Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo): Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(galerie i numery) |
(→Spis rzeczy: korekta str. 19 - to nr 3, nie 2) |
||
(Nie pokazano 7 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | + | {{Teczka w archiwum | |
+ | |Tytuł teczki=Czasopismo "Technika Parowozowa" rocznik 1927 | ||
+ | |Data początkowa=1927 | ||
+ | |Data końcowa=1927 | ||
+ | |Sygnatura teczki=AT-00038 | ||
+ | |Słowa kluczowe=tabor kolejowy, pojazdy trakcyjne, parowozy | ||
+ | }} | ||
+ | Pierwszy rocznik [[Archiwum:Technika Parowozowa (czasopismo)|Techniki Parowozowej]] wydawanej jako dodatek do czasopisma "Maszynista" - organu Związku Zawodowego Maszynistów. | ||
− | + | W 1927 roku wydano 12 numerów o łącznej objętości 100 stron | |
− | + | Udostępniony materiał pochodzi z zasobów [http://jbc.bj.uj.edu.pl/dlibra/publication?id=296205&tab=3 Jagiellońskiej Biblioteki Cyfrowej] oraz zbiorów [[Użytkownik:Jacek Fink-Finowicki|Jacka Fink-Finowickiego]]. | |
+ | == Numer 1 == | ||
− | |||
− | == | + | <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> |
+ | |||
− | |||
Plik:TechnikaParow_1927_01_001.jpg|Strona 1 | Plik:TechnikaParow_1927_01_001.jpg|Strona 1 | ||
Plik:TechnikaParow_1927_01_002.jpg|Strona 2 | Plik:TechnikaParow_1927_01_002.jpg|Strona 2 | ||
Linia 19: | Linia 26: | ||
Plik:TechnikaParow_1927_01_007.jpg|Strona 7 | Plik:TechnikaParow_1927_01_007.jpg|Strona 7 | ||
Plik:TechnikaParow_1927_01_008.jpg|Strona 8 | Plik:TechnikaParow_1927_01_008.jpg|Strona 8 | ||
− | </ | + | </hovergallery> |
== Numer 2 == | == Numer 2 == | ||
− | < | + | |
+ | <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> | ||
+ | |||
+ | |||
Plik:TechnikaParow_1927_02_009.jpg|Strona 9 (1) | Plik:TechnikaParow_1927_02_009.jpg|Strona 9 (1) | ||
Plik:TechnikaParow_1927_02_010.jpg|Strona 10 (2) | Plik:TechnikaParow_1927_02_010.jpg|Strona 10 (2) | ||
Linia 32: | Linia 42: | ||
Plik:TechnikaParow_1927_02_015.jpg|Strona 15 (7) | Plik:TechnikaParow_1927_02_015.jpg|Strona 15 (7) | ||
Plik:TechnikaParow_1927_02_016.jpg|Strona 16 (8) | Plik:TechnikaParow_1927_02_016.jpg|Strona 16 (8) | ||
− | </ | + | </hovergallery> |
== Numer 3 == | == Numer 3 == | ||
− | < | + | |
+ | <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> | ||
+ | |||
+ | |||
Plik:TechnikaParow_1927_03_017.jpg|Strona 17 (1) | Plik:TechnikaParow_1927_03_017.jpg|Strona 17 (1) | ||
Plik:TechnikaParow_1927_03_018.jpg|Strona 18 (2) | Plik:TechnikaParow_1927_03_018.jpg|Strona 18 (2) | ||
Linia 45: | Linia 58: | ||
Plik:TechnikaParow_1927_03_023.jpg|Strona 23 (7) | Plik:TechnikaParow_1927_03_023.jpg|Strona 23 (7) | ||
Plik:TechnikaParow_1927_03_024.jpg|Strona 24 (8) | Plik:TechnikaParow_1927_03_024.jpg|Strona 24 (8) | ||
− | </ | + | </hovergallery> |
== Numer 4 == | == Numer 4 == | ||
− | < | + | |
+ | <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> | ||
+ | |||
+ | |||
Plik:TechnikaParow_1927_04_025.jpg|Strona 25 (1) | Plik:TechnikaParow_1927_04_025.jpg|Strona 25 (1) | ||
Plik:TechnikaParow_1927_04_026.jpg|Strona 26 (2) | Plik:TechnikaParow_1927_04_026.jpg|Strona 26 (2) | ||
Linia 58: | Linia 74: | ||
Plik:TechnikaParow_1927_04_031.jpg|Strona 31 (7) | Plik:TechnikaParow_1927_04_031.jpg|Strona 31 (7) | ||
Plik:TechnikaParow_1927_04_032.jpg|Strona 32 (8) | Plik:TechnikaParow_1927_04_032.jpg|Strona 32 (8) | ||
− | </ | + | </hovergallery> |
== Numer 5 == | == Numer 5 == | ||
− | < | + | |
+ | <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> | ||
+ | |||
+ | |||
Plik:TechnikaParow_1927_05_033.jpg|Strona 33 (1) | Plik:TechnikaParow_1927_05_033.jpg|Strona 33 (1) | ||
Plik:TechnikaParow_1927_05_034.jpg|Strona 34 (2) | Plik:TechnikaParow_1927_05_034.jpg|Strona 34 (2) | ||
Linia 71: | Linia 90: | ||
Plik:TechnikaParow_1927_05_039.jpg|Strona 39 (7) | Plik:TechnikaParow_1927_05_039.jpg|Strona 39 (7) | ||
Plik:TechnikaParow_1927_05_040.jpg|Strona 40 (8) | Plik:TechnikaParow_1927_05_040.jpg|Strona 40 (8) | ||
− | </ | + | </hovergallery> |
== Numer 6 == | == Numer 6 == | ||
− | < | + | |
+ | <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> | ||
+ | |||
+ | |||
Plik:TechnikaParow_1927_06_041.jpg|Strona 41 (1) | Plik:TechnikaParow_1927_06_041.jpg|Strona 41 (1) | ||
Plik:TechnikaParow_1927_06_042.jpg|Strona 42 (2) | Plik:TechnikaParow_1927_06_042.jpg|Strona 42 (2) | ||
Linia 88: | Linia 110: | ||
Plik:TechnikaParow_1927_06_051.jpg|Strona 51 (11) | Plik:TechnikaParow_1927_06_051.jpg|Strona 51 (11) | ||
Plik:TechnikaParow_1927_06_052.jpg|Strona 52 (12) | Plik:TechnikaParow_1927_06_052.jpg|Strona 52 (12) | ||
− | </ | + | </hovergallery> |
== Numer 7 == | == Numer 7 == | ||
− | < | + | |
+ | <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> | ||
+ | |||
+ | |||
Plik:TechnikaParow_1927_07_053.jpg|Strona 53 (1) | Plik:TechnikaParow_1927_07_053.jpg|Strona 53 (1) | ||
Plik:TechnikaParow_1927_07_054.jpg|Strona 54 (2) | Plik:TechnikaParow_1927_07_054.jpg|Strona 54 (2) | ||
Linia 101: | Linia 126: | ||
Plik:TechnikaParow_1927_07_059.jpg|Strona 59 (7) | Plik:TechnikaParow_1927_07_059.jpg|Strona 59 (7) | ||
Plik:TechnikaParow_1927_07_060.jpg|Strona 60 (8) | Plik:TechnikaParow_1927_07_060.jpg|Strona 60 (8) | ||
− | </ | + | </hovergallery> |
== Numer 8 == | == Numer 8 == | ||
− | < | + | |
+ | <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> | ||
+ | |||
+ | |||
Plik:TechnikaParow_1927_08_061.jpg|Strona 61 (1) | Plik:TechnikaParow_1927_08_061.jpg|Strona 61 (1) | ||
Plik:TechnikaParow_1927_08_062.jpg|Strona 62 (2) | Plik:TechnikaParow_1927_08_062.jpg|Strona 62 (2) | ||
Linia 114: | Linia 142: | ||
Plik:TechnikaParow_1927_08_067.jpg|Strona 67 (7) | Plik:TechnikaParow_1927_08_067.jpg|Strona 67 (7) | ||
Plik:TechnikaParow_1927_08_068.jpg|Strona 68 (8) | Plik:TechnikaParow_1927_08_068.jpg|Strona 68 (8) | ||
− | </ | + | </hovergallery> |
== Numer 9 == | == Numer 9 == | ||
− | < | + | |
+ | <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> | ||
+ | |||
+ | |||
Plik:TechnikaParow_1927_09_069.jpg|Strona 69 (1) | Plik:TechnikaParow_1927_09_069.jpg|Strona 69 (1) | ||
Plik:TechnikaParow_1927_09_070.jpg|Strona 70 (2) | Plik:TechnikaParow_1927_09_070.jpg|Strona 70 (2) | ||
Linia 127: | Linia 158: | ||
Plik:TechnikaParow_1927_09_075.jpg|Strona 75 (7) | Plik:TechnikaParow_1927_09_075.jpg|Strona 75 (7) | ||
Plik:TechnikaParow_1927_09_076.jpg|Strona 76 (8) | Plik:TechnikaParow_1927_09_076.jpg|Strona 76 (8) | ||
− | </ | + | </hovergallery> |
== Numer 10 == | == Numer 10 == | ||
− | < | + | |
+ | <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> | ||
+ | |||
+ | |||
Plik:TechnikaParow_1927_10_077.jpg|Strona 77 (1) | Plik:TechnikaParow_1927_10_077.jpg|Strona 77 (1) | ||
Plik:TechnikaParow_1927_10_078.jpg|Strona 78 (2) | Plik:TechnikaParow_1927_10_078.jpg|Strona 78 (2) | ||
Linia 140: | Linia 174: | ||
Plik:TechnikaParow_1927_10_083.jpg|Strona 83 (7) | Plik:TechnikaParow_1927_10_083.jpg|Strona 83 (7) | ||
Plik:TechnikaParow_1927_10_084.jpg|Strona 84 (8) | Plik:TechnikaParow_1927_10_084.jpg|Strona 84 (8) | ||
− | </ | + | </hovergallery> |
== Numer 11 == | == Numer 11 == | ||
− | < | + | |
+ | <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> | ||
+ | |||
+ | |||
Plik:TechnikaParow_1927_11_085.jpg|Strona 85 (1) | Plik:TechnikaParow_1927_11_085.jpg|Strona 85 (1) | ||
Plik:TechnikaParow_1927_11_086.jpg|Strona 86 (2) | Plik:TechnikaParow_1927_11_086.jpg|Strona 86 (2) | ||
Linia 153: | Linia 190: | ||
Plik:TechnikaParow_1927_11_091.jpg|Strona 91 (7) | Plik:TechnikaParow_1927_11_091.jpg|Strona 91 (7) | ||
Plik:TechnikaParow_1927_11_092.jpg|Strona 92 (8) | Plik:TechnikaParow_1927_11_092.jpg|Strona 92 (8) | ||
− | </ | + | </hovergallery> |
== Numer 12 == | == Numer 12 == | ||
− | < | + | |
+ | <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> | ||
+ | |||
+ | |||
Plik:TechnikaParow_1927_12_093.jpg|Strona 93 (1) | Plik:TechnikaParow_1927_12_093.jpg|Strona 93 (1) | ||
Plik:TechnikaParow_1927_12_094.jpg|Strona 94 (2) | Plik:TechnikaParow_1927_12_094.jpg|Strona 94 (2) | ||
Linia 166: | Linia 206: | ||
Plik:TechnikaParow_1927_12_099.jpg|Strona 99 (7) | Plik:TechnikaParow_1927_12_099.jpg|Strona 99 (7) | ||
Plik:TechnikaParow_1927_12_100.jpg|Strona 100 (8) | Plik:TechnikaParow_1927_12_100.jpg|Strona 100 (8) | ||
− | </ | + | </hovergallery> |
+ | |||
+ | == Spis rzeczy == | ||
+ | |||
+ | |||
+ | {| class="wikitable sortable" | ||
+ | ! L.p. !! Autor !! Tytuł !! Rok !! Numer !! Strona !! Ilustracje | ||
+ | |- | ||
+ | | 1 || (Redaktor) || Od Redakcji || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_01_001.jpg|1]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 2 || (Redaktor) || Stu lecie parowozu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_01_002.jpg|2]] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 3 || W. F. || O wyłączaniu hamulca parowozu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_01_003.jpg|3]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 4 || A. Chmielewski || W sprawie zerwań pociągów osobowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_01_007.jpg|7]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 5 || (Redaktor) || Kącik humorystyczny || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_01_008.jpg|8]] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 6 || Inż. St. Felsz || Odparowalność opału a sprawność kotła || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_02_009.jpg|9]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 7 || (Redaktor) || Jak wzrasta ciśnienie robocze pary na parowozach b. dr. żel. Warszawsko-Wiedeńskiej || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_02_011.jpg|11]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 8 || (Redaktor) || Obecne wielkości parowozu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_02_012.jpg|12]] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 9 || (Redaktor) || Czy paleniska żelazne usunięte zostają bezpowrotnie? || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_02_013.jpg|13]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 10 || (Redaktor) || Czy parowóz z wysokim kotłem jest wywrotny? || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_02_015.jpg|15]] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 11 || (Redaktor) || Kącik humorystyczny || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_02_015.jpg|15]] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 12 || (Redaktor) || Od Redakcji || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_02_016.jpg|16]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 13 || Inż. Wł. Witkowski || Zwrotnice a stan parowozów || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_03_017.jpg|17]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 14 || Inż. Roman Zakrzewski || Powierzchnia ogrzewalna kotła parowozu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_03_019.jpg|19]] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 15 || A. Chmielewski || O smarach do pary przegrzanej || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_03_024.jpg|24]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 16 || Inż. T. Śnieściakowski || O węglu używanym na polskich kolejach państwowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_04_025.jpg|25]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 17 || W. F. || Określenie szybkości biegnącego pociągu bez szybkościomierza || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_04_028.jpg|28]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 18 || (Redaktor) || Jak odchylić dym i parę z przed okien .w budce maszynisty? || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_04_029.jpg|29]] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 19 || Masz. T. Wiśniewski || O gospodarce opałowej w kolejowych składach węgla || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_04_030.jpg|30]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 20 || (Redaktor) || Pytania i odpowiedzi || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_04_031.jpg|31]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 22 || (Redaktor) || Zawiadomienie || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_04_032.jpg|32]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 23 || Inż. B. Hummel || Oddziaływanie toru na parowóz i parowozu na tor || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_05_033.jpg|33]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 24 || Inż. Wł. Krzyżanowski || Określenie szybkości biegu pociągu bez szybkościomierza z ilości obrotów koła napędnego || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_05_036.jpg|36]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 25 || (Redaktor) || Marnotrawstwo pary || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_05_038.jpg|38]] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 26 || Inż. Wł. Witkowski || Zadanie konkursowe || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_05_039.jpg|39]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 27 || (Redaktor) || Katastrofa kolejowa || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_05_039.jpg|39]] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 28 || Inż. S. F. || O spalaniu węgla na podłożu żużlowem || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_05_040.jpg|40]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 29 || Masz. St. Koral || O spalaniu węgla na podłożu żużlowem || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_05_040.jpg|40]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 30 || Inż. St. Felsz || Ogień jałowy || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_06_041.jpg|41]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 31 || Inż. St. N. || Rzekomy a rzeczywisty brak siły hamulcowej || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_06_044.jpg|44]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 32 || Inż. Wł. Witkowski || Dokształcanie maszynistów || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_06_046.jpg|46]] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 33 || A. Chmielewski || Badanie czystości kotłów parowozowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_06_048.jpg|48]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 34 || (Redaktor) || Rozchód pary na ogrzewanie pociągów || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_06_048.jpg|48]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 35 || (Redaktor) || Parowóz amerykański || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_06_049.jpg|49]] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 36 || (Redaktor) || (Rozwiązanie zadania .konkursowego) || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_06_050.jpg|50]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 37 || (Redaktor) || Pytania i odpowiedzi || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_06_052.jpg|52]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 38 || Inż. Wł. Witkowski || Działanie krzyżulca na równoleżniki || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_07_053.jpg|53]] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 39 || J. L. || O wytwarzaniu żelaza: I Rudy żelazne; II Skład i własności żelaza || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_07_056.jpg|56]] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 40 || (Redaktor) || Mechaniczne węlowanie parowozów || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_07_057.jpg|57]] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 41 || A. Chmielewski || Oświetlenie elektryczne na parowozach || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_07_059.jpg|59]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 42 || (Redaktor) || Pociąg „Złota Strzała" Paryż – Calais || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_07_060.jpg|60]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 43 || (Redaktor) || Pytania i odpowiedzi || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_07_060.jpg|60]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 44 || J. L. || O wytwarzaniu żelaza: III Wielkie piece || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_08_061.jpg|61]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 45 || Inż. B. Hummel || O zużywaniu się obręczy kół || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_08_064.jpg|64]] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 46 || (Redaktor) || Kotły parowozowe wodnorurkowe || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_08_065.jpg|65]] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 47 || Masz. St. Koral || Jeszcze o zrywaniu łączników w pociągach towarowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_08_068.jpg|68]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 48 || (Redaktor) || Parowóz turbinowy || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_09_069.jpg|69]] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 49 || (Redaktor) || Obecne przebiegi bez zatrzymania || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_09_074.jpg|74]] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 50 || Inż. Wł. Witkowski || Nieszczelność obszycia kotła parowozowego || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_09_075.jpg|75]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 51 || (Redaktor) || Ile kosztuje zatrzymanie pociągu? || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_09_076.jpg|76]] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 52 || Br. Cieśliński || Uwaga o zerwaniach pociągów osobowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_09_076.jpg|76]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 53 || Inż. St. Felsz || Podgrzewanie wody zasilającej na parowozach: I Wiadomości ogólne; II Podgrzewacze wody || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_10_077.jpg|77]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 54 || Inż. Wł. Witkowski || Nowy parowóz typu 2F1 || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_10_081.jpg|81]] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 55 || Masz. Jan Godlewski || Jeszcze o spalaniu węgla na podłożu żużlowem || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_10_083.jpg|83]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 56 || Masz. J. Storuń || Jeszcze o spalaniu węgla na podłożu żużlowem || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_10_084.jpg|84]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 57 || Inż. Wł. Witkowski || Odparowalność powierzchni ogrzewalnej kotła || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_11_085.jpg|85]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 58 || Inż. St. Felsz || Podgrzewanie wody zasilającej na parowozach: III Smoczki pracujące parą odlotową || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_11_088.jpg|88]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 59 || (Redaktor) || Parowóz wodnorurkowy „John B. Jervis” || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_11_090.jpg|90]] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 60 || (Redaktor) || Praktyczne siedzenie || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_11_091.jpg|91]] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 61 || A. Chmielewski || Niedomagania sygnałowe || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_11_091.jpg|91]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 62 || (Redaktor) || Zużycie węgla i smarów na kolejach niemieckich || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_11_092.jpg|92]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 63 || Inż. St. Nehring || Smoczki (inżektory) do zasilania kotłów parowozowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_12_093.jpg|93]] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 64 || Tomasz Jastrzębowski || O kolejach amerykańskich || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_12_096.jpg|96]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 65 || (Redaktor) || Stal niklowa dla parowozów || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_12_098.jpg|98]] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 66 || A. Chmielewski || Budy parowozowe || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_12_099.jpg|99]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 67 || Masz. St. Spyl || Zwiększenie siły pociągowej parowozu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_12_100.jpg|100]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 68 || Masz. Jan Godlewski || Wymiary dysz || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_12_100.jpg|100]] || | ||
+ | |- | ||
+ | |} | ||
+ | |||
+ | |||
+ | <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Plik:TechnikaParow_1927_spis_001.jpg|Strona 1 | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1927_spis_002.jpg|Strona 2 | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1927_spis_003.jpg|Strona 3 | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1927_spis_004.jpg|Strona 4 | ||
+ | </hovergallery> | ||
− | [[Kategoria: | + | [[Kategoria:Technika Parowozowa (czasopismo)]] |
Aktualna wersja na dzień 21:16, 13 kwi 2021
Technika Parowozowa 1927 (czasopismo) | |
---|---|
Tytuł teczki | Czasopismo "Technika Parowozowa" rocznik 1927 |
Data początkowa | 1927 |
Data końcowa | 1927 |
Sygnatura teczki | AT-00038 |
Słowa kluczowe | tabor kolejowy, pojazdy trakcyjne, parowozy |
Pierwszy rocznik Techniki Parowozowej wydawanej jako dodatek do czasopisma "Maszynista" - organu Związku Zawodowego Maszynistów.
W 1927 roku wydano 12 numerów o łącznej objętości 100 stron
Udostępniony materiał pochodzi z zasobów Jagiellońskiej Biblioteki Cyfrowej oraz zbiorów Jacka Fink-Finowickiego.
Numer 1[edytuj]
Numer 2[edytuj]
Numer 3[edytuj]
Numer 4[edytuj]
Numer 5[edytuj]
Numer 6[edytuj]
Numer 7[edytuj]
Numer 8[edytuj]
Numer 9[edytuj]
Numer 10[edytuj]
Numer 11[edytuj]
Numer 12[edytuj]
Spis rzeczy[edytuj]
L.p. | Autor | Tytuł | Rok | Numer | Strona | Ilustracje |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | (Redaktor) | Od Redakcji | 1927 | 1 | 1 | |
2 | (Redaktor) | Stu lecie parowozu | 1927 | 1 | 2 | * |
3 | W. F. | O wyłączaniu hamulca parowozu | 1927 | 1 | 3 | |
4 | A. Chmielewski | W sprawie zerwań pociągów osobowych | 1927 | 1 | 7 | |
5 | (Redaktor) | Kącik humorystyczny | 1927 | 1 | 8 | * |
6 | Inż. St. Felsz | Odparowalność opału a sprawność kotła | 1927 | 2 | 9 | |
7 | (Redaktor) | Jak wzrasta ciśnienie robocze pary na parowozach b. dr. żel. Warszawsko-Wiedeńskiej | 1927 | 2 | 11 | |
8 | (Redaktor) | Obecne wielkości parowozu | 1927 | 2 | 12 | * |
9 | (Redaktor) | Czy paleniska żelazne usunięte zostają bezpowrotnie? | 1927 | 2 | 13 | |
10 | (Redaktor) | Czy parowóz z wysokim kotłem jest wywrotny? | 1927 | 2 | 15 | * |
11 | (Redaktor) | Kącik humorystyczny | 1927 | 2 | 15 | * |
12 | (Redaktor) | Od Redakcji | 1927 | 2 | 16 | |
13 | Inż. Wł. Witkowski | Zwrotnice a stan parowozów | 1927 | 3 | 17 | |
14 | Inż. Roman Zakrzewski | Powierzchnia ogrzewalna kotła parowozu | 1927 | 3 | 19 | * |
15 | A. Chmielewski | O smarach do pary przegrzanej | 1927 | 3 | 24 | |
16 | Inż. T. Śnieściakowski | O węglu używanym na polskich kolejach państwowych | 1927 | 4 | 25 | |
17 | W. F. | Określenie szybkości biegnącego pociągu bez szybkościomierza | 1927 | 4 | 28 | |
18 | (Redaktor) | Jak odchylić dym i parę z przed okien .w budce maszynisty? | 1927 | 4 | 29 | * |
19 | Masz. T. Wiśniewski | O gospodarce opałowej w kolejowych składach węgla | 1927 | 4 | 30 | |
20 | (Redaktor) | Pytania i odpowiedzi | 1927 | 4 | 31 | |
22 | (Redaktor) | Zawiadomienie | 1927 | 4 | 32 | |
23 | Inż. B. Hummel | Oddziaływanie toru na parowóz i parowozu na tor | 1927 | 5 | 33 | |
24 | Inż. Wł. Krzyżanowski | Określenie szybkości biegu pociągu bez szybkościomierza z ilości obrotów koła napędnego | 1927 | 5 | 36 | |
25 | (Redaktor) | Marnotrawstwo pary | 1927 | 5 | 38 | * |
26 | Inż. Wł. Witkowski | Zadanie konkursowe | 1927 | 5 | 39 | |
27 | (Redaktor) | Katastrofa kolejowa | 1927 | 5 | 39 | * |
28 | Inż. S. F. | O spalaniu węgla na podłożu żużlowem | 1927 | 5 | 40 | |
29 | Masz. St. Koral | O spalaniu węgla na podłożu żużlowem | 1927 | 5 | 40 | |
30 | Inż. St. Felsz | Ogień jałowy | 1927 | 6 | 41 | |
31 | Inż. St. N. | Rzekomy a rzeczywisty brak siły hamulcowej | 1927 | 6 | 44 | |
32 | Inż. Wł. Witkowski | Dokształcanie maszynistów | 1927 | 6 | 46 | * |
33 | A. Chmielewski | Badanie czystości kotłów parowozowych | 1927 | 6 | 48 | |
34 | (Redaktor) | Rozchód pary na ogrzewanie pociągów | 1927 | 6 | 48 | |
35 | (Redaktor) | Parowóz amerykański | 1927 | 6 | 49 | * |
36 | (Redaktor) | (Rozwiązanie zadania .konkursowego) | 1927 | 6 | 50 | |
37 | (Redaktor) | Pytania i odpowiedzi | 1927 | 6 | 52 | |
38 | Inż. Wł. Witkowski | Działanie krzyżulca na równoleżniki | 1927 | 7 | 53 | * |
39 | J. L. | O wytwarzaniu żelaza: I Rudy żelazne; II Skład i własności żelaza | 1927 | 7 | 56 | * |
40 | (Redaktor) | Mechaniczne węlowanie parowozów | 1927 | 7 | 57 | * |
41 | A. Chmielewski | Oświetlenie elektryczne na parowozach | 1927 | 7 | 59 | |
42 | (Redaktor) | Pociąg „Złota Strzała" Paryż – Calais | 1927 | 7 | 60 | |
43 | (Redaktor) | Pytania i odpowiedzi | 1927 | 7 | 60 | |
44 | J. L. | O wytwarzaniu żelaza: III Wielkie piece | 1927 | 8 | 61 | |
45 | Inż. B. Hummel | O zużywaniu się obręczy kół | 1927 | 8 | 64 | * |
46 | (Redaktor) | Kotły parowozowe wodnorurkowe | 1927 | 8 | 65 | * |
47 | Masz. St. Koral | Jeszcze o zrywaniu łączników w pociągach towarowych | 1927 | 8 | 68 | |
48 | (Redaktor) | Parowóz turbinowy | 1927 | 9 | 69 | * |
49 | (Redaktor) | Obecne przebiegi bez zatrzymania | 1927 | 9 | 74 | * |
50 | Inż. Wł. Witkowski | Nieszczelność obszycia kotła parowozowego | 1927 | 9 | 75 | |
51 | (Redaktor) | Ile kosztuje zatrzymanie pociągu? | 1927 | 9 | 76 | * |
52 | Br. Cieśliński | Uwaga o zerwaniach pociągów osobowych | 1927 | 9 | 76 | |
53 | Inż. St. Felsz | Podgrzewanie wody zasilającej na parowozach: I Wiadomości ogólne; II Podgrzewacze wody | 1927 | 10 | 77 | |
54 | Inż. Wł. Witkowski | Nowy parowóz typu 2F1 | 1927 | 10 | 81 | * |
55 | Masz. Jan Godlewski | Jeszcze o spalaniu węgla na podłożu żużlowem | 1927 | 10 | 83 | |
56 | Masz. J. Storuń | Jeszcze o spalaniu węgla na podłożu żużlowem | 1927 | 10 | 84 | |
57 | Inż. Wł. Witkowski | Odparowalność powierzchni ogrzewalnej kotła | 1927 | 11 | 85 | |
58 | Inż. St. Felsz | Podgrzewanie wody zasilającej na parowozach: III Smoczki pracujące parą odlotową | 1927 | 11 | 88 | |
59 | (Redaktor) | Parowóz wodnorurkowy „John B. Jervis” | 1927 | 11 | 90 | * |
60 | (Redaktor) | Praktyczne siedzenie | 1927 | 11 | 91 | * |
61 | A. Chmielewski | Niedomagania sygnałowe | 1927 | 11 | 91 | |
62 | (Redaktor) | Zużycie węgla i smarów na kolejach niemieckich | 1927 | 11 | 92 | |
63 | Inż. St. Nehring | Smoczki (inżektory) do zasilania kotłów parowozowych | 1927 | 12 | 93 | * |
64 | Tomasz Jastrzębowski | O kolejach amerykańskich | 1927 | 12 | 96 | |
65 | (Redaktor) | Stal niklowa dla parowozów | 1927 | 12 | 98 | * |
66 | A. Chmielewski | Budy parowozowe | 1927 | 12 | 99 | |
67 | Masz. St. Spyl | Zwiększenie siły pociągowej parowozu | 1927 | 12 | 100 | |
68 | Masz. Jan Godlewski | Wymiary dysz | 1927 | 12 | 100 |