Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo): Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(to drugi) |
m (clean up) |
||
(Nie pokazano 2 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
+ | {{Teczka w archiwum | ||
+ | |Tytuł teczki=Czasopismo "Technika Parowozowa" rocznik 1928 | ||
+ | |Data początkowa=1928 | ||
+ | |Data końcowa=1928 | ||
+ | |Sygnatura teczki=AT-00039 | ||
+ | |Słowa kluczowe=tabor kolejowy, pojazdy trakcyjne, parowozy | ||
+ | }} | ||
Drugi rocznik [[Archiwum:Technika Parowozowa (czasopismo)|Techniki Parowozowej]] wydawanej jako dodatek do czasopisma "Maszynista" - organu Związku Zawodowego Maszynistów. | Drugi rocznik [[Archiwum:Technika Parowozowa (czasopismo)|Techniki Parowozowej]] wydawanej jako dodatek do czasopisma "Maszynista" - organu Związku Zawodowego Maszynistów. | ||
Linia 7: | Linia 14: | ||
== Numer 1 == | == Numer 1 == | ||
− | < | + | |
+ | <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> | ||
+ | |||
+ | |||
Plik:TechnikaParow_1928_01_001.jpg|Strona 1 | Plik:TechnikaParow_1928_01_001.jpg|Strona 1 | ||
Plik:TechnikaParow_1928_01_002.jpg|Strona 2 | Plik:TechnikaParow_1928_01_002.jpg|Strona 2 | ||
Linia 16: | Linia 26: | ||
Plik:TechnikaParow_1928_01_007.jpg|Strona 7 | Plik:TechnikaParow_1928_01_007.jpg|Strona 7 | ||
Plik:TechnikaParow_1928_01_008.jpg|Strona 8 | Plik:TechnikaParow_1928_01_008.jpg|Strona 8 | ||
− | </ | + | </hovergallery> |
== Numer 2 == | == Numer 2 == | ||
− | < | + | |
+ | <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> | ||
+ | |||
+ | |||
Plik:TechnikaParow_1928_02_009.jpg|Strona 9 (1) | Plik:TechnikaParow_1928_02_009.jpg|Strona 9 (1) | ||
Plik:TechnikaParow_1928_02_010.jpg|Strona 10 (2) | Plik:TechnikaParow_1928_02_010.jpg|Strona 10 (2) | ||
Linia 29: | Linia 42: | ||
Plik:TechnikaParow_1928_02_015.jpg|Strona 15 (7) | Plik:TechnikaParow_1928_02_015.jpg|Strona 15 (7) | ||
Plik:TechnikaParow_1928_02_016.jpg|Strona 16 (8) | Plik:TechnikaParow_1928_02_016.jpg|Strona 16 (8) | ||
− | </ | + | </hovergallery> |
== Numer 3 == | == Numer 3 == | ||
− | < | + | |
+ | <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> | ||
+ | |||
+ | |||
Plik:TechnikaParow_1928_03_017.jpg|Strona 17 (1) | Plik:TechnikaParow_1928_03_017.jpg|Strona 17 (1) | ||
Plik:TechnikaParow_1928_03_018.jpg|Strona 18 (2) | Plik:TechnikaParow_1928_03_018.jpg|Strona 18 (2) | ||
Linia 42: | Linia 58: | ||
Plik:TechnikaParow_1928_03_023.jpg|Strona 23 (7) | Plik:TechnikaParow_1928_03_023.jpg|Strona 23 (7) | ||
Plik:TechnikaParow_1928_03_024.jpg|Strona 24 (8) | Plik:TechnikaParow_1928_03_024.jpg|Strona 24 (8) | ||
− | </ | + | </hovergallery> |
== Numer 4 == | == Numer 4 == | ||
− | < | + | |
+ | <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> | ||
+ | |||
+ | |||
Plik:TechnikaParow_1928_04_025.jpg|Strona 25 (1) | Plik:TechnikaParow_1928_04_025.jpg|Strona 25 (1) | ||
Plik:TechnikaParow_1928_04_026.jpg|Strona 26 (2) | Plik:TechnikaParow_1928_04_026.jpg|Strona 26 (2) | ||
Linia 55: | Linia 74: | ||
Plik:TechnikaParow_1928_04_031.jpg|Strona 31 (7) | Plik:TechnikaParow_1928_04_031.jpg|Strona 31 (7) | ||
Plik:TechnikaParow_1928_04_032.jpg|Strona 32 (8) | Plik:TechnikaParow_1928_04_032.jpg|Strona 32 (8) | ||
− | </ | + | </hovergallery> |
== Numer 5 == | == Numer 5 == | ||
− | < | + | |
+ | <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> | ||
+ | |||
+ | |||
Plik:TechnikaParow_1928_05_033.jpg|Strona 33 (1) | Plik:TechnikaParow_1928_05_033.jpg|Strona 33 (1) | ||
Plik:TechnikaParow_1928_05_034.jpg|Strona 34 (2) | Plik:TechnikaParow_1928_05_034.jpg|Strona 34 (2) | ||
Linia 68: | Linia 90: | ||
Plik:TechnikaParow_1928_05_039.jpg|Strona 39 (7) | Plik:TechnikaParow_1928_05_039.jpg|Strona 39 (7) | ||
Plik:TechnikaParow_1928_05_040.jpg|Strona 40 (8) | Plik:TechnikaParow_1928_05_040.jpg|Strona 40 (8) | ||
− | </ | + | </hovergallery> |
== Numer 6 == | == Numer 6 == | ||
− | < | + | |
+ | <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> | ||
+ | |||
+ | |||
Plik:TechnikaParow_1928_06_041.jpg|Strona 41 (1) | Plik:TechnikaParow_1928_06_041.jpg|Strona 41 (1) | ||
Plik:TechnikaParow_1928_06_042.jpg|Strona 42 (2) | Plik:TechnikaParow_1928_06_042.jpg|Strona 42 (2) | ||
Linia 81: | Linia 106: | ||
Plik:TechnikaParow_1928_06_047.jpg|Strona 47 (7) | Plik:TechnikaParow_1928_06_047.jpg|Strona 47 (7) | ||
Plik:TechnikaParow_1928_06_048.jpg|Strona 48 (8) | Plik:TechnikaParow_1928_06_048.jpg|Strona 48 (8) | ||
− | </ | + | </hovergallery> |
== Numer 7 == | == Numer 7 == | ||
− | < | + | |
+ | <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> | ||
+ | |||
+ | |||
Plik:TechnikaParow_1928_07_049.jpg|Strona 49 (1) | Plik:TechnikaParow_1928_07_049.jpg|Strona 49 (1) | ||
Plik:TechnikaParow_1928_07_050.jpg|Strona 50 (2) | Plik:TechnikaParow_1928_07_050.jpg|Strona 50 (2) | ||
Linia 94: | Linia 122: | ||
Plik:TechnikaParow_1928_07_055.jpg|Strona 55 (7) | Plik:TechnikaParow_1928_07_055.jpg|Strona 55 (7) | ||
Plik:TechnikaParow_1928_07_056.jpg|Strona 56 (8) | Plik:TechnikaParow_1928_07_056.jpg|Strona 56 (8) | ||
− | </ | + | </hovergallery> |
== Numer 8 == | == Numer 8 == | ||
− | < | + | |
+ | <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> | ||
+ | |||
+ | |||
Plik:TechnikaParow_1928_08_057.jpg|Strona 57 (1) | Plik:TechnikaParow_1928_08_057.jpg|Strona 57 (1) | ||
Plik:TechnikaParow_1928_08_058.jpg|Strona 58 (2) | Plik:TechnikaParow_1928_08_058.jpg|Strona 58 (2) | ||
Linia 107: | Linia 138: | ||
Plik:TechnikaParow_1928_08_063.jpg|Strona 63 (7) | Plik:TechnikaParow_1928_08_063.jpg|Strona 63 (7) | ||
Plik:TechnikaParow_1928_08_064.jpg|Strona 64 (8) | Plik:TechnikaParow_1928_08_064.jpg|Strona 64 (8) | ||
− | </ | + | </hovergallery> |
== Numer 9 == | == Numer 9 == | ||
− | < | + | |
+ | <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> | ||
+ | |||
+ | |||
Plik:TechnikaParow_1928_09_065.jpg|Strona 65 (1) | Plik:TechnikaParow_1928_09_065.jpg|Strona 65 (1) | ||
Plik:TechnikaParow_1928_09_066.jpg|Strona 66 (2) | Plik:TechnikaParow_1928_09_066.jpg|Strona 66 (2) | ||
Linia 124: | Linia 158: | ||
Plik:TechnikaParow_1928_09_075.jpg|Strona 75 (11) | Plik:TechnikaParow_1928_09_075.jpg|Strona 75 (11) | ||
Plik:TechnikaParow_1928_09_076.jpg|Strona 76 (12) | Plik:TechnikaParow_1928_09_076.jpg|Strona 76 (12) | ||
− | </ | + | </hovergallery> |
== Numer 10 == | == Numer 10 == | ||
− | < | + | |
+ | <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> | ||
+ | |||
+ | |||
Plik:TechnikaParow_1928_10_077.jpg|Strona 77 (1) | Plik:TechnikaParow_1928_10_077.jpg|Strona 77 (1) | ||
Plik:TechnikaParow_1928_10_078.jpg|Strona 78 (2) | Plik:TechnikaParow_1928_10_078.jpg|Strona 78 (2) | ||
Linia 137: | Linia 174: | ||
Plik:TechnikaParow_1928_10_083.jpg|Strona 83 (7) | Plik:TechnikaParow_1928_10_083.jpg|Strona 83 (7) | ||
Plik:TechnikaParow_1928_10_084.jpg|Strona 84 (8) | Plik:TechnikaParow_1928_10_084.jpg|Strona 84 (8) | ||
− | </ | + | </hovergallery> |
== Numer 11 == | == Numer 11 == | ||
− | < | + | |
+ | <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> | ||
+ | |||
+ | |||
Plik:TechnikaParow_1928_11_085.jpg|Strona 85 (1) | Plik:TechnikaParow_1928_11_085.jpg|Strona 85 (1) | ||
Plik:TechnikaParow_1928_11_086.jpg|Strona 86 (2) | Plik:TechnikaParow_1928_11_086.jpg|Strona 86 (2) | ||
Linia 150: | Linia 190: | ||
Plik:TechnikaParow_1928_11_091.jpg|Strona 91 (7) | Plik:TechnikaParow_1928_11_091.jpg|Strona 91 (7) | ||
Plik:TechnikaParow_1928_11_092.jpg|Strona 92 (8) | Plik:TechnikaParow_1928_11_092.jpg|Strona 92 (8) | ||
− | </ | + | </hovergallery> |
== Numer 12 == | == Numer 12 == | ||
− | < | + | |
+ | <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> | ||
+ | |||
+ | |||
Plik:TechnikaParow_1928_12_093.jpg|Strona 93 (1) | Plik:TechnikaParow_1928_12_093.jpg|Strona 93 (1) | ||
Plik:TechnikaParow_1928_12_094.jpg|Strona 94 (2) | Plik:TechnikaParow_1928_12_094.jpg|Strona 94 (2) | ||
Linia 163: | Linia 206: | ||
Plik:TechnikaParow_1928_12_099.jpg|Strona 99 (7) | Plik:TechnikaParow_1928_12_099.jpg|Strona 99 (7) | ||
Plik:TechnikaParow_1928_12_100.jpg|Strona 100 (8) | Plik:TechnikaParow_1928_12_100.jpg|Strona 100 (8) | ||
− | </ | + | </hovergallery> |
== Spis rzeczy == | == Spis rzeczy == | ||
Linia 309: | Linia 352: | ||
|} | |} | ||
− | < | + | |
+ | <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> | ||
+ | |||
+ | |||
Plik:TechnikaParow_1928_spis_001.jpg|Strona 1 | Plik:TechnikaParow_1928_spis_001.jpg|Strona 1 | ||
Plik:TechnikaParow_1928_spis_002.jpg|Strona 2 | Plik:TechnikaParow_1928_spis_002.jpg|Strona 2 | ||
Plik:TechnikaParow_1928_spis_003.jpg|Strona 3 | Plik:TechnikaParow_1928_spis_003.jpg|Strona 3 | ||
Plik:TechnikaParow_1928_spis_004.jpg|Strona 4 | Plik:TechnikaParow_1928_spis_004.jpg|Strona 4 | ||
− | </ | + | </hovergallery> |
− | [[Kategoria: | + | [[Kategoria:Technika Parowozowa (czasopismo)]] |
Aktualna wersja na dzień 15:50, 10 lut 2020
Technika Parowozowa 1928 (czasopismo) | |
---|---|
Tytuł teczki | Czasopismo "Technika Parowozowa" rocznik 1928 |
Data początkowa | 1928 |
Data końcowa | 1928 |
Sygnatura teczki | AT-00039 |
Słowa kluczowe | tabor kolejowy, pojazdy trakcyjne, parowozy |
Drugi rocznik Techniki Parowozowej wydawanej jako dodatek do czasopisma "Maszynista" - organu Związku Zawodowego Maszynistów.
W 1928 roku wydano 12 numerów o łącznej objętości 100 stron
Udostępniony materiał pochodzi z zasobów Jagiellońskiej Biblioteki Cyfrowej oraz zbiorów Jacka Fink-Finowickiego.
Numer 1[edytuj]
Numer 2[edytuj]
Numer 3[edytuj]
Numer 4[edytuj]
Numer 5[edytuj]
Numer 6[edytuj]
Numer 7[edytuj]
Numer 8[edytuj]
Numer 9[edytuj]
Numer 10[edytuj]
Numer 11[edytuj]
Numer 12[edytuj]
Spis rzeczy[edytuj]
L.p. | Autor | Tytuł | Rok | Numer | Strona | Ilustracje |
---|---|---|---|---|---|---|
69 | Inż. St. Felsz | Dobór parowozu przetokowego (przykład typowy) | 1928 | 1 | 1 | |
70 | – R (edaktor) | Parowozy bezpaleniskowe | 1928 | 1 | 4 | * |
71 | A. Chmielewski | O odpowiedzialności maszynisty za obryzganie | 1928 | 1 | 5 | |
72 | K | Cylindry parowozowe | 1928 | 1 | 6 | * |
73 | – R (edaktor) | Rekordowe oszczędzanie paliwa na parowozie | 1928 | 1 | 7 | * |
74 | – R (edaktor) | Ocena książki: Praktyczne wskazówki dla drużyn parowozowych. „Jak ustrzec się wypadku zepsucia parowozu." Opracował A. Grzesikowski | 1928 | 1 | 8 | |
75 | Inż. St. Nehring | Smoczki (inżektory), działające parą wysokoprężną | 1928 | 2 | 9 | * |
76 | A. Chmielewski | Normalizacja kluczy na parowozach | 1928 | 2 | 13 | |
77 | Masz. St. Godlewski | Oszczędne spalanie węgla na manewrach | 1928 | 2 | 14 | |
78 | K | Stulecie kolei Baltimore – Ohio | 1928 | 2 | 15 | * |
79 | – R (edaktor) | Nowa książka – Zasady ruchu parowoz. – inż St. Langroda | 1928 | 2 | 16 | |
80 | – R (edaktor) | Nowe pismo – Spawanie i cięcie metali | 1928 | 2 | 16 | |
81 | Inż. W. F. | Wyrównywanie ciśnienia po obu stronach tłoka przy jeździe bez pary (By pass) | 1928 | 3 | 17 | * |
82 | A. C. | W sprawie niedokładnego kursowania pociągów dalekobieżnych | 1928 | 3 | 20 | |
83 | Masz. Jan Godlewski | O odhamowaniu wagonów za pomocą powietrznych kurków spustowych | 1928 | 3 | 21 | |
84 | Br. Cieśliński | Jeszcze o dyszy parowozowej | 1928 | 3 | 22 | |
85 | Masz. Jan Godlewski | Kilka słów o hamulcu Kunze–Knorra | 1928 | 3 | 23 | |
86 | – | Obrazek zimowy | 1928 | 3 | 24 | |
87 | – | Humor kolejowy | 1928 | 3 | 24 | |
88 | Inż. St. Felsz | Niektóre zagadkowe wykolejenia parowozów na łukach | 1928 | 4 | 25 | * |
89 | A. Chmielewski | Przedmuchiwanie rur płomiennych i żarowych na parowozach | 1928 | 4 | 29 | |
90 | – R (edaktor) | Dźwigi wagonowe | 1928 | 4 | 31 | * |
91 | Masz. Jan Godlewski | O nowszych polskich parowozach | 1928 | 4 | 31 | |
92 | Inż. St. Nehring | Smoczki (inżektory), L. F. działające parą wylotową | 1928 | 5 | 33 | * |
93 | Masz. z Krakowa | Pył węglowy jako materjał opałowy | 1928 | 5 | 38 | |
94 | – R (edaktor) | Nowy parowóz turbinowy | 1928 | 5 | 38 | * |
95 | A. Chmielewski | Usterki na parowozach – gwizdki | 1928 | 5 | 40 | |
96 | Inż. Stanisław Felsz | Niebezpieczeństwo pożarów od parowozów i parników | 1928 | 6 | 41 | * |
97 | A. Chmielewski | Przedmuchiwanie rur płomiennych i żarowych na parowozach | 1928 | 6 | 44 | * |
98 | Br. Cieśliński | Ruszanie z miejsca | 1928 | 6 | 46 | |
99 | – R (edaktor) | Poco dymić? | 1928 | 6 | 47 | * |
100 | – R (edaktor) | Pociąg wśród powodzi | 1928 | 6 | 48 | * |
101 | A. Grzesikowski i S. F. | Pytania i odpowiedzi: z powodu książki A. Grzesikowskiego | 1928 | 6 | 48 | |
102 | S. K. | O pochodzeniu węgla kamiennego | 1928 | 7 | 49 | |
103 | Masz. St. Godlewski | Prawidłowe ustawienie dyszy i jej znacznie | 1928 | 7 | 52 | |
104 | Masz. Jan Godlewski | O prasach smarnych | 1928 | 7 | 53 | |
105 | A. Chmielewski | Posiłkowanie się smoczkiem L. F | 1928 | 7 | 53 | |
106 | – R (edaktor) | Przejście korytarzowe w tendrze | 1928 | 7 | 55 | * |
107 | J. Okrzesik i S. F. | Pytania i odpowiedzi: zagadkowe wykolejenia | 1928 | 7 | 56 | |
108 | – R (edaktor) | Nowa książka – Hamulec Hardy'ego – opisał inż. M. Fürgang | 1928 | 7 | 56 | |
109 | Inż. St. Felsz | Porcje zarzucanego węgla i jego spalanie | 1928 | 8 | 57 | |
110 | – R (edaktor) | Parowóz typu Garrata | 1928 | 8 | 60 | * |
111 | K | Szybkość rekordowa amerykańskiego ekspresu | 1928 | 8 | 61 | |
112 | S. | Odlew ostojnicy parowozowej wraz z cylindrami | 1928 | 8 | 62 | * |
113 | A. Chmielewski | Kilka uwag o obsłudze parowozu | 1928 | 8 | 62 | |
114 | – R (edaktor) | Ulatnianie się premji węglowych przez nieszczelne tłoki i suwaki | 1928 | 8 | 63 | |
115 | r. | Zawody ekspresu z samolotem | 1928 | 8 | 64 | * |
116 | Inż. St. Kruszewski | Szkolenie drużyn parowozowych | 1928 | 9 | 65 | |
117 | – | Bibljoteczka maszynisty parowozowego | 1928 | 9 | 76 | |
118 | Inż. L. Sowiński | Pompy wodne i podgrzewacze I | 1928 | 10 | 77 | * |
119 | Masz. St. Godlewski | Klapy popielnikowe | 1928 | 10 | 80 | |
120 | Masz. Jan Godlewski | O pęknięciach ram parowozów Ser. OS 24 | 1928 | 10 | 81 | * |
121 | K | Mechaniczne czyszczenie taboru kolejowego | 1928 | 10 | 82 | * |
122 | A. Chmielewski | Współudział drużyn konduktorskich w odhamowaniu pociągu osobowego na postoju | 1928 | 10 | 84 | |
123 | Inż. L. Sowiński | Pompy wodne i podgrzewacze II. | 1928 | 11 | 85 | * |
124 | S. | Pochodnie płomienne | 1928 | 11 | 88 | * |
125 | Masz. St. Godlewski | O hamowaniu pociągu | 1928 | 11 | 89 | |
126 | Inż. St. Kruszewski | Wrażenia z kolei Londyn – Północny Wschód (L. N. E. R.) | 1928 | 11 | 90 | * |
127 | Masz. Jan Godlewski | O piasecznicy parowozowej | 1928 | 11 | 92 | |
128 | M. T. i inż. St. Nehring | Pytania i odpowiedzi: wadliwe działanie inżektora | 1928 | 11 | 92 | |
129 | Inż. St. Felsz | Stosowanie wtórnego powietrza | 1928 | 12 | 93 | |
130 | Br. Cieśliński | Oszczędne smarowanie cylindrów i suwaków na parowozach | 1928 | 12 | 95 | |
131 | S. | Zderzenie parowozu z belką oporową | 1928 | 12 | 96 | * |
132 | K | Uplanowana katastrofa kolejowa | 1928 | 12 | 97 | * |
133 | – R (edaktor) | Uderzenia w miejscach przesuwu kotła | 1928 | 12 | 98 | |
134 | S t. | Budka parowozu towarowego | 1928 | 12 | 98 | * |
135 | – R (edaktor) | Poważna katastrofa kolejowa | 1928 | 12 | 99 | * |
136 | Kr. | Strzec się obręczy nieokrągłych! | 1928 | 12 | 100 |
- TechnikaParow 1928 spis 003.jpg
Strona 3
- TechnikaParow 1928 spis 004.jpg
Strona 4