Kolej Cegielni Igloobud: Różnice pomiędzy wersjami
m (Zastąpienie ikony/ę BS: exWBRÜCKE→exhKRZWae) |
m (szablon Wikipedia) |
||
(Nie pokazano 4 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | {{Linia kolejowa infobox | + | [[Plik:Debica - kolej cegielni.jpg|WLs50-2068 z kolebami pod wiaduktem na ul. Krakowskiej w Dębicy (rok 2007)|thumb|500px|right]] |
+ | <!---{{Linia kolejowa infobox | ||
|zarządca = Cegielnia Igloobud | |zarządca = Cegielnia Igloobud | ||
|numer = | |numer = | ||
Linia 9: | Linia 10: | ||
|trakcja = | |trakcja = | ||
|vmax = | |vmax = | ||
− | |zdjęcie = | + | |zdjęcie = Kolej Cegielni Igloobud |
|opis = Wls50-2068 z kolebami pod wiaduktem na ul. Krakowskiej w [[Dębica|Dębicy]] - 2007 r. | |opis = Wls50-2068 z kolebami pod wiaduktem na ul. Krakowskiej w [[Dębica|Dębicy]] - 2007 r. | ||
|rok_otwarcia = 1968 | |rok_otwarcia = 1968 | ||
Linia 30: | Linia 31: | ||
}} | }} | ||
}} | }} | ||
+ | ---> | ||
'''Kolej cegielni Igloobud''' – nieistniejąca wąskotorowa linia kolejowa łącząca [[cegielnia|cegielnię]] Igloobud w [[Dębica|Dębicy]] z [[kopalnia|kopalnią]] iłów w dzielnicy Wolica. Zbudowana w 1968 r. po wyczerpaniu złóż w sąsiedztwie cegielni. Służyła do przewozu surowca z kopalni do zakładu. Składy kursowały kilka razy dziennie po 4-kilometrowej trasie w dni robocze<ref name=mleczek>T. Mleczek, ''Nowości z Dębicy'', "Świat Kolei" 10/2001 s.6</ref>. Ostatni pociąg towarowy przejechał w 2008 r., rozebrana została rok później. | '''Kolej cegielni Igloobud''' – nieistniejąca wąskotorowa linia kolejowa łącząca [[cegielnia|cegielnię]] Igloobud w [[Dębica|Dębicy]] z [[kopalnia|kopalnią]] iłów w dzielnicy Wolica. Zbudowana w 1968 r. po wyczerpaniu złóż w sąsiedztwie cegielni. Służyła do przewozu surowca z kopalni do zakładu. Składy kursowały kilka razy dziennie po 4-kilometrowej trasie w dni robocze<ref name=mleczek>T. Mleczek, ''Nowości z Dębicy'', "Świat Kolei" 10/2001 s.6</ref>. Ostatni pociąg towarowy przejechał w 2008 r., rozebrana została rok później. | ||
W 2001 roku kolej miała dwie sprawne lokomotywy [[Fablok/ZNTK Poznań WLs40/WLs50|WLs50]] i 22 wagony - koleby<ref name=mleczek/>. Pochodzący z kolei tabor: lokomotywa [[Fablok/ZNTK Poznań WLs40/WLs50 |Wls50]]-2068 oraz [[koleba (transport)|koleba]] są obecnie eksponatami [[Muzeum Regionalne w Dębicy|Muzeum Regionalnego]] w Dębicy. | W 2001 roku kolej miała dwie sprawne lokomotywy [[Fablok/ZNTK Poznań WLs40/WLs50|WLs50]] i 22 wagony - koleby<ref name=mleczek/>. Pochodzący z kolei tabor: lokomotywa [[Fablok/ZNTK Poznań WLs40/WLs50 |Wls50]]-2068 oraz [[koleba (transport)|koleba]] są obecnie eksponatami [[Muzeum Regionalne w Dębicy|Muzeum Regionalnego]] w Dębicy. | ||
+ | {{clear}} | ||
− | |||
{{Przypisy}} | {{Przypisy}} | ||
+ | {{Wikipedia}} | ||
− | |||
− | |||
[[Kategoria:Koleje wąskotorowe w Polsce]] | [[Kategoria:Koleje wąskotorowe w Polsce]] | ||
− | [[Kategoria: | + | [[Kategoria:Koleje przemysłowe i technologiczne]] |
Aktualna wersja na dzień 18:14, 30 lip 2021
Kolej cegielni Igloobud – nieistniejąca wąskotorowa linia kolejowa łącząca cegielnię Igloobud w Dębicy z kopalnią iłów w dzielnicy Wolica. Zbudowana w 1968 r. po wyczerpaniu złóż w sąsiedztwie cegielni. Służyła do przewozu surowca z kopalni do zakładu. Składy kursowały kilka razy dziennie po 4-kilometrowej trasie w dni robocze[1]. Ostatni pociąg towarowy przejechał w 2008 r., rozebrana została rok później.
W 2001 roku kolej miała dwie sprawne lokomotywy WLs50 i 22 wagony - koleby[1]. Pochodzący z kolei tabor: lokomotywa Wls50-2068 oraz koleba są obecnie eksponatami Muzeum Regionalnego w Dębicy.
Przypisy
Ta strona zawiera treści z Wikipedii. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Kolej Cegielni Igloobud. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Wikipedii jest udostępniony na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach.