10'52 "N 9 ° 31'16" E / 47,1812 9,5210 N ° ° E
|Przewoźnik - ÖBB
|Linia kolejowa - Feldkirch-Buchs
|Perony - jeden
|Wiata peronowa - tak
|Budynek dworcowy - nie
|Inna zabudowa - nie
|Linia zelektryfikowana - tak
|Liczba torów - 1
Słonawy (przystanek kolejowy)-zlikwidowany przystanek kolejowy położony na linii kolejowej nr 381 w województwie wielkopolskim, Powiat obornicki, Gmina Oborniki. Został otwarty w 1910r., a zlikwidowany w 2009r. Przystanek posiadał rampę przeładunkową, budynek dworcowy i bocznice.
| Model | Nr fabryczny | Rok produkcji | Szerokość toru | Stan | Obecne miejsce stacjonowania | Prędkość maksymalna | Uwagi |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| RL1 | 4160 | 1930 | 600mm | Sprawny | MPWiK - Zakład Uzdatniania Wody Kraków Bielany | b/d |
eu47
| S200 | |
| Lokomotywa S200-200 na dworcu w Obornikach. | |
| Przewoźnik | przewoźnicy prywatni, przemysł, DB Schenker Rail Polska, SZD, ČSD i przewoźnicy z Iraku, Syrii, Indii oraz Albanii |
| Oznaczenie przewoźnika | S200, T669.05, T669.51, 770, 770.8, ЧMЭ3, DES 3101, seria 1000, LDE1500 |
| Producent | ČKD |
| Lata budowy | 1963-1991 |
| Układ osi | Co'Co' |
| Rozstaw szyn | 1435 mm, 1520 mm, 1524 mm |
| Masa służbowa | 114,6 t |
| Nacisk osi na szyny | b/d |
| Rozstaw osi skrajnych | b/d |
| Średnica kół | 1050 mm |
| Długość ze zderzakami | 17240 mm |
| Szerokość | 3150 mm |
| Wysokość | 4635 mm |
| Prędkość konstrukcyjna | 90 km/h |
| Maksymalna siła pociągowa | 280 kN (28000 kG) |
| Typ silnika spalinowego | K6S310DR V=163 L |
| Moc znamionowa | 1350 KM |
| Zapas paliwa | 6000 l |
| Rodzaj przekładni | elektryczna |
| Sterowanie wielokrotne | tak |
| System ogrzewania | brak |
| Lokomotywa jest nazywana Čmelák (trzmiel). | |
S200 – lokomotywa spalinowa produkcji czechosłowackiej. Jest przeznaczona do manewrów i prowadzenia lekkich pociągów towarowych oraz osobowych. Była produkowana w latach 1963-1991. Eksploatowana w Czechach, ZSRR (Rosji), Polsce, Iraku, Albanii, Syrii i Indiach.
Eksploatacja
Czechosłowacja/Czechy
Prototypy tej sześcioosiowej lokomotywy (jeden na tor o rozstawie 1435 mm, a dwa na tor 1520 mm) zostały przedstawione w roku 1963. Seryjna produkcja dla państwowych kolei czechosłowackich ČSD prowadzona była w latach 1967–1969. Przez ten czas wyprodukowano 121 egzemplarzy (seria T669.0, obecnie 770), w tym 12 na tor szeroki (seria T669.5, obecnie 770.8). Główne zatrudnienie znalazły przy obsłudze pociągów towarowych i pracach manewrowych, ale także sporadycznie prowadziły pociągi osobowe. Lokomotywy dysponowały wystarczającą siłą pociągową, lecz miały one duże zużycie paliwa przez co rozpoczęto ich wycofywanie i wprowadzanie na ich miejsce serii 742 lub 731. Dla celów muzealnych zachowano egzemplarze T669.0001 i T669.0085.
Dla kolei przemysłowych produkowano serie T669.05 (normalnotorowa) oraz T669.51 i 55 (szerokotorowa). Obecnie są one poddawane modernizacjom, m.in. poprzez wymianę silników.
Lokomotywa T669.0001.
Polska
Ogółem sprowadzono do Polski 143 sztuki tych lokomotyw, które podjęły pracę w przemyśle i transporcie towarów. Pierwsze egzemplarze (ponad 60 sztuk) zakupiono w roku 1966 dla obsługi kombinatu metalurgicznego im. Lenina w Krakowie (Nowa Huta), a stosowane tam oznaczenie S200 przyjęli także inni polscy przewoźnicy dysponujący lokomotywami tej serii. Lokomotywy S200 znalazły także zatrudnienie w przemyśle węglowym. Obecnie spalinowozami tego typu dysponują prywatni polscy przewoźnicy np.: STK Wrocław, KWK Bogdanka, DB Schenker Rail Polska (dawniej PTK Holding Zabrze, PTKiGK Rybnik, NZTK)obecnie DB Cargo Polska, Kolej Bałtycka S.A. czy ZPNTMiUT Dębica. Obecnie w Polsce (07.2018) znajduje się 66 lokomotyw tego typu. Przeprowadzane są także modernizacje tych spalinowozów.
Lokomotywa S200-267 należąca do DB Schenker Rail Polska.