Kolej Cegielni Igloobud: Różnice pomiędzy wersjami
m (MalarzBOT: poprawki odwołań do pliku Plik:BSicon HLUECKE.svg + WP:SK) |
m (szablon Wikipedia) |
||
(Nie pokazano 13 wersji utworzonych przez 7 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | {{Linia kolejowa infobox | + | [[Plik:Debica - kolej cegielni.jpg|WLs50-2068 z kolebami pod wiaduktem na ul. Krakowskiej w Dębicy (rok 2007)|thumb|500px|right]] |
+ | <!---{{Linia kolejowa infobox | ||
|zarządca = Cegielnia Igloobud | |zarządca = Cegielnia Igloobud | ||
|numer = | |numer = | ||
Linia 5: | Linia 6: | ||
|mapa = | |mapa = | ||
|srjp = | |srjp = | ||
− | |długość = 4,0 | + | |długość = 4,0 |
|rozstaw = 600 | |rozstaw = 600 | ||
− | |trakcja = | + | |trakcja = |
|vmax = | |vmax = | ||
− | |zdjęcie = | + | |zdjęcie = Kolej Cegielni Igloobud |
|opis = Wls50-2068 z kolebami pod wiaduktem na ul. Krakowskiej w [[Dębica|Dębicy]] - 2007 r. | |opis = Wls50-2068 z kolebami pod wiaduktem na ul. Krakowskiej w [[Dębica|Dębicy]] - 2007 r. | ||
|rok_otwarcia = 1968 | |rok_otwarcia = 1968 | ||
− | | | + | |rok_zaw_ruchu = 2007 |
− | |przebieg = | + | |rok_fiz_likw = 2008 |
+ | |przebieg = | ||
− | {{LK|||exKDSTa||0,0|[[Cegielnia Igloobud (stacja)| Cegielnia Igloobud]]}} | + | {{LK|||exKDSTa||0,0| [[Cegielnia Igloobud (stacja)|Cegielnia Igloobud]]}} |
− | {{LK|||exBUE|||[[Dębica]] ul. 1 Maja}} | + | {{LK|||exBUE|||[[Dębica]] ul. 1 Maja (przejazd pod wiaduktem)}} |
− | {{LK|| | + | {{LK||LSTRq|xKRZu|LSTRq||{{LK-linia|91}} [[Kraków Główny]]-[[Medyka (stacja kolejowa)|Medyka]]}} |
{{LK|||exBUE|||[[Dębica]] ul. Kwiatkowskiego}} | {{LK|||exBUE|||[[Dębica]] ul. Kwiatkowskiego}} | ||
{{LK|||exBUE|||Brama towarowa [[Dębica SA|TC Dębica]]}} | {{LK|||exBUE|||Brama towarowa [[Dębica SA|TC Dębica]]}} | ||
{{LK|||exBUE|||[[Dębica]] ul. Kwiatkowskiego}} | {{LK|||exBUE|||[[Dębica]] ul. Kwiatkowskiego}} | ||
− | {{LK||WASSERq| | + | {{LK||WASSERq|exhKRZWae|WASSERq||Potok Wolicki}} |
− | {{LK||| | + | {{LK|||exSKRZ-Mu|||[[Dębica]] ul. Krakowska}} |
{{LK|||exBUE|||[[Dębica]] ul. Spacerowa}} | {{LK|||exBUE|||[[Dębica]] ul. Spacerowa}} | ||
− | {{LK||| | + | {{LK|||exSKRZ-Mu|||{{AS-droga|K|94}} [[Dębica]] ul. Lwowska}} |
{{LK|||exBUE|||[[Dębica]] ul. Orla | {{LK|||exBUE|||[[Dębica]] ul. Orla | ||
− | {{LK||| | + | {{LK|||exKBSTe||4,0|[[Kopalnia Wolica]]}} |
}} | }} | ||
}} | }} | ||
+ | ---> | ||
− | '''Kolej cegielni Igloobud''' – nieistniejąca wąskotorowa linia kolejowa łącząca [[cegielnia|cegielnię]] Igloobud w [[Dębica|Dębicy]] z [[kopalnia|kopalnią]] iłów w dzielnicy Wolica. Zbudowana w 1968 r. po wyczerpaniu złóż w sąsiedztwie cegielni. Służyła do przewozu surowca z kopalni do zakładu. Ostatni pociąg towarowy przejechał w 2008 r., rozebrana została rok później. | + | '''Kolej cegielni Igloobud''' – nieistniejąca wąskotorowa linia kolejowa łącząca [[cegielnia|cegielnię]] Igloobud w [[Dębica|Dębicy]] z [[kopalnia|kopalnią]] iłów w dzielnicy Wolica. Zbudowana w 1968 r. po wyczerpaniu złóż w sąsiedztwie cegielni. Służyła do przewozu surowca z kopalni do zakładu. Składy kursowały kilka razy dziennie po 4-kilometrowej trasie w dni robocze<ref name=mleczek>T. Mleczek, ''Nowości z Dębicy'', "Świat Kolei" 10/2001 s.6</ref>. Ostatni pociąg towarowy przejechał w 2008 r., rozebrana została rok później. |
− | Pochodzący z kolei tabor: lokomotywa [[ | + | W 2001 roku kolej miała dwie sprawne lokomotywy [[Fablok/ZNTK Poznań WLs40/WLs50|WLs50]] i 22 wagony - koleby<ref name=mleczek/>. Pochodzący z kolei tabor: lokomotywa [[Fablok/ZNTK Poznań WLs40/WLs50 |Wls50]]-2068 oraz [[koleba (transport)|koleba]] są obecnie eksponatami [[Muzeum Regionalne w Dębicy|Muzeum Regionalnego]] w Dębicy. |
+ | {{clear}} | ||
− | + | {{Przypisy}} | |
− | + | {{Wikipedia}} | |
− | [[Kategoria: | + | |
+ | [[Kategoria:Koleje wąskotorowe w Polsce]] | ||
+ | [[Kategoria:Koleje przemysłowe i technologiczne]] |
Aktualna wersja na dzień 18:14, 30 lip 2021
Kolej cegielni Igloobud – nieistniejąca wąskotorowa linia kolejowa łącząca cegielnię Igloobud w Dębicy z kopalnią iłów w dzielnicy Wolica. Zbudowana w 1968 r. po wyczerpaniu złóż w sąsiedztwie cegielni. Służyła do przewozu surowca z kopalni do zakładu. Składy kursowały kilka razy dziennie po 4-kilometrowej trasie w dni robocze[1]. Ostatni pociąg towarowy przejechał w 2008 r., rozebrana została rok później.
W 2001 roku kolej miała dwie sprawne lokomotywy WLs50 i 22 wagony - koleby[1]. Pochodzący z kolei tabor: lokomotywa Wls50-2068 oraz koleba są obecnie eksponatami Muzeum Regionalnego w Dębicy.
Przypisy
Ta strona zawiera treści z Wikipedii. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Kolej Cegielni Igloobud. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Wikipedii jest udostępniony na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach.