Bieszczadzka Kolej Leśna: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "Początkowo kolej użytku publicznego o prześwicie 760mm a po przejęciu przez Lasy Państwowe kolej leśna z planowym ruchem pasażerskim. Po decyzji o zawieszeniu...")
 
Linia 1: Linia 1:
 
Początkowo kolej użytku publicznego o prześwicie 760mm a po przejęciu przez Lasy Państwowe [[kolej leśna]] z planowym ruchem pasażerskim. Po decyzji o zawieszeniu ruchu od 1997 funkcjonuje jako kolej turystyczna na trasie Przysłup - Majdan - Balnica. W poprzednich latach kursowanie było wydłużone do Woli Michowej. Głowna stacja kolei wraz z zapleczem technicznym znajduje się w [[Majdan|Majdanie]] koło Cisnej. Istnieją także dawne lokomotywownie w Nowym Łupkowie i Rzepedzi, nie są jednak używane. Linie Przysłup - Moczarne, Balnica - Smolnik - Nowy Łupków oraz Smolnik - Rzepedź są zachowane, jednak z powodu długiej przerwy w ruchu, stanu obiektów inżynieryjnych, osunięci i podmyć nasypów ( np w Wetlinie na wysokości Starego Sioła lub w dolinie Moczarnego ) oraz zarośnięcia nie są zdatne do ruchu.
 
Początkowo kolej użytku publicznego o prześwicie 760mm a po przejęciu przez Lasy Państwowe [[kolej leśna]] z planowym ruchem pasażerskim. Po decyzji o zawieszeniu ruchu od 1997 funkcjonuje jako kolej turystyczna na trasie Przysłup - Majdan - Balnica. W poprzednich latach kursowanie było wydłużone do Woli Michowej. Głowna stacja kolei wraz z zapleczem technicznym znajduje się w [[Majdan|Majdanie]] koło Cisnej. Istnieją także dawne lokomotywownie w Nowym Łupkowie i Rzepedzi, nie są jednak używane. Linie Przysłup - Moczarne, Balnica - Smolnik - Nowy Łupków oraz Smolnik - Rzepedź są zachowane, jednak z powodu długiej przerwy w ruchu, stanu obiektów inżynieryjnych, osunięci i podmyć nasypów ( np w Wetlinie na wysokości Starego Sioła lub w dolinie Moczarnego ) oraz zarośnięcia nie są zdatne do ruchu.
 +
 +
== Zestawienie lokomotyw eksploatowanych na BKL ==
 +
 +
{{Lw kwerenda wg stacji|stacja=Majdan}}
 +
 +
[[Kategoria:Wąskotorowe_koleje_przemysłowe]]

Wersja z 22:20, 3 wrz 2019

Początkowo kolej użytku publicznego o prześwicie 760mm a po przejęciu przez Lasy Państwowe kolej leśna z planowym ruchem pasażerskim. Po decyzji o zawieszeniu ruchu od 1997 funkcjonuje jako kolej turystyczna na trasie Przysłup - Majdan - Balnica. W poprzednich latach kursowanie było wydłużone do Woli Michowej. Głowna stacja kolei wraz z zapleczem technicznym znajduje się w Majdanie koło Cisnej. Istnieją także dawne lokomotywownie w Nowym Łupkowie i Rzepedzi, nie są jednak używane. Linie Przysłup - Moczarne, Balnica - Smolnik - Nowy Łupków oraz Smolnik - Rzepedź są zachowane, jednak z powodu długiej przerwy w ruchu, stanu obiektów inżynieryjnych, osunięci i podmyć nasypów ( np w Wetlinie na wysokości Starego Sioła lub w dolinie Moczarnego ) oraz zarośnięcia nie są zdatne do ruchu.

Zestawienie lokomotyw eksploatowanych na BKL


Typ Numer Obecne / ostatnie
oznaczenie
Stacjonowanie od roku Stacjonowanie do roku Stan Obecne / ostatnie
miejsce stacjonowania
L30H 23392 LP-Lyd2-01 1977 nadal Eksponat Majdan
L30H 23393 LP-Lyd2-02 1977 1993 Złom Majdan
L30H 23437 Lyd2-101 1977 1983 Sprawna Bytom Karb Wąskotorowy
L30H 24047 LP-Lyd2-04 1980 1993 Złom Majdan
L30H 24048 LP-Lyd2-05 1980 nadal Sprawna Majdan
L30H 24049 LP-Lyd2-06 1980 nadal Sprawna Majdan
L30H 24050 LP-Lyd2-07 1980 nadal Sprawna Majdan
L30H 24064 CWO-Lyd2-01 1998 nadal Sprawna Majdan
L45H 23114 Lxd2-347 2006 nadal Odstawiona Majdan
WLs150 7616 WLs 150 1998 nadal Odstawiona Majdan
WLs150 7634 Lyd1-212 1997 1999 Sprawna Ełk Wąskotorowy
WLs150 7639 WLs 175 1998 nadal Odstawiona Majdan
WLs180 46 WLs 150 2000 nadal Eksponat Majdan
WLs180 47 Lyd1-256 1972 1978 Złom Jędrzejów Wąskotorowy
WLs75 33 brak b/d nadal Eksponat Majdan
WWM5 nieznany Dm101 1956 nadal Sprawna Majdan
Wmc nieznany Dm 102 b/d Nadal Sprawna Majdan