Użytkownik:Zgroza/Brudnopis: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(WLS) |
m |
||
(Nie pokazano 3 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika) | |||
Linia 41: | Linia 41: | ||
|600 | |600 | ||
|101 | |101 | ||
− | | | + | |WLs50/1704, WLs50/1705 |
|W Płocku (od 1934) | |W Płocku (od 1934) | ||
|- | |- | ||
Linia 71: | Linia 71: | ||
|600<ref>http://750mm.pl/index.php?topic=2909.0</ref> | |600<ref>http://750mm.pl/index.php?topic=2909.0</ref> | ||
|40 | |40 | ||
− | | | + | |Tubize 2179, WLs40/163 |
|od 1947 w stacji Lipno | |od 1947 w stacji Lipno | ||
|- | |- | ||
Linia 81: | Linia 81: | ||
|600 | |600 | ||
|8 | |8 | ||
− | | | + | |[[WLs50/1966]] |
|Bocznica od stacji Chełmża<ref>http://www.sbc.org.pl/dlibra/docmetadata?id=151304&from=latest</ref> | |Bocznica od stacji Chełmża<ref>http://www.sbc.org.pl/dlibra/docmetadata?id=151304&from=latest</ref> | ||
|- | |- | ||
Linia 100: | Linia 100: | ||
|1000 | |1000 | ||
|8 | |8 | ||
− | | | + | |Maschinenbau-Gesellschaft Heilbronn numery 191 i 195.<ref>http://750mm.pl/index.php?topic=5354.0;topicseen</ref> |
|bocznica do normalnotorowej stacji Chybie | |bocznica do normalnotorowej stacji Chybie | ||
|- | |- | ||
Linia 145: | Linia 145: | ||
|750 | |750 | ||
| | | | ||
− | |[[WLs150/7615]] | + | |[[WLs150/7615]], Henschel 22891/1936 |
|połączenie z Kujawskimi Kolejami Dojazdowymi na stacji Dobre Kujawskie} | |połączenie z Kujawskimi Kolejami Dojazdowymi na stacji Dobre Kujawskie} | ||
|- | |- | ||
Linia 193: | Linia 193: | ||
|600 | |600 | ||
|19 | |19 | ||
− | |w 1893 przejęta przez powiat witkowski<ref>Ariel Ciechański, Rozwój i regres sieci kolei przemysłowych w Polsce w latach 1881-2010, IGiPZ PAN 2013</ref> | + | |w 1893 przejęta przez powiat witkowski<ref>Ariel Ciechański, Rozwój i regres sieci kolei przemysłowych w Polsce w latach 1881-2010, IGiPZ PAN 2013</ref>, 2WLs50/1961 |
|Bocznica od stacji Gniezno i Gniezno Wąsk. | |Bocznica od stacji Gniezno i Gniezno Wąsk. | ||
|- | |- | ||
Linia 229: | Linia 229: | ||
| | | | ||
| | | | ||
− | |Własnej kolei wąskotorowej nie było | + | |Własnej kolei wąskotorowej nie było, O&K Ty 9785 |
|Bocznica od stacji Gryfice i wąskotorowej Gryfice Cukrownia | |Bocznica od stacji Gryfice i wąskotorowej Gryfice Cukrownia | ||
|- | |- | ||
Linia 256: | Linia 256: | ||
|600 | |600 | ||
|44 | |44 | ||
− | |W Glinojecku | + | |W Glinojecku, WLs50/1746 |
|Stacja styczna z koleją normalnotorową w Baboszewie | |Stacja styczna z koleją normalnotorową w Baboszewie | ||
|- | |- | ||
Linia 265: | Linia 265: | ||
|600/1435<ref>Ariel Ciechański, Rozwój i regres sieci kolei przemysłowych w Polsce w latach 1881-2010, IGiPZ PAN 2013</ref> | |600/1435<ref>Ariel Ciechański, Rozwój i regres sieci kolei przemysłowych w Polsce w latach 1881-2010, IGiPZ PAN 2013</ref> | ||
|18+8 | |18+8 | ||
− | | | + | |Henschel 1949/1885 Tkh 100-5<ref>http://www.werkbahn.de/eisenbahn/lokbau/museum/pres_henschel.htm</ref> |
|Bocznica od stacji Janikowo | |Bocznica od stacji Janikowo | ||
|- | |- | ||
Linia 313: | Linia 313: | ||
|600 | |600 | ||
|52 | |52 | ||
− | |Z przerwą w działaniu po I wojnie | + | |Z przerwą w działaniu po I wojnie, Hanomag 6272, Henschel 14252/1916<ref>http://www.werkbahn.de/eisenbahn/lokbau/museum/pres_henschel.htm</ref> |
|bocznica od stacji Klemensów | |bocznica od stacji Klemensów | ||
|- | |- | ||
Linia 411: | Linia 411: | ||
|600 | |600 | ||
|114 | |114 | ||
− | |przejęcie linii cukrowni Młynów w ???<ref>https://pl.wikipedia.org/wiki/Kolej_w%C4%85skotorowa_Cukrowni_Le%C5%9Bmierz</ref> | + | |przejęcie linii cukrowni Młynów w ???<ref>https://pl.wikipedia.org/wiki/Kolej_w%C4%85skotorowa_Cukrowni_Le%C5%9Bmierz</ref> Ryś 1541 |
|na stacji Sierpów, stacja styczna z koleją normalnotorową w Jackowicach | |na stacji Sierpów, stacja styczna z koleją normalnotorową w Jackowicach | ||
|- | |- | ||
Linia 493: | Linia 493: | ||
|600 | |600 | ||
|63 | |63 | ||
− | | | + | |HF Borsig 10386 |
|stacja styczna z koleją normalnotorową w Płońsku | |stacja styczna z koleją normalnotorową w Płońsku | ||
|- | |- | ||
Linia 604: | Linia 604: | ||
| | | | ||
| | | | ||
− | |Własnej kolei wąskotorowej nie było | + | |Własnej kolei wąskotorowej nie było; Henschel 25117 |
|Bocznica od stacji Nakło (normalna i wąska) | |Bocznica od stacji Nakło (normalna i wąska) | ||
|- | |- | ||
Linia 624: | Linia 624: | ||
|750 | |750 | ||
|33 | |33 | ||
− | |Przejęcie przez Allgemeine Deutsche Kleinbahn-Gesellschaft | + | |Przejęcie przez Allgemeine Deutsche Kleinbahn-Gesellschaft; Krauss-Maffei Ty1 15506 |
|Bocznica od stacji Nowy Staw Wąsk. | |Bocznica od stacji Nowy Staw Wąsk. | ||
|- | |- | ||
Linia 655: | Linia 655: | ||
|750 | |750 | ||
|36 | |36 | ||
− | |Rozebrana 2012 | + | |Rozebrana 2012; KP4-3762 Chrzanów |
|Stacja styczna z koleją normalnotorową w Brodnicy | |Stacja styczna z koleją normalnotorową w Brodnicy | ||
|- | |- | ||
Linia 705: | Linia 705: | ||
|750 | |750 | ||
|36 | |36 | ||
− | | | + | |Krauss&Maffei, Tyb 3417 |
|Bocznica od stacji Pelplin | |Bocznica od stacji Pelplin | ||
|- | |- | ||
Linia 926: | Linia 926: | ||
|900/750 | |900/750 | ||
|140 | |140 | ||
− | |WLs150/6033 | + | |WLs150/6033, Henschel 12550/1914<ref>http://www.werkbahn.de/eisenbahn/lokbau/museum/pres_henschel.htm</ref> |
|bocznica normalnotorowa od stacji Jaksice | |bocznica normalnotorowa od stacji Jaksice | ||
|- | |- | ||
Linia 946: | Linia 946: | ||
| | | | ||
| | | | ||
− | |Własnej kolei wąskotorowej nie było. | + | |Własnej kolei wąskotorowej nie było. 2WLs50/1413 |
|bocznica normalnotorowa od stacji Werbkowice, bocznica od stacji Werbkowice Wąskotorowe | |bocznica normalnotorowa od stacji Werbkowice, bocznica od stacji Werbkowice Wąskotorowe | ||
|- | |- | ||
Linia 1068: | Linia 1068: | ||
|750 | |750 | ||
|72 | |72 | ||
− | |pierwsze odcinki (35 km wraz ze stacją styczną z koleją normalnotorową Opatówek) upublicznione w 1917 | + | |pierwsze odcinki (35 km wraz ze stacją styczną z koleją normalnotorową Opatówek) upublicznione w 1917 Chrzanów Las 3335 |
|bocznica od stacji Zbiersk, stacja styczna z koleją normalnotorową Kucharki | |bocznica od stacji Zbiersk, stacja styczna z koleją normalnotorową Kucharki | ||
|- | |- | ||
Linia 1078: | Linia 1078: | ||
| | | | ||
| | | | ||
− | |cukrownia po wojnie wykorzystywała fragment sieci cukrowni Cielce | + | |cukrownia po wojnie wykorzystywała fragment sieci cukrowni Cielce; Las 3276 Chrzanów |
|bocznica od stacji Zduny | |bocznica od stacji Zduny | ||
|- | |- | ||
Linia 1098: | Linia 1098: | ||
|600 | |600 | ||
|50 | |50 | ||
− | | | + | |Lowa 8344 |
|połączenie z Żnińską Koleją Dojazdową i PKP na stacji Żnin | |połączenie z Żnińską Koleją Dojazdową i PKP na stacji Żnin | ||
|- | |- |
Aktualna wersja na dzień 17:15, 24 lis 2019
Lista cukrowni i ich połączeń z koleją w dzisiejszych granicach Polski.
Głównym opracowaniem tematu jest praca Ariela Ciechańskiego "Rozwój i regres sieci kolei przemysłowych w Polsce w latach 1881-2010", IGiPZ PAN 2013.
Długość toru - czyli całkowita długość wszystkich odcinków przez cały okres istnienia.
Zakład | Lokalizacja | Czas działania | Prześwit [mm] | Długość toru | Uwagi | Połączenie z kolejami publicznymi |
---|---|---|---|---|---|---|
Cukrownia Baborów | OGL | Kolei wąskotorowej nie było | Bocznica od stacji Baborów[1] | |||
Cukrownia Bierutów | CWL | 1910-1945 | 600 | 31 | od stacji Bierutów | |
Cukrownia Borowiczki | WP | 1921-1971 | 600 | 101 | WLs50/1704, WLs50/1705 | W Płocku (od 1934) |
Cukrownia Brześć Kujawski | CWL | 1900-2008 | 750 | w ostatnim okresie tylko bocznica do stacji Brześć WLs150/7083 WLs150/7618 | na stacji Brześć Kujawski | |
Cukrownia Cedry Wielkie | GDA | 1888-1916 | 600 | 25 | stacja styczna z koleją normalną w Pszczółkach, wąska w Cedrach Wielkich (?) | |
Cukrownia Chełmica | CWL | 1927-ok. 1970 | 600[2] | 40 | Tubize 2179, WLs40/163 | od 1947 w stacji Lipno |
Cukrownia Chełmża | CTR | 1908-1950 | 600 | 8 | WLs50/1966 | Bocznica od stacji Chełmża[3] |
Cukrownia Choceń | CRA | 1916-1933 | 750 | 49 km (1928)[4] | Po zamknięciu cukrowni sieć przeszła do Cukrowni Brześć Kujawski | połączenie z kolejami państwowymi na stacji Czerniewice |
Cukrownia Chybie | SCI | 1884-ok. 1918[5] | 1000 | 8 | Maschinenbau-Gesellschaft Heilbronn numery 191 i 195.[6] | bocznica do normalnotorowej stacji Chybie |
Cukrownia Ciechanów | WCI | 1912-1915 i 1926-1955 | 600[7] | 18 | w stacji Ciechanów z torem normalnym i wąskim MKD | |
Cukrownia Cielce | ESI | 1922-1982 | 600 | 29 | powiązana z cukrownią w Zbiersku i w Zdunach | Stacja styczna z koleją normalnotorową w Błaszkach |
Cukrownia Czersk | WGR | dziś - część Jasińca | stacja Jasiniec Grójeckiej Kolei Dojazdowej, bocznica (?) | |||
Cukrownia Częstocice | TOS | brak kolei wąskotorowej | w stacji Ostrowiec Św. z torem normalnym | |||
Cukrownia Dobre | CRA | 1908-2002 | 750 | WLs150/7615, Henschel 22891/1936 | połączenie z Kujawskimi Kolejami Dojazdowymi na stacji Dobre Kujawskie} | |
Cukrownia Dobrzelin | EKU | 1922-1982 | 600 | 104[8] | bocznica normalnotorowa do stacji Żychlin, w Strzelcach Kujawskich (??) | |
Cukrownia Garbów | LUB | 1908-1974 | 750 | 34 | na stacji Nałęczów | |
Cukrownia Glinojeck | WCI | Własnej kolei wąskotorowej nie było, patrz - cukrownia Izabelin | Bocznica od stacji Raciąż | |||
Cukrownia Głogów | DGL | Kolei wąskotorowej nie było | Bocznica od stacji Krzepów | |||
Cukrownia Gniezno | PGN | 1883-1893 | 600 | 19 | w 1893 przejęta przez powiat witkowski[9], 2WLs50/1961 | Bocznica od stacji Gniezno i Gniezno Wąsk. |
Cukrownia Gosławice | PKN | 1912-1999 | 600 -> 750 | WLs150/7615 | na stacji Gosławice Wąskotorowe/normalnotorowa od stacji Konin | |
Cukrownia Gostyń | PGS | Kolei wąskotorowej nie było | Bocznica od stacji Gostyń | |||
Cukrownia Góra | DGR | Kolei wąskotorowej nie było | Bocznica od stacji Góra | |||
Cukrownia Gryfice | ZGR | Własnej kolei wąskotorowej nie było, O&K Ty 9785 | Bocznica od stacji Gryfice i wąskotorowej Gryfice Cukrownia | |||
Cukrownia Guzów | WZY | 1923-1973 | 600 | 14 | Bocznica od stacji Teresin | |
Cukrownia Irena | ELC | 1921-1949 | 600 | 55 | W Łyszkowicach, po zamknięciu cukrowni w 1949 sieć do cukrowni Leśmierz i Młynów | Stacja styczna z koleją normalnotorową w Domaniewicach |
Cukrownia Izabelin | WCI | 1922-1972 | 600 | 44 | W Glinojecku, WLs50/1746 | Stacja styczna z koleją normalnotorową w Baboszewie |
Cukrownia Janikowo | CIN | 1888-1970 | 600/1435[10] | 18+8 | Henschel 1949/1885 Tkh 100-5[11] | Bocznica od stacji Janikowo |
Cukrownia Jawor | DJA | Kolei wąskotorowej nie było | Bocznica od stacji Stary Jawor/Jawor | |||
Cukrownia Józefów | WZ | 1925-1947 | 600 | 20 | w Płochocinie | Bocznica od stacji Płochocin |
Cukrownia Kętrzyn | NKR | Własnej kolei wąskotorowej nie było | Bocznica od stacji Kętrzyn i Kętrzyn Wąskotorowy | |||
Cukrownia Klecina | DW | 1907-1968 | 750/800 | 35 | od 1907 przejęta sieć cukrowni Krajków | bocznica od stacji Wrocław Klecina |
Cukrownia Klemensów | LZA | 1907-1970 | 600 | 52 | Z przerwą w działaniu po I wojnie, Hanomag 6272, Henschel 14252/1916[12] | bocznica od stacji Klemensów |
Cukrownia Kluczewo | ZST | Kolei wąskotorowej nie było | bocznica od stacji (Stargard) Kluczewo | |||
Cukrownia Kobierzyce | DWR | 1890-1945(?) | 600 | 11 | już w 1938 na topo jako była cukrownia | bocznica od stacji Kobierzyce |
Cukrownia Kondratowice | DST | 1900-1945(1955) | 600 | 20 | linie przekazane w użytkowanie cukrowni Strzelin po 1945 | bocznica od stacji Kondratowice |
Cukrownia Konstacja | EKU | w Kutnie, własnej kolei wąskotorowej nie było | bocznica od stacji Kutno | |||
Cukrownia Kościan | PKS | 1906-1945 | 600 | 10 | bocznica od stacji Kościan | |
Cukrownia Krajków | DWR | 1883-1907 | 800 | 35 | od 1907 przejęta przez cukrownię Klecina | stacja styczna z koleją normalnotorową Żórawina |
Cukrownia Krasiniec | WMA | 1924-1980 | 600/750 | 10 | W ostatnim okresie tylko odcinek Krasne-Krasiniec WLs150/6034 | połączenie od stacji Krasne (czy bocznica?) |
Cukrownia Krasnystaw | LKS | Kolei wąskotorowej nie było | bocznica od stacji Krasnystaw | |||
Cukrownia Kruszwica | CIN | 1882-2003 | 716/750 | ~200 | WLs150/6843 | bocznica normalnotorowa od stacji Kruszwica, połączenie z kolejami kujawskim w ... |
Cukrownia Leśmierz | EZG | 1916-1986 | 600 | 114 | przejęcie linii cukrowni Młynów w ???[13] Ryś 1541 | na stacji Sierpów, stacja styczna z koleją normalnotorową w Jackowicach |
Cukrownia Lisewo | GMB | 1894-1897 | 750 | 29 | Kolej wąskotorowa upubliczniona w 1897. | Bocznica od stacji Lisewo i Lisewo Wąskotorowe[14] |
Cukrownia Lublin | LU | 1908-ok.1970 | 600/750 | 91 | przejęcie linii cukrowni Milejów, zbycie części linii na rzecz cukrowni Garbów w 1937, linie nie tworzyły jednej sieci | bocznica od stacji Lublin, także na stacji Sadurki i stacji Jaszczów |
Cukrownia Łagiewniki | DDZ | Kolei wąskotorowej nie było | Bocznica od stacji Łagiewniki Dzierżoniowskie | |||
Cukrownia Łanięta | EKU | 1922-? | 600 | Kolej wąskotorowa przejęta przez cukrownię Dobrzelin | Stacja styczna z koleją normalnotorową w Strzelcach Kujawskich | |
Cukrownia Łapy | BIA | Kolei wąskotorowej nie było | Bocznica od stacji Łapy | |||
Cukrownia Łubna | TKA | w Kazimierzy Wlk, własnej kolei wąskotorowej nie było WLs150/7217 | bocznica od stacji Kazimierza Wlk. | |||
Cukrownia Malbork | GMB | Własnej kolei wąskotorowej nie było | Bocznica od stacji Malbork i Malbork Wąskotorowy | |||
Cukrownia Mała Wieś | WPL | 1927-1980 | 600 | 63 | HF Borsig 10386 | stacja styczna z koleją normalnotorową w Płońsku |
Cukrownia Małoszyn | DSR | Kolei wąskotorowej nie było | Bocznica od stacji Malczyce | |||
Cukrownia Maria | EKU | W Sójkach, kolei wąskotorowej nie było | Bocznica szlakowa od linii kolejowej Kutno-Płock na mapie '44[15] | |||
Cukrownia Mątwy | CIN | 1893-1945 | 750 | ?? | w 1945 przejęta przez cukrownię Kruszwica | bocznica od stacji normalnotorowej Mątwy |
Cukrownia Mełno | CGR | Kolei wąskotorowej nie było | Bocznica od stacji Mełno | |||
Cukrownia Michałów | WZ | 1922-1971 | 750 | 24 | w Lesznie | stacja styczna z koleją normalnotorową w Błoniu |
Cukrownia Miejska Górka | PRA | 1904-1955 | 600 | 16 | bocznica od stacji Miejska Górka | |
Cukrownia Milejów | LLE | 1908-1937 | 600 | 40 | Po 1937 do cukrowni Lublin | stacja styczna z koleją normalnotorową w Jaszczowie |
Cukrownia Mircze | LHR | 1902-1915 | ? | 25 | Po zamknięciu cukrowni do cukrowni Nieledew | stacja styczna z siecią Hrubieszowskiej Kolei Wąskotorowej |
Cukrownia Młynów | ELE | 1924-??? | 600 | Po zamknięciu cukrowni sieć przeszła do cukrowni Leśmierz/Dobrzelin | stacja styczna z koleją normalnotorową w Jackowicach | |
Cukrownia Model | WGS | 600 | własna kolej fabryczna [16] do Luszyna [17], część sieci cukrowni Dobrzelin [18] | |||
Cukrownia Nakło | CNA | Własnej kolei wąskotorowej nie było; Henschel 25117 | Bocznica od stacji Nakło (normalna i wąska) | |||
Cukrownia Nieledew | LHR | 1905-1935 | 600/750 | 122 | Przejęła sieć cukrowni Mircze i Poturzyn, potem do cukrowni Strzyżów a następnie Werbkowice. | kilka stacji stycznych z siecią Hrubieszowskiej Kolei Wąskotorowej |
Cukrownia Nowy Staw | GND | 1893-1897 | 750 | 33 | Przejęcie przez Allgemeine Deutsche Kleinbahn-Gesellschaft; Krauss-Maffei Ty1 15506 | Bocznica od stacji Nowy Staw Wąsk. |
Cukrownia Opalenica | PNT | 1886-1896 | 750 | 18 | W 1896 kolejka przekazana Towarzystwu Kolejki Opalenickiej | Bocznica od stacji Opalenica (normalna i wąska) |
Cukrownia Opole Lubelskie | LOP | 1911-1970 | 750 | 78 | Część linii publiczna od 1918, przejęta linia cukrowni Zagłoba | Bocznica od stacji Opole Lubelskie |
Cukrownia Ostrowite | CRY | 1925-1992 | 750 | 36 | Rozebrana 2012; KP4-3762 Chrzanów | Stacja styczna z koleją normalnotorową w Brodnicy |
Cukrownia Ostrowy | EKU | 1913-1918 | 750 | 49 | Upubliczniona 1918, WLs150/6034 | Bocznica od stacji Ostrowy i wąskotorowa od Ostrowy-Cukrownia |
Cukrownia Otmuchów | ONY | Kolei wąskotorowej nie było | Bocznica od stacji Otmuchów Cukrownia | |||
Cukrownia Pakość | CIN | 1880-???[19] | przejęta przez cukrownię w Tucznie | na stacji Pakość i na stacji Janikowo przez kolej cukrowni Janikowo??? | ||
Cukrownia Pastuchów | DSW | Kolei wąskotorowej nie było | Bocznica od stacji Jaworzyna Śl. | |||
Cukrownia Pelplin | GTC | 1895-1977 | 750 | 36 | Krauss&Maffei, Tyb 3417 | Bocznica od stacji Pelplin |
Cukrownia Polska Cerekwiew | OK | Kolei wąskotorowej nie było | Bocznica od stacji Polska Cerekiew | |||
Cukrownia Poturzyn | LTM | 1901-1922 | ? | 15 | Po 1922 do cukrowni Nieledew | port na Bugu w Kryłowie, po 1917 stacja Hrubieszowskiej Kolei Wąskotorowej w Poturzynie |
Cukrownia Pruszcz | GDA | po 1920-1950 | 750 | 12 | Przejęta od cukrowni Sobowidz | Bocznica od stacji Pruszcz Gdański |
Cukrownia Przeworsk | RPZ | Własnej kolei wąskotorowej nie było | Bocznica od stacji Przeworsk i Przeworsk Wąskotorowy | |||
Cukrownia Pustków | DWR | 1884-1970 | 750 | 27 | Bocznica od stacji Pustków Żurawski | |
Cukrownia Racibórz | SRC | Kolei wąskotorowej nie było | Bocznica od stacji Racibórz | |||
Cukrownia Rejowiec | LCH | przed 1927 - po 1936 | 600 | 24[20] | Kolej zakładowa do Kostunina wymieniona w lokalnym źródle wspominkowym [21] oraz widoczna na mapie WIG z 1936[22] | Bocznica od stacji Rejowiec |
Cukrownia Ropczyce | RRS | Kolei wąskotorowej nie było | Bocznica od stacji Ropczyce | |||
Cukrownia Rytwiany | TSZ | 600 | 22,5[23] | Bocznica od stacji wąstkotorowej Rytwiany | ||
Cukrownia Sokołów Podlaski | WSK | Kolei wąskotorowej nie było. Dawniej Cukrownia Elżbietów | Bocznica od stacji Sokołów Podlaski | |||
Cukrownia Stare Pole | GMB | 1958-1967 | 750 | 30 | kolej przejęta od PKP | Bocznica od stacji Stare Pole, po przejęciu stacja styczna Malbork Kałdowo |
Cukrownia Strzelin | DST | Kolei wąskotorowej nie było, ale użytkowała sieć cukrowni Kondratowice w latach 1945-1955. | Bocznica szlakowa Strzelin Cukrownia | |||
Cukrownia Strzelce | EKU | Bocznica od stacji Strzelce Kujawskie [24], połączenie z siecią cukrowni Dobrzelin | ||||
Cukrownia Strzyżów | LHR | Kolei wąskotorowej nie było[25] | Bocznica od stacji Strzyżów Hrubieszowski (wąskotorowej), bocznica od stacji Iżów [26] | |||
Cukrownia Szamotuły | PSZ | Kolei wąskotorowej nie było. | Bocznica od stacji Szamotuły | |||
Cukrownia Szczecin | ZS | Kolei wąskotorowej nie było. | Bocznica od stacji Szczecin Gumieńce | |||
Cukrownia Środa Wielkopolska | PSR | Własnej kolei wąskotorowej nie było. | Bocznica od stacji Środa Wielkopolska i Środa Wielkopolska Wąskotorowa | |||
Cukrownia Świdnica | DSW | Kolei wąskotorowej nie było. | Bocznica od stacji Pszenno | |||
Cukrownia Świecie | CSW | Kolei wąskotorowej nie było. | Bocznica od stacji Świecie nad Wisłą | |||
Cukrownia Tomczyn | EKU | 600 | połączenie z siecią cukrowni Dobrzelin | |||
Cukrownia Trawniki | LSW | własnej kolei wąskotorowej nie było | bocznica od stacji Trawniki (?) | |||
Cukrownia Tuczno | CIN | 1882-2003 | 900/750 | 140 | WLs150/6033, Henschel 12550/1914[27] | bocznica normalnotorowa od stacji Jaksice |
Cukrownia Unisław | CCH | Artykuł z ŚK 10/2017 wspomina o 2 km kolejki, takoż Gazeta Cukrownicza [28] | bocznica normalnotorowa od stacji Unisław | |||
Cukrownia Werbkowice | LHR | Własnej kolei wąskotorowej nie było. 2WLs50/1413 | bocznica normalnotorowa od stacji Werbkowice, bocznica od stacji Werbkowice Wąskotorowe | |||
Cukrownia Wieluń | EWI | Kolei wąskotorowej nie było. | bocznica normalnotorowa od stacji Wieluń Dąbrowa | |||
Cukrownia Wierzchosławice | CIN | x-x | 750 | Po zamknięciu przejęta przez cukrownię Tuczno | Bocznica normalnotorowa od stacji Wierzchosławice (?) | |
Cukrownia Witaszyce | PJA | Własnej kolei wąskotorowej nie było. | bocznica od stacji Witaszyce i od stacji Witaszyce Wąskotorowe | |||
Cukrownia Włostów | TOP | 1916-1992 | 600/750 | 35 | WLs150/6032 | najpierw Iwaniska, potem Jachimowice - punkty styczne z koleją jędrzejowską |
Cukrownia Wożuczyn | LTM | 1913-~1919 | 750 | 12 | upubliczniona po I WŚ | po upublicznieniu bocznica od stacji Wożuczyn |
Cukrownia Wrocław | DW | kolei wąskotorowej brak | bocznica od stacji Wrocław Sołtysowice | |||
Cukrownia Wróblin | OB | kolei wąskotorowej brak | bocznica od stacji Lewin Brzeski | |||
Cukrownia Wróblin | OB | kolei wąskotorowej brak | bocznica od stacji Lewin Brzeski | |||
Cukrownia Września | PWR | kolei wąskotorowej brak | bocznica od stacji Września, Września Wąskotorowa [29] | |||
Cukrownia Zagłoba | LOP | 1892-1918 | 750 | 28 | przejęta przez cukrownię Opole Lubelskie | brak |
Cukrownia Zakrzówek | LKR | 1928-1948 | ? | 30 | stacja stycznia odcinka izolowanego Niedrzwica, ale brak od samej cukrowni??? Wg [30] bocznica od stacji Wilkołaz | |
Cukrownia Zbiersk | PKA | 1916-1917, 1924-~1975 | 750 | 72 | pierwsze odcinki (35 km wraz ze stacją styczną z koleją normalnotorową Opatówek) upublicznione w 1917 Chrzanów Las 3335 | bocznica od stacji Zbiersk, stacja styczna z koleją normalnotorową Kucharki |
Cukrownia Zduny | PKR | cukrownia po wojnie wykorzystywała fragment sieci cukrowni Cielce; Las 3276 Chrzanów | bocznica od stacji Zduny | |||
Cukrownia Ziębice | DZA | kolei wąskotorowej brak | bocznica od stacji Ziębice | |||
Cukrownia Żnin | CZN | 1894-1971 | 600 | 50 | Lowa 8344 | połączenie z Żnińską Koleją Dojazdową i PKP na stacji Żnin |
Cukrownia Żórawina | DWR | 1890-1966 | 600 | 24 | kolejka dochodziła do stacji normalnotorowej Żórawina |
Przypisy
- ↑ http://www.sbc.org.pl/dlibra/docmetadata?id=151304&from=latest
- ↑ http://750mm.pl/index.php?topic=2909.0
- ↑ http://www.sbc.org.pl/dlibra/docmetadata?id=151304&from=latest
- ↑ Arkadiusz Ciechalski, Cukrownia w Choceniu
- ↑ http://www.kolejcieszyn.pl/index.php?s=cukrownia
- ↑ http://750mm.pl/index.php?topic=5354.0;topicseen
- ↑ http://750mm.pl/index.php?topic=4243.0
- ↑ https://pl.wikipedia.org/wiki/Kolej_w%C4%85skotorowa_cukrowni_Dobrzelin
- ↑ Ariel Ciechański, Rozwój i regres sieci kolei przemysłowych w Polsce w latach 1881-2010, IGiPZ PAN 2013
- ↑ Ariel Ciechański, Rozwój i regres sieci kolei przemysłowych w Polsce w latach 1881-2010, IGiPZ PAN 2013
- ↑ http://www.werkbahn.de/eisenbahn/lokbau/museum/pres_henschel.htm
- ↑ http://www.werkbahn.de/eisenbahn/lokbau/museum/pres_henschel.htm
- ↑ https://pl.wikipedia.org/wiki/Kolej_w%C4%85skotorowa_Cukrowni_Le%C5%9Bmierz
- ↑ http://750mm.pl/index.php?topic=3847.0
- ↑ http://igrek.amzp.pl/5
- ↑ [1] Spis cukrowni Rzeczypospolitej Polskiej Warszawa 1926; Wydanie "Gazety Cukrowniczej"
- ↑ http://igrek.amzp.pl/4297
- ↑ Ciechański
- ↑ http://www.tpkkd.pl/historia-krosniewickiej-kolei-dojazdowej/
- ↑ https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=348344599265521&id=100022699520555
- ↑ Zdzisław Kalinowski Cukrownia Rejowiec wspomnienie http://kalinowski.weebly.com/artykuly.html
- ↑ http://igrek.amzp.pl/details.php?id=4543
- ↑ [2] Spis cukrowni Rzeczypospolitej Polskiej Warszawa 1926; Wydanie "Gazety Cukrowniczej"
- ↑ [3] Spis cukrowni Rzeczypospolitej Polskiej Warszawa 1926; Wydanie "Gazety Cukrowniczej"
- ↑ http://zamojskie.lubelskakolej.net/hkdhist.htm
- ↑ http://fotopolska.eu/Cukrownia_Most_kolejowy
- ↑ http://www.werkbahn.de/eisenbahn/lokbau/museum/pres_henschel.htm
- ↑ [4] Spis cukrowni Rzeczypospolitej Polskiej Warszawa 1926; Wydanie "Gazety Cukrowniczej"
- ↑ http://fotopolska.eu/Wrzesnia/b47279,Cukrownia_Wrzesnia_SA.html?f=294047-foto
- ↑ [5] Spis cukrowni Rzeczypospolitej Polskiej Warszawa 1926; Wydanie "Gazety Cukrowniczej"