Przejazd kolejowy: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Utworzył nową stronę „Według danych PKP PLK w naszym kraju funkcjonuje około 16.400 przejazdów kolejowych. Dzielimy je na jednotorowe i wielotorowe. Oprócz tego dzielimy je na 6 kategori...”)
 
(szybko zauważony błąd)
Linia 2: Linia 2:
  
 
Kategoria A - przejazdy strzeżone, oprócz tego wyposażone w rogatki oraz w większości sygnalizacje świetlną
 
Kategoria A - przejazdy strzeżone, oprócz tego wyposażone w rogatki oraz w większości sygnalizacje świetlną
 +
 
Kategoria B - przejazdy niestrzeżony, wyposażony w tzw. półrogatki
 
Kategoria B - przejazdy niestrzeżony, wyposażony w tzw. półrogatki
 +
 
Kategoria C - przejazd wyposażony w sygnalizację świetlną
 
Kategoria C - przejazd wyposażony w sygnalizację świetlną
 +
 
Kategoria D - przejazd oznakowany jedynie znakami drogowymi
 
Kategoria D - przejazd oznakowany jedynie znakami drogowymi
 +
 
Kategoria E - przejazd kolejowy wyposażony w tzw. labirynty, dotyczący tylko ruchu pieszego
 
Kategoria E - przejazd kolejowy wyposażony w tzw. labirynty, dotyczący tylko ruchu pieszego
 +
 
Kategoria F - przejazdy niepubliczne
 
Kategoria F - przejazdy niepubliczne
  

Wersja z 14:55, 7 mar 2012

Według danych PKP PLK w naszym kraju funkcjonuje około 16.400 przejazdów kolejowych. Dzielimy je na jednotorowe i wielotorowe. Oprócz tego dzielimy je na 6 kategorii:

Kategoria A - przejazdy strzeżone, oprócz tego wyposażone w rogatki oraz w większości sygnalizacje świetlną

Kategoria B - przejazdy niestrzeżony, wyposażony w tzw. półrogatki

Kategoria C - przejazd wyposażony w sygnalizację świetlną

Kategoria D - przejazd oznakowany jedynie znakami drogowymi

Kategoria E - przejazd kolejowy wyposażony w tzw. labirynty, dotyczący tylko ruchu pieszego

Kategoria F - przejazdy niepubliczne

Obecnie zgodnie z taryfikatorem mandatów za nieprzestrzeganie zasad bezpieczeństwa na przejeździe kolejowym grozi mandat do 300 zł.