Kolej Cegielni Igloobud: Różnice pomiędzy wersjami
m (dr tech) |
m (szablon Wikipedia) |
||
(Nie pokazano 1 pośredniej wersji utworzonej przez tego samego użytkownika) | |||
Linia 39: | Linia 39: | ||
{{Przypisy}} | {{Przypisy}} | ||
+ | {{Wikipedia}} | ||
[[Kategoria:Koleje wąskotorowe w Polsce]] | [[Kategoria:Koleje wąskotorowe w Polsce]] | ||
+ | [[Kategoria:Koleje przemysłowe i technologiczne]] |
Aktualna wersja na dzień 18:14, 30 lip 2021
Kolej cegielni Igloobud – nieistniejąca wąskotorowa linia kolejowa łącząca cegielnię Igloobud w Dębicy z kopalnią iłów w dzielnicy Wolica. Zbudowana w 1968 r. po wyczerpaniu złóż w sąsiedztwie cegielni. Służyła do przewozu surowca z kopalni do zakładu. Składy kursowały kilka razy dziennie po 4-kilometrowej trasie w dni robocze[1]. Ostatni pociąg towarowy przejechał w 2008 r., rozebrana została rok później.
W 2001 roku kolej miała dwie sprawne lokomotywy WLs50 i 22 wagony - koleby[1]. Pochodzący z kolei tabor: lokomotywa Wls50-2068 oraz koleba są obecnie eksponatami Muzeum Regionalnego w Dębicy.
Przypisy
Ta strona zawiera treści z Wikipedii. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Kolej Cegielni Igloobud. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Wikipedii jest udostępniony na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach.