Dyskusja Enkol:Portal społeczności/Dział techniczny/Lista lokomotyw: Różnice pomiędzy wersjami
(opis) |
m (L) |
||
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
Dlaczego proponuję następujący porządek artykułów? A no chociażby ze względu na przede wszystkim podobieństwo konstrukcyjne a też i na podział literaturowy. Wystarczy powołać się na żródła: | Dlaczego proponuję następujący porządek artykułów? A no chociażby ze względu na przede wszystkim podobieństwo konstrukcyjne a też i na podział literaturowy. Wystarczy powołać się na żródła: | ||
− | * [[ | + | * [[WLs40]] - [[Stalowe Szlaki]] nr 1/1999 (101) - artykuł o WLs40 i pochodnych jak WLs50, 2WLs40, 2WLs50, 3WLs50 oraz 4WLs50 - wszystkie posiadały wspólna listę fabryczną (ciągła numeracja bez względu na podtyp i szerokość toru) |
− | * [[ | + | * [[WLs75]] - [[Stalowe Szlaki]] nr 10-12/1996 (82-84) - artykuł o WLs75 |
* [[V10C]] - [[Stalowe Szlaki]] nr 3-4/2000 (107-108) - artykuł o V10C (i nie tylko) | * [[V10C]] - [[Stalowe Szlaki]] nr 3-4/2000 (107-108) - artykuł o V10C (i nie tylko) | ||
* [[Wls150]] - [[Stalowe Szlaki]] nr 1/2000 (105) - artykuł o Wls150 i 803D (oznaczanych też jako Wls180) | * [[Wls150]] - [[Stalowe Szlaki]] nr 1/2000 (105) - artykuł o Wls150 i 803D (oznaczanych też jako Wls180) | ||
Linia 9: | Linia 9: | ||
Taki podział powinien pozytywnie wpłynąć na wartość merytoryczną artykułów i za razem pozbyć się rozdrabniania na 2 czy więcej pod artykułów, które w 90% były by wzajemnymi klonami. | Taki podział powinien pozytywnie wpłynąć na wartość merytoryczną artykułów i za razem pozbyć się rozdrabniania na 2 czy więcej pod artykułów, które w 90% były by wzajemnymi klonami. | ||
− | + | Sprawa MW-11 została roziązana artykułem [[Oznaczenia taboru PKP (MW-11)]] <span class="plainlinksneverexpand lx">[[Użytkownik:Jacek Fink-Finowicki|Jacek Fink-Finowicki]] <tt>(</tt>[[Dyskusja użytkownika:Jacek Fink-Finowicki|dyskusja]]<tt>|</tt>[[Specjalna:Wkład/Jacek Fink-Finowicki|wkład]]<tt>|</tt>[{{fullurl:Specjalna:Rejestr|user={{urlencode:Jacek Fink-Finowicki}}}} rejestr]<tt>|</tt>[{{fullurl:Specjalna:Rejestr|type=block&page=Użytkownik:{{urlencode:Jacek Fink-Finowicki}}}} blokady]<tt>|</tt>[[Specjalna:Blokuj/Jacek Fink-Finowicki|zablokuj]]<tt>|</tt>[[Specjalna:Uprawnienia użytkowników/Jacek Fink-Finowicki|uprawnienia]]<tt>|</tt>)</span> 00:07, 26 lut 2013 (CET) | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | + | == stan a kolorystyka == | |
+ | |||
+ | Ogólnie opisałem o co chodzi.. czyli jakieś kryteria trzeba przyjmować przy opisywaniu stanu i jakąś kolorystykę przyjąć. | ||
+ | |||
+ | Przyjąłem, że generalnie to: | ||
+ | * czerwona kartka - złom | ||
+ | * zółta kartka - poszło hen daleko w świat | ||
+ | Zaś to co zostało w kraju przybiera barwę od fioletu ku zieleni gdzie zielony jest stanem sprawności. | ||
+ | |||
+ | Oczywiście zarówno definicje przydziału do danej grupy sprawności jak i kolorystyka podlegają dyskusji, zwłaszcza, że ze mnie żaden artysta plastyk, więc jak ktoś się czuje na siłach dobrać lepsze barwy, to podmiana zajmie kilka sekund (boot jest od takich spraw) --[[Użytkownik:Phinek|Phinek]] 04:40, 23 cze 2011 (CEST) |
Aktualna wersja na dzień 03:39, 12 kwi 2013
Dlaczego proponuję następujący porządek artykułów? A no chociażby ze względu na przede wszystkim podobieństwo konstrukcyjne a też i na podział literaturowy. Wystarczy powołać się na żródła:
- WLs40 - Stalowe Szlaki nr 1/1999 (101) - artykuł o WLs40 i pochodnych jak WLs50, 2WLs40, 2WLs50, 3WLs50 oraz 4WLs50 - wszystkie posiadały wspólna listę fabryczną (ciągła numeracja bez względu na podtyp i szerokość toru)
- WLs75 - Stalowe Szlaki nr 10-12/1996 (82-84) - artykuł o WLs75
- V10C - Stalowe Szlaki nr 3-4/2000 (107-108) - artykuł o V10C (i nie tylko)
- Wls150 - Stalowe Szlaki nr 1/2000 (105) - artykuł o Wls150 i 803D (oznaczanych też jako Wls180)
- L30H
- L45H
Taki podział powinien pozytywnie wpłynąć na wartość merytoryczną artykułów i za razem pozbyć się rozdrabniania na 2 czy więcej pod artykułów, które w 90% były by wzajemnymi klonami.
Sprawa MW-11 została roziązana artykułem Oznaczenia taboru PKP (MW-11) 00:07, 26 lut 2013 (CET)
stan a kolorystyka[edytuj]
Ogólnie opisałem o co chodzi.. czyli jakieś kryteria trzeba przyjmować przy opisywaniu stanu i jakąś kolorystykę przyjąć.
Przyjąłem, że generalnie to:
- czerwona kartka - złom
- zółta kartka - poszło hen daleko w świat
Zaś to co zostało w kraju przybiera barwę od fioletu ku zieleni gdzie zielony jest stanem sprawności.
Oczywiście zarówno definicje przydziału do danej grupy sprawności jak i kolorystyka podlegają dyskusji, zwłaszcza, że ze mnie żaden artysta plastyk, więc jak ktoś się czuje na siłach dobrać lepsze barwy, to podmiana zajmie kilka sekund (boot jest od takich spraw) --Phinek 04:40, 23 cze 2011 (CEST)