Tabor:Lw-00250: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
m (PawBot przeniósł stronę Tabor:Lw-00250 na XTabor:Lw-00250, bez pozostawienia przekierowania pod starym tytułem: Robot przygotowuje aktualizacje oprogramowania) |
m (dr red) |
||
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Lw metryka pojazdu | {{Lw metryka pojazdu | ||
+ | |Stan=Odstawiona | ||
+ | |Producent=FAUR | ||
|Typ=L45H | |Typ=L45H | ||
|Numer=24511 | |Numer=24511 | ||
− | |||
− | |||
− | |||
|Rok produkcji=1982 | |Rok produkcji=1982 | ||
− | |||
|Rok odstawienia=1995 | |Rok odstawienia=1995 | ||
|Ostatnie oznaczenie=Lxd2-375 | |Ostatnie oznaczenie=Lxd2-375 | ||
|Ostatni rozstaw=785 mm | |Ostatni rozstaw=785 mm | ||
+ | |Ostatni typ silnika=Maybach MB 836 Bb | ||
|Ostatnie stacjonowanie=Bytom Karb Wąskotorowy | |Ostatnie stacjonowanie=Bytom Karb Wąskotorowy | ||
− | |||
− | |||
|Użytkownik=Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych | |Użytkownik=Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych | ||
|Właściciel=Urząd Miasta Bytomia | |Właściciel=Urząd Miasta Bytomia | ||
− | |Opis=W latach 1982-1995 lokomotywa stacjonowała w WMD Bytom Karb, a następnie, po odstawieniu do rezerwy, na ternie Warsztatów Naprawczych GKW na Rozbarku (dzielnica Bytomia). Po likwidacji [[Dyrekcja Kolei Dojazdowych|Dyrekcji Kolei Dojazdowych]] maszyna pozostała własnością [[Polskie Koleje Państwowe|Polskich Kolei Państwowych]]. W roku 2009 lokomotywa została przejęta od PKP S.A. przez Urząd Miasta w Bytomiu w zamian za umorzenie zaległości podatkowych. W listopadzie tego samego roku, dzięki wsparciu finansowemu władz Bytomia została przetransportowana na teren Parowozowni Bytom Karb gdzie podjęto działania zmierzające do ponownego włączenia jej do ruchu. 8 października 2011 odbyła się jej pierwsza samodzielna jazda (jazda próbna) od momentu odstawienia jej do rezerwy. Obecnie lokomotywa oczekuje remontu. Zakres niezbędnych prac obejmuje przede wszystkim odtworzenie całkowicie zdewastowanej szafy sterowania. | + | |Kolej=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe |
+ | |Opis=* W latach 1982-1995 lokomotywa stacjonowała w WMD Bytom Karb, a następnie, po odstawieniu do rezerwy, na ternie Warsztatów Naprawczych GKW na Rozbarku (dzielnica Bytomia). Po likwidacji [[Dyrekcja Kolei Dojazdowych|Dyrekcji Kolei Dojazdowych]] maszyna pozostała własnością [[Polskie Koleje Państwowe|Polskich Kolei Państwowych]]. W roku 2009 lokomotywa została przejęta od PKP S.A. przez Urząd Miasta w Bytomiu w zamian za umorzenie zaległości podatkowych. W listopadzie tego samego roku, dzięki wsparciu finansowemu władz Bytomia została przetransportowana na teren Parowozowni Bytom Karb gdzie podjęto działania zmierzające do ponownego włączenia jej do ruchu. 8 października 2011 odbyła się jej pierwsza samodzielna jazda (jazda próbna) od momentu odstawienia jej do rezerwy. Obecnie lokomotywa oczekuje remontu. Zakres niezbędnych prac obejmuje przede wszystkim odtworzenie całkowicie zdewastowanej szafy sterowania. | ||
+ | * Wg informacji zawartych w "Stalowych Szlakach" nr 1/1991 w roku 1991 tabliczkę fabryczną z numerem fabrycznym 24511 można było znaleźć też na lokomotywie Lxd2-252 stacjonującej wówczas w Sompolnie. Podmiana tablicy miała miejsce, jak można przypuszczać, podczas naprawy lokomotywy w ZNTK<ref>[[Biblioteka:A-04479]]</ref> | ||
+ | |Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Bytom Karb Wąskotorowy|1982|1995}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Rozbark|1995|2009}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Karb Wąskotorowy|2009|nadal}} | ||
+ | |Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Lxd2-375|1982|nadal}} | ||
|Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1982|nadal}} | |Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1982|nadal}} | ||
− | | | + | |Grafika=Lxd2-375-wmbkarb.jpg |
− | | | + | |Opis grafiki=Lxd2-375 na torach trakcyjnych stacji Bytom Karb Wąskotorowy |
}} | }} |
Aktualna wersja na dzień 01:37, 18 sie 2019
<<< L45H
L45H 24511
Stan: odstawiona
Rok produkcji
1982
Producent
FAUR
Stan
Odstawiona
Rok odstawienia
1995
Aktualne oznaczenie
Lxd2-375
Aktualny rozstaw
785 mm
Aktualne miejsce stacjonowania
Bytom Karb Wąskotorowy
Kraj stacjonowania
Aktualny typ silnika
Maybach MB 836 Bb
Kolej
Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
Użytkownik
Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych
Właściciel
Urząd Miasta Bytomia
Stacjonowanie
Bytom Karb Wąskotorowy | 1982 | - | 1995 |
Bytom Rozbark | 1995 | - | 2009 |
Bytom Karb Wąskotorowy | 2009 | - | nadal |
Rozstaw
785 mm | 1982 | - | nadal |
Oznaczenie
Lxd2-375 | 1982 | - | nadal |
Dodatkowe informacje
Szczegółowy opis i uwagi
- W latach 1982-1995 lokomotywa stacjonowała w WMD Bytom Karb, a następnie, po odstawieniu do rezerwy, na ternie Warsztatów Naprawczych GKW na Rozbarku (dzielnica Bytomia). Po likwidacji Dyrekcji Kolei Dojazdowych maszyna pozostała własnością Polskich Kolei Państwowych. W roku 2009 lokomotywa została przejęta od PKP S.A. przez Urząd Miasta w Bytomiu w zamian za umorzenie zaległości podatkowych. W listopadzie tego samego roku, dzięki wsparciu finansowemu władz Bytomia została przetransportowana na teren Parowozowni Bytom Karb gdzie podjęto działania zmierzające do ponownego włączenia jej do ruchu. 8 października 2011 odbyła się jej pierwsza samodzielna jazda (jazda próbna) od momentu odstawienia jej do rezerwy. Obecnie lokomotywa oczekuje remontu. Zakres niezbędnych prac obejmuje przede wszystkim odtworzenie całkowicie zdewastowanej szafy sterowania.
- Wg informacji zawartych w "Stalowych Szlakach" nr 1/1991 w roku 1991 tabliczkę fabryczną z numerem fabrycznym 24511 można było znaleźć też na lokomotywie Lxd2-252 stacjonującej wówczas w Sompolnie. Podmiana tablicy miała miejsce, jak można przypuszczać, podczas naprawy lokomotywy w ZNTK[1]