Biblioteka:A-03085: Różnice pomiędzy wersjami
(utworzenie rekordu) Znacznik: Nowy wpis w katalogu art prasowych |
m (PawBot przeniósł stronę XBiblioteka:A-03085 na Biblioteka:A-03085, bez pozostawienia przekierowania pod starym tytułem: Przygotowanie do aktualizacji oprogramowania) |
||
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 3: | Linia 3: | ||
|Autor=Kołodziej Jan | |Autor=Kołodziej Jan | ||
|Omówienie=Historia parowozu nazwanego "Salamanca" zbudowane w roku 1812 w Anglii przez Blenkinsopa i Murraya oraz jego zmodyfikowanymch mniej lub bardziej kopii zbudowanych w Berlinie w roku 1816. Jeden z nich miał służyć na terenie Huty Król w Chorzowie (wówczas: Królewskiej Hucie), ale, ze względu na błąd podczas konstrukcji (zły rozstaw kół - niepasujący do rozstawu szyn w hucie) nie wszedł do eksploatacji | |Omówienie=Historia parowozu nazwanego "Salamanca" zbudowane w roku 1812 w Anglii przez Blenkinsopa i Murraya oraz jego zmodyfikowanymch mniej lub bardziej kopii zbudowanych w Berlinie w roku 1816. Jeden z nich miał służyć na terenie Huty Król w Chorzowie (wówczas: Królewskiej Hucie), ale, ze względu na błąd podczas konstrukcji (zły rozstaw kół - niepasujący do rozstawu szyn w hucie) nie wszedł do eksploatacji | ||
− | |Słowa kluczowe=parowozy, lokomotywa parowa, Huta Król, Królewska Huta, Chorzów, Salamanca, historia kolei w Prusach, historia kolei na Górnym Śląsku, koleje przemysłowe na Górnym Śląsku | + | |Słowa kluczowe=parowozy, lokomotywa parowa, Huta Król, Królewska Huta, Chorzów, Salamanca, historia kolei w Prusach, historia kolei na Górnym Śląsku, koleje przemysłowe na Górnym Śląsku, Królewska Oldewnia Żeliwa w Gliwicach, Königlich Preußische Eisengießerei in Gleiwitz |
|Czasopismo=Koleje Małe i Duże | |Czasopismo=Koleje Małe i Duże | ||
|Rocznik=2017 | |Rocznik=2017 |
Aktualna wersja na dzień 11:39, 3 kwi 2019
Tytuł
Pierwszy w Europie. Salamanca
Autor
Kołodziej Jan
Omówienie
Historia parowozu nazwanego "Salamanca" zbudowane w roku 1812 w Anglii przez Blenkinsopa i Murraya oraz jego zmodyfikowanymch mniej lub bardziej kopii zbudowanych w Berlinie w roku 1816. Jeden z nich miał służyć na terenie Huty Król w Chorzowie (wówczas: Królewskiej Hucie), ale, ze względu na błąd podczas konstrukcji (zły rozstaw kół - niepasujący do rozstawu szyn w hucie) nie wszedł do eksploatacji
Słowa kluczowe
parowozy, lokomotywa parowa, Huta Król, Królewska Huta, Chorzów, Salamanca, historia kolei w Prusach, historia kolei na Górnym Śląsku, koleje przemysłowe na Górnym Śląsku, Królewska Oldewnia Żeliwa w Gliwicach, Königlich Preußische Eisengießerei in Gleiwitz
Czasopismo
Koleje Małe i Duże
Rocznik
2017
Numer
2017/01-2/35
Strona / strony
58-61
INFORMACJE NA POTRZEBY KONKURSU