DE6400: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "{{Lokomotywa spalinowa infobox |typ_lokomotywy = DE6400 |przewoźnik = DB Cargo Polska, Eurotunel, NS Cargo, Railion |oznaczenie_przewoź...") |
|||
Linia 27: | Linia 27: | ||
|opis_zdjęcia = Lokomotywa DE6400-6473. | |opis_zdjęcia = Lokomotywa DE6400-6473. | ||
}} | }} | ||
+ | |||
+ | '''DE 6400''' – normalnotorowa lokomotywa spalinowa przeznaczona do manewrów i ciągnięcia lekkich pociągów towarowych, wyprodukowana w liczbie 120 sztuk w latach 1988–1994 dla kolei holenderskich przez niemieckie przedsiębiorstwo Maschinenbau Kiel (obecnie Vossloh). W 2016 firma DB Cargo Polska sprowadziła i spolonizowała 11 lokomotyw tej serii. Obecnie w Polsce znajduje się już 36 takich lokomotyw. | ||
+ | 5 takich lokomotyw zakupiła również francuska firma Eurotunel, która używa ich jako lokomotyw ratunkowych w tunelu kolejowym łączącym Wielką Brytanię z Francją (Eurotunel). | ||
+ | Eksploatowane w Polsce egzemplarze mają nadane imiona: | ||
+ | 6401 - Filip | ||
+ | 6402 - Dawid | ||
+ | 6404 - Józef | ||
+ | 6405 - Arek | ||
+ | 6408 - Marcin |
Wersja z 09:12, 10 kwi 2019
DE6400 | |
Lokomotywa DE6400-6473. | |
Przewoźnik | DB Cargo Polska, Eurotunel, NS Cargo, Railion |
Oznaczenie przewoźnika | DE6400, 00 (Eurotunel) |
Producent | MaK |
Lata budowy | 1988 - 1995 |
Układ osi | Bo'Bo' |
Rozstaw szyn | 1435 mm |
Masa służbowa | 82 t |
Nacisk osi na szyny | 20,5 t |
Rozstaw osi skrajnych | b/d |
Średnica kół | b/d |
Długość ze zderzakami | 14400 mm |
Szerokość | 3100 mm |
Wysokość | 4200 mm |
Prędkość konstrukcyjna | 120 km/h (100 km/h w Polsce) |
Maksymalna siła pociągowa | 305 kN (30500 kG) |
Typ silnika spalinowego | MTU |
Moc znamionowa | 1580 KM |
Zapas paliwa | 3345 l |
Rodzaj przekładni | b/d |
System hamulca | Oerlikon |
Sterowanie wielokrotne | jest |
System ogrzewania | b/d |
DE 6400 – normalnotorowa lokomotywa spalinowa przeznaczona do manewrów i ciągnięcia lekkich pociągów towarowych, wyprodukowana w liczbie 120 sztuk w latach 1988–1994 dla kolei holenderskich przez niemieckie przedsiębiorstwo Maschinenbau Kiel (obecnie Vossloh). W 2016 firma DB Cargo Polska sprowadziła i spolonizowała 11 lokomotyw tej serii. Obecnie w Polsce znajduje się już 36 takich lokomotyw.
5 takich lokomotyw zakupiła również francuska firma Eurotunel, która używa ich jako lokomotyw ratunkowych w tunelu kolejowym łączącym Wielką Brytanię z Francją (Eurotunel).
Eksploatowane w Polsce egzemplarze mają nadane imiona:
6401 - Filip
6402 - Dawid
6404 - Józef
6405 - Arek
6408 - Marcin