Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo): Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(błąd kopiowania)
m (clean up)
 
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
Pierwszy rocznik [[Archiwum:Technika Parowozowa (czasopismo)|Techniki Parowozowej]] wydawanej jako dodatek do czasopisma "Maszynista" - organu Związku Zawodowego Maszynistów.
+
{{Teczka w archiwum
 +
|Tytuł teczki=Czasopismo "Technika Parowozowa" rocznik 1928
 +
|Data początkowa=1928
 +
|Data końcowa=1928
 +
|Sygnatura teczki=AT-00039
 +
|Słowa kluczowe=tabor kolejowy, pojazdy trakcyjne, parowozy
 +
}}
 +
Drugi rocznik [[Archiwum:Technika Parowozowa (czasopismo)|Techniki Parowozowej]] wydawanej jako dodatek do czasopisma "Maszynista" - organu Związku Zawodowego Maszynistów.
  
 
W 1928 roku wydano 12 numerów o łącznej objętości 100 stron
 
W 1928 roku wydano 12 numerów o łącznej objętości 100 stron
Linia 7: Linia 14:
 
== Numer 1 ==
 
== Numer 1 ==
  
<gallery>
+
 
 +
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900>
 +
 
 +
 
 
Plik:TechnikaParow_1928_01_001.jpg|Strona 1
 
Plik:TechnikaParow_1928_01_001.jpg|Strona 1
 
Plik:TechnikaParow_1928_01_002.jpg|Strona 2
 
Plik:TechnikaParow_1928_01_002.jpg|Strona 2
Linia 16: Linia 26:
 
Plik:TechnikaParow_1928_01_007.jpg|Strona 7
 
Plik:TechnikaParow_1928_01_007.jpg|Strona 7
 
Plik:TechnikaParow_1928_01_008.jpg|Strona 8
 
Plik:TechnikaParow_1928_01_008.jpg|Strona 8
</gallery>
+
</hovergallery>
  
 
== Numer 2 ==
 
== Numer 2 ==
  
<gallery>
+
 
 +
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900>
 +
 
 +
 
 
Plik:TechnikaParow_1928_02_009.jpg|Strona 9 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1928_02_009.jpg|Strona 9 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1928_02_010.jpg|Strona 10 (2)
 
Plik:TechnikaParow_1928_02_010.jpg|Strona 10 (2)
Linia 29: Linia 42:
 
Plik:TechnikaParow_1928_02_015.jpg|Strona 15 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1928_02_015.jpg|Strona 15 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1928_02_016.jpg|Strona 16 (8)
 
Plik:TechnikaParow_1928_02_016.jpg|Strona 16 (8)
</gallery>
+
</hovergallery>
  
 
== Numer 3 ==
 
== Numer 3 ==
  
<gallery>
+
 
 +
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900>
 +
 
 +
 
 
Plik:TechnikaParow_1928_03_017.jpg|Strona 17 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1928_03_017.jpg|Strona 17 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1928_03_018.jpg|Strona 18 (2)
 
Plik:TechnikaParow_1928_03_018.jpg|Strona 18 (2)
Linia 42: Linia 58:
 
Plik:TechnikaParow_1928_03_023.jpg|Strona 23 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1928_03_023.jpg|Strona 23 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1928_03_024.jpg|Strona 24 (8)
 
Plik:TechnikaParow_1928_03_024.jpg|Strona 24 (8)
</gallery>
+
</hovergallery>
  
 
== Numer 4 ==
 
== Numer 4 ==
  
<gallery>
+
 
 +
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900>
 +
 
 +
 
 
Plik:TechnikaParow_1928_04_025.jpg|Strona 25 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1928_04_025.jpg|Strona 25 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1928_04_026.jpg|Strona 26 (2)
 
Plik:TechnikaParow_1928_04_026.jpg|Strona 26 (2)
Linia 55: Linia 74:
 
Plik:TechnikaParow_1928_04_031.jpg|Strona 31 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1928_04_031.jpg|Strona 31 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1928_04_032.jpg|Strona 32 (8)
 
Plik:TechnikaParow_1928_04_032.jpg|Strona 32 (8)
</gallery>
+
</hovergallery>
  
 
== Numer 5 ==
 
== Numer 5 ==
  
<gallery>
+
 
 +
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900>
 +
 
 +
 
 
Plik:TechnikaParow_1928_05_033.jpg|Strona 33 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1928_05_033.jpg|Strona 33 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1928_05_034.jpg|Strona 34 (2)
 
Plik:TechnikaParow_1928_05_034.jpg|Strona 34 (2)
Linia 68: Linia 90:
 
Plik:TechnikaParow_1928_05_039.jpg|Strona 39 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1928_05_039.jpg|Strona 39 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1928_05_040.jpg|Strona 40 (8)
 
Plik:TechnikaParow_1928_05_040.jpg|Strona 40 (8)
</gallery>
+
</hovergallery>
  
 
== Numer 6 ==
 
== Numer 6 ==
  
<gallery>
+
 
 +
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900>
 +
 
 +
 
 
Plik:TechnikaParow_1928_06_041.jpg|Strona 41 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1928_06_041.jpg|Strona 41 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1928_06_042.jpg|Strona 42 (2)
 
Plik:TechnikaParow_1928_06_042.jpg|Strona 42 (2)
Linia 81: Linia 106:
 
Plik:TechnikaParow_1928_06_047.jpg|Strona 47 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1928_06_047.jpg|Strona 47 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1928_06_048.jpg|Strona 48 (8)
 
Plik:TechnikaParow_1928_06_048.jpg|Strona 48 (8)
</gallery>
+
</hovergallery>
  
 
== Numer 7 ==
 
== Numer 7 ==
  
<gallery>
+
 
 +
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900>
 +
 
 +
 
 
Plik:TechnikaParow_1928_07_049.jpg|Strona 49 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1928_07_049.jpg|Strona 49 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1928_07_050.jpg|Strona 50 (2)
 
Plik:TechnikaParow_1928_07_050.jpg|Strona 50 (2)
Linia 94: Linia 122:
 
Plik:TechnikaParow_1928_07_055.jpg|Strona 55 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1928_07_055.jpg|Strona 55 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1928_07_056.jpg|Strona 56 (8)
 
Plik:TechnikaParow_1928_07_056.jpg|Strona 56 (8)
</gallery>
+
</hovergallery>
  
 
== Numer 8 ==
 
== Numer 8 ==
  
<gallery>
+
 
 +
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900>
 +
 
 +
 
 
Plik:TechnikaParow_1928_08_057.jpg|Strona 57 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1928_08_057.jpg|Strona 57 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1928_08_058.jpg|Strona 58 (2)
 
Plik:TechnikaParow_1928_08_058.jpg|Strona 58 (2)
Linia 107: Linia 138:
 
Plik:TechnikaParow_1928_08_063.jpg|Strona 63 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1928_08_063.jpg|Strona 63 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1928_08_064.jpg|Strona 64 (8)
 
Plik:TechnikaParow_1928_08_064.jpg|Strona 64 (8)
</gallery>
+
</hovergallery>
  
 
== Numer 9 ==
 
== Numer 9 ==
  
<gallery>
+
 
 +
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900>
 +
 
 +
 
 
Plik:TechnikaParow_1928_09_065.jpg|Strona 65 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1928_09_065.jpg|Strona 65 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1928_09_066.jpg|Strona 66 (2)
 
Plik:TechnikaParow_1928_09_066.jpg|Strona 66 (2)
Linia 124: Linia 158:
 
Plik:TechnikaParow_1928_09_075.jpg|Strona 75 (11)
 
Plik:TechnikaParow_1928_09_075.jpg|Strona 75 (11)
 
Plik:TechnikaParow_1928_09_076.jpg|Strona 76 (12)
 
Plik:TechnikaParow_1928_09_076.jpg|Strona 76 (12)
</gallery>
+
</hovergallery>
  
 
== Numer 10 ==
 
== Numer 10 ==
  
<gallery>
+
 
 +
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900>
 +
 
 +
 
 
Plik:TechnikaParow_1928_10_077.jpg|Strona 77 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1928_10_077.jpg|Strona 77 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1928_10_078.jpg|Strona 78 (2)
 
Plik:TechnikaParow_1928_10_078.jpg|Strona 78 (2)
Linia 137: Linia 174:
 
Plik:TechnikaParow_1928_10_083.jpg|Strona 83 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1928_10_083.jpg|Strona 83 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1928_10_084.jpg|Strona 84 (8)
 
Plik:TechnikaParow_1928_10_084.jpg|Strona 84 (8)
</gallery>
+
</hovergallery>
  
 
== Numer 11 ==
 
== Numer 11 ==
  
<gallery>
+
 
 +
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900>
 +
 
 +
 
 
Plik:TechnikaParow_1928_11_085.jpg|Strona 85 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1928_11_085.jpg|Strona 85 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1928_11_086.jpg|Strona 86 (2)
 
Plik:TechnikaParow_1928_11_086.jpg|Strona 86 (2)
Linia 150: Linia 190:
 
Plik:TechnikaParow_1928_11_091.jpg|Strona 91 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1928_11_091.jpg|Strona 91 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1928_11_092.jpg|Strona 92 (8)
 
Plik:TechnikaParow_1928_11_092.jpg|Strona 92 (8)
</gallery>
+
</hovergallery>
  
 
== Numer 12 ==
 
== Numer 12 ==
  
<gallery>
+
 
 +
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900>
 +
 
 +
 
 
Plik:TechnikaParow_1928_12_093.jpg|Strona 93 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1928_12_093.jpg|Strona 93 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1928_12_094.jpg|Strona 94 (2)
 
Plik:TechnikaParow_1928_12_094.jpg|Strona 94 (2)
Linia 163: Linia 206:
 
Plik:TechnikaParow_1928_12_099.jpg|Strona 99 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1928_12_099.jpg|Strona 99 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1928_12_100.jpg|Strona 100 (8)
 
Plik:TechnikaParow_1928_12_100.jpg|Strona 100 (8)
</gallery>
+
</hovergallery>
  
 
== Spis rzeczy ==
 
== Spis rzeczy ==
Linia 309: Linia 352:
 
|}
 
|}
  
<gallery>
+
 
 +
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900>
 +
 
 +
 
 
Plik:TechnikaParow_1928_spis_001.jpg|Strona 1
 
Plik:TechnikaParow_1928_spis_001.jpg|Strona 1
 
Plik:TechnikaParow_1928_spis_002.jpg|Strona 2
 
Plik:TechnikaParow_1928_spis_002.jpg|Strona 2
 
Plik:TechnikaParow_1928_spis_003.jpg|Strona 3
 
Plik:TechnikaParow_1928_spis_003.jpg|Strona 3
 
Plik:TechnikaParow_1928_spis_004.jpg|Strona 4
 
Plik:TechnikaParow_1928_spis_004.jpg|Strona 4
</gallery>
+
</hovergallery>
  
[[Kategoria:Archiwum - Technika Parowozowa]]
+
[[Kategoria:Technika Parowozowa (czasopismo)]]

Aktualna wersja na dzień 15:50, 10 lut 2020

Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)
Tytuł teczki Czasopismo "Technika Parowozowa" rocznik 1928
Data początkowa 1928
Data końcowa 1928
Sygnatura teczki AT-00039
Słowa kluczowe tabor kolejowy, pojazdy trakcyjne, parowozy

Drugi rocznik Techniki Parowozowej wydawanej jako dodatek do czasopisma "Maszynista" - organu Związku Zawodowego Maszynistów.

W 1928 roku wydano 12 numerów o łącznej objętości 100 stron

Udostępniony materiał pochodzi z zasobów Jagiellońskiej Biblioteki Cyfrowej oraz zbiorów Jacka Fink-Finowickiego.

Numer 1[edytuj]

Numer 2[edytuj]

Numer 3[edytuj]

Numer 4[edytuj]

Numer 5[edytuj]

Numer 6[edytuj]

Numer 7[edytuj]

Numer 8[edytuj]

Numer 9[edytuj]

Numer 10[edytuj]

Numer 11[edytuj]

Numer 12[edytuj]

Spis rzeczy[edytuj]

L.p. Autor Tytuł Rok Numer Strona Ilustracje
69 Inż. St. Felsz Dobór parowozu przetokowego (przykład typowy) 1928 1 1
70 – R (edaktor) Parowozy bezpaleniskowe 1928 1 4 *
71 A. Chmielewski O odpowiedzialności maszynisty za obryzganie 1928 1 5
72 K Cylindry parowozowe 1928 1 6 *
73 – R (edaktor) Rekordowe oszczędzanie paliwa na parowozie 1928 1 7 *
74 – R (edaktor) Ocena książki: Praktyczne wskazówki dla drużyn parowozowych. „Jak ustrzec się wypadku zepsucia parowozu." Opracował A. Grzesikowski 1928 1 8
75 Inż. St. Nehring Smoczki (inżektory), działające parą wysokoprężną 1928 2 9 *
76 A. Chmielewski Normalizacja kluczy na parowozach 1928 2 13
77 Masz. St. Godlewski Oszczędne spalanie węgla na manewrach 1928 2 14
78 K Stulecie kolei Baltimore – Ohio 1928 2 15 *
79 – R (edaktor) Nowa książka – Zasady ruchu parowoz. – inż St. Langroda 1928 2 16
80 – R (edaktor) Nowe pismo – Spawanie i cięcie metali 1928 2 16
81 Inż. W. F. Wyrównywanie ciśnienia po obu stronach tłoka przy jeździe bez pary (By pass) 1928 3 17 *
82 A. C. W sprawie niedokładnego kursowania pociągów dalekobieżnych 1928 3 20
83 Masz. Jan Godlewski O odhamowaniu wagonów za pomocą powietrznych kurków spustowych 1928 3 21
84 Br. Cieśliński Jeszcze o dyszy parowozowej 1928 3 22
85 Masz. Jan Godlewski Kilka słów o hamulcu Kunze–Knorra 1928 3 23
86 Obrazek zimowy 1928 3 24
87 Humor kolejowy 1928 3 24
88 Inż. St. Felsz Niektóre zagadkowe wykolejenia parowozów na łukach 1928 4 25 *
89 A. Chmielewski Przedmuchiwanie rur płomiennych i żarowych na parowozach 1928 4 29
90 – R (edaktor) Dźwigi wagonowe 1928 4 31 *
91 Masz. Jan Godlewski O nowszych polskich parowozach 1928 4 31
92 Inż. St. Nehring Smoczki (inżektory), L. F. działające parą wylotową 1928 5 33 *
93 Masz. z Krakowa Pył węglowy jako materjał opałowy 1928 5 38
94 – R (edaktor) Nowy parowóz turbinowy 1928 5 38 *
95 A. Chmielewski Usterki na parowozach – gwizdki 1928 5 40
96 Inż. Stanisław Felsz Niebezpieczeństwo pożarów od parowozów i parników 1928 6 41 *
97 A. Chmielewski Przedmuchiwanie rur płomiennych i żarowych na parowozach 1928 6 44 *
98 Br. Cieśliński Ruszanie z miejsca 1928 6 46
99 – R (edaktor) Poco dymić? 1928 6 47 *
100 – R (edaktor) Pociąg wśród powodzi 1928 6 48 *
101 A. Grzesikowski i S. F. Pytania i odpowiedzi: z powodu książki A. Grzesikowskiego 1928 6 48
102 S. K. O pochodzeniu węgla kamiennego 1928 7 49
103 Masz. St. Godlewski Prawidłowe ustawienie dyszy i jej znacznie 1928 7 52
104 Masz. Jan Godlewski O prasach smarnych 1928 7 53
105 A. Chmielewski Posiłkowanie się smoczkiem L. F 1928 7 53
106 – R (edaktor) Przejście korytarzowe w tendrze 1928 7 55 *
107 J. Okrzesik i S. F. Pytania i odpowiedzi: zagadkowe wykolejenia 1928 7 56
108 – R (edaktor) Nowa książka – Hamulec Hardy'ego – opisał inż. M. Fürgang 1928 7 56
109 Inż. St. Felsz Porcje zarzucanego węgla i jego spalanie 1928 8 57
110 – R (edaktor) Parowóz typu Garrata 1928 8 60 *
111 K Szybkość rekordowa amerykańskiego ekspresu 1928 8 61
112 S. Odlew ostojnicy parowozowej wraz z cylindrami 1928 8 62 *
113 A. Chmielewski Kilka uwag o obsłudze parowozu 1928 8 62
114 – R (edaktor) Ulatnianie się premji węglowych przez nieszczelne tłoki i suwaki 1928 8 63
115 r. Zawody ekspresu z samolotem 1928 8 64 *
116 Inż. St. Kruszewski Szkolenie drużyn parowozowych 1928 9 65
117 Bibljoteczka maszynisty parowozowego 1928 9 76
118 Inż. L. Sowiński Pompy wodne i podgrzewacze I 1928 10 77 *
119 Masz. St. Godlewski Klapy popielnikowe 1928 10 80
120 Masz. Jan Godlewski O pęknięciach ram parowozów Ser. OS 24 1928 10 81 *
121 K Mechaniczne czyszczenie taboru kolejowego 1928 10 82 *
122 A. Chmielewski Współudział drużyn konduktorskich w odhamowaniu pociągu osobowego na postoju 1928 10 84
123 Inż. L. Sowiński Pompy wodne i podgrzewacze II. 1928 11 85 *
124 S. Pochodnie płomienne 1928 11 88 *
125 Masz. St. Godlewski O hamowaniu pociągu 1928 11 89
126 Inż. St. Kruszewski Wrażenia z kolei Londyn – Północny Wschód (L. N. E. R.) 1928 11 90 *
127 Masz. Jan Godlewski O piasecznicy parowozowej 1928 11 92
128 M. T. i inż. St. Nehring Pytania i odpowiedzi: wadliwe działanie inżektora 1928 11 92
129 Inż. St. Felsz Stosowanie wtórnego powietrza 1928 12 93
130 Br. Cieśliński Oszczędne smarowanie cylindrów i suwaków na parowozach 1928 12 95
131 S. Zderzenie parowozu z belką oporową 1928 12 96 *
132 K Uplanowana katastrofa kolejowa 1928 12 97 *
133 – R (edaktor) Uderzenia w miejscach przesuwu kotła 1928 12 98
134 S t. Budka parowozu towarowego 1928 12 98 *
135 – R (edaktor) Poważna katastrofa kolejowa 1928 12 99 *
136 Kr. Strzec się obręczy nieokrągłych! 1928 12 100