Bieszczadzka Kolej Leśna: Różnice pomiędzy wersjami
(Utworzono nową stronę "Początkowo kolej użytku publicznego o prześwicie 760mm a po przejęciu przez Lasy Państwowe kolej leśna z planowym ruchem pasażerskim. Po decyzji o zawieszeniu...") |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
Początkowo kolej użytku publicznego o prześwicie 760mm a po przejęciu przez Lasy Państwowe [[kolej leśna]] z planowym ruchem pasażerskim. Po decyzji o zawieszeniu ruchu od 1997 funkcjonuje jako kolej turystyczna na trasie Przysłup - Majdan - Balnica. W poprzednich latach kursowanie było wydłużone do Woli Michowej. Głowna stacja kolei wraz z zapleczem technicznym znajduje się w [[Majdan|Majdanie]] koło Cisnej. Istnieją także dawne lokomotywownie w Nowym Łupkowie i Rzepedzi, nie są jednak używane. Linie Przysłup - Moczarne, Balnica - Smolnik - Nowy Łupków oraz Smolnik - Rzepedź są zachowane, jednak z powodu długiej przerwy w ruchu, stanu obiektów inżynieryjnych, osunięci i podmyć nasypów ( np w Wetlinie na wysokości Starego Sioła lub w dolinie Moczarnego ) oraz zarośnięcia nie są zdatne do ruchu. | Początkowo kolej użytku publicznego o prześwicie 760mm a po przejęciu przez Lasy Państwowe [[kolej leśna]] z planowym ruchem pasażerskim. Po decyzji o zawieszeniu ruchu od 1997 funkcjonuje jako kolej turystyczna na trasie Przysłup - Majdan - Balnica. W poprzednich latach kursowanie było wydłużone do Woli Michowej. Głowna stacja kolei wraz z zapleczem technicznym znajduje się w [[Majdan|Majdanie]] koło Cisnej. Istnieją także dawne lokomotywownie w Nowym Łupkowie i Rzepedzi, nie są jednak używane. Linie Przysłup - Moczarne, Balnica - Smolnik - Nowy Łupków oraz Smolnik - Rzepedź są zachowane, jednak z powodu długiej przerwy w ruchu, stanu obiektów inżynieryjnych, osunięci i podmyć nasypów ( np w Wetlinie na wysokości Starego Sioła lub w dolinie Moczarnego ) oraz zarośnięcia nie są zdatne do ruchu. | ||
+ | |||
+ | == Zestawienie lokomotyw eksploatowanych na BKL == | ||
+ | |||
+ | {{Lw kwerenda wg stacji|stacja=Majdan}} | ||
+ | |||
+ | [[Kategoria:Wąskotorowe_koleje_przemysłowe]] |
Wersja z 22:20, 3 wrz 2019
Początkowo kolej użytku publicznego o prześwicie 760mm a po przejęciu przez Lasy Państwowe kolej leśna z planowym ruchem pasażerskim. Po decyzji o zawieszeniu ruchu od 1997 funkcjonuje jako kolej turystyczna na trasie Przysłup - Majdan - Balnica. W poprzednich latach kursowanie było wydłużone do Woli Michowej. Głowna stacja kolei wraz z zapleczem technicznym znajduje się w Majdanie koło Cisnej. Istnieją także dawne lokomotywownie w Nowym Łupkowie i Rzepedzi, nie są jednak używane. Linie Przysłup - Moczarne, Balnica - Smolnik - Nowy Łupków oraz Smolnik - Rzepedź są zachowane, jednak z powodu długiej przerwy w ruchu, stanu obiektów inżynieryjnych, osunięci i podmyć nasypów ( np w Wetlinie na wysokości Starego Sioła lub w dolinie Moczarnego ) oraz zarośnięcia nie są zdatne do ruchu.
Zestawienie lokomotyw eksploatowanych na BKL
Typ | Numer | Obecne / ostatnie oznaczenie |
Stacjonowanie od roku | Stacjonowanie do roku | Stan | Obecne / ostatnie miejsce stacjonowania |
---|---|---|---|---|---|---|
L30H | 23392 | LP-Lyd2-01 | 1977 | nadal | Eksponat | Majdan |