Tabor:Lw-00443: Różnice pomiędzy wersjami
m (PawBot przeniósł stronę XTabor:Lw-00443 na Tabor:Lw-00443, bez pozostawienia przekierowania pod starym tytułem: Robot przygotowuje aktualizacje oprogramowania) |
(ciekawostka o chłodnicy) |
||
Linia 10: | Linia 10: | ||
|Ostatni typ silnika=Wola H6 | |Ostatni typ silnika=Wola H6 | ||
|Opis=Wiosną roku 2003 przedstawiciele Urzędu Miasta w Bytomiu rozpoczęli rozmowy z syndykiem firmy Duo-Stal sp. z o.o. w Bytomiu zmierzające do nabycie w/w lokomotywy. Niestety oczekiwania finansowe syndyka były zbyt wygórowane i władze Bytomia zrezygnowały z jej zakupu. W ramach przymiarek do zakupu wiosną 2003 pracownicy i wolontariusze Stowarzyszenia Górnośląskich Kolei Wąskotorowych uruchomili lokomotywę i przeprowadzili jazdy próbne na ostatnim zachowanym na ternie Huty Bobrek fragmencie toru wąskiego. Przygotowania do uruchomienia lokomotywy sprowadziły się na dobrą sprawę do sprawdzenia ogólnego stanu lokomotywy, uzupełnienia płynów eksploatacyjnych oraz zamontowania sprawnych akumulatorów - lokomotywa była w znakomitym stanie technicznym. | |Opis=Wiosną roku 2003 przedstawiciele Urzędu Miasta w Bytomiu rozpoczęli rozmowy z syndykiem firmy Duo-Stal sp. z o.o. w Bytomiu zmierzające do nabycie w/w lokomotywy. Niestety oczekiwania finansowe syndyka były zbyt wygórowane i władze Bytomia zrezygnowały z jej zakupu. W ramach przymiarek do zakupu wiosną 2003 pracownicy i wolontariusze Stowarzyszenia Górnośląskich Kolei Wąskotorowych uruchomili lokomotywę i przeprowadzili jazdy próbne na ostatnim zachowanym na ternie Huty Bobrek fragmencie toru wąskiego. Przygotowania do uruchomienia lokomotywy sprowadziły się na dobrą sprawę do sprawdzenia ogólnego stanu lokomotywy, uzupełnienia płynów eksploatacyjnych oraz zamontowania sprawnych akumulatorów - lokomotywa była w znakomitym stanie technicznym. | ||
+ | |||
+ | W 2020 roku chłodnica z tej lokomotywy została zamontowana w lokomotywie WLs180-16. | ||
+ | Chłodnica już ze złomowiska w Mielcu została zakupiona przez przedstawicieli Fundacji Polskich Kolei Wąskotorowych i przez kilkanaście lat pozostawała w magazynie części zapasowych. Gdy w 2020 roku FPKW kupiła nieco zdekompletowaną przez złodziei lokomotywę część ta była jak znalazł - pasowała niemal idealnie w swoje miejsce. | ||
+ | |||
|Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1969|2006}} | |Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1969|2006}} | ||
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|WLs180-01|1969|2006}} | |Oznaczenie={{Lw oznaczenie|WLs180-01|1969|2006}} | ||
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Zakłady Azotowe w Chorzowie|1969|1995}}{{Lw stacjonowanie|Huta Bobrek|1995|2003}}{{Lw stacjonowanie|Złomowisko w Mielcu|2003|2006}} | |Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Zakłady Azotowe w Chorzowie|1969|1995}}{{Lw stacjonowanie|Huta Bobrek|1995|2003}}{{Lw stacjonowanie|Złomowisko w Mielcu|2003|2006}} | ||
}} | }} |
Wersja z 17:43, 14 maj 2020
<<< WLs180
WLs180 1
Stan: złom
Rok produkcji
1969
Stan
Złom
Rok złomowania
2006
Ostatnie oznaczenie
WLs180-01
Ostatni rozstaw
785 mm
Ostatnie miejsce stacjonowania
Złomowisko w Mielcu
Kraj stacjonowania
Ostatni typ silnika
Wola H6
Stacjonowanie
Zakłady Azotowe w Chorzowie | 1969 | - | 1995 |
Huta Bobrek | 1995 | - | 2003 |
Złomowisko w Mielcu | 2003 | - | 2006 |
Rozstaw
785 mm | 1969 | - | 2006 |
Oznaczenie
WLs180-01 | 1969 | - | 2006 |
Dodatkowe informacje
Szczegółowy opis i uwagi
Wiosną roku 2003 przedstawiciele Urzędu Miasta w Bytomiu rozpoczęli rozmowy z syndykiem firmy Duo-Stal sp. z o.o. w Bytomiu zmierzające do nabycie w/w lokomotywy. Niestety oczekiwania finansowe syndyka były zbyt wygórowane i władze Bytomia zrezygnowały z jej zakupu. W ramach przymiarek do zakupu wiosną 2003 pracownicy i wolontariusze Stowarzyszenia Górnośląskich Kolei Wąskotorowych uruchomili lokomotywę i przeprowadzili jazdy próbne na ostatnim zachowanym na ternie Huty Bobrek fragmencie toru wąskiego. Przygotowania do uruchomienia lokomotywy sprowadziły się na dobrą sprawę do sprawdzenia ogólnego stanu lokomotywy, uzupełnienia płynów eksploatacyjnych oraz zamontowania sprawnych akumulatorów - lokomotywa była w znakomitym stanie technicznym. W 2020 roku chłodnica z tej lokomotywy została zamontowana w lokomotywie WLs180-16. Chłodnica już ze złomowiska w Mielcu została zakupiona przez przedstawicieli Fundacji Polskich Kolei Wąskotorowych i przez kilkanaście lat pozostawała w magazynie części zapasowych. Gdy w 2020 roku FPKW kupiła nieco zdekompletowaną przez złodziei lokomotywę część ta była jak znalazł - pasowała niemal idealnie w swoje miejsce.
Galeria
Źródła