Tabor:Lw-02628: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 13: | Linia 13: | ||
|Właściciel=Stacja Muzeum - Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie | |Właściciel=Stacja Muzeum - Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie | ||
|Kolej=Sochaczewska Kolej Wąskotorowa | |Kolej=Sochaczewska Kolej Wąskotorowa | ||
− | |Opis=Wagon po licznych przebudowach i naprawach. Pierwotnie typ W2M, po przebudowie w 1963 roku w WMD Lisewo - Mw63. W 1987 roku doszło do zatarcia silnika. Ponownie uruchomiony w 2002 roku i nadal czynny - jeden z najstarszych wagonów spalinowych w Polsce. Posiada dawny schemat malowania PKP - granatowo-biały. | + | |Opis=Wagon po licznych przebudowach i naprawach. Pierwotnie typ W2M, po przebudowie w 1963 roku w WMD Lisewo - Mw63. W 1987 roku doszło do zatarcia silnika. Ponownie uruchomiony w 2002 roku i nadal czynny - jeden z najstarszych wagonów spalinowych w Polsce. Posiada dawny schemat malowania PKP - granatowo-biały. W 2021 roku wagon wrócił z naprawy P5 w zakładach “Pat-Pol” w Aleksandrowie Kujawskim. Prace trwały od kwietnia 2020 roku. Otrzymał zielone malowanie. |
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Drewnica|1937|?}}{{Lw stacjonowanie|Warszawa Stalowa|?|1950}}{{Lw stacjonowanie|? (Kujawskie Koleje Dojazdowe)|1951|1953}}{{Lw stacjonowanie|Lisewo Wąskotorowe|1953|1955}}{{Lw stacjonowanie|Nowy Dwór Gdański Wąskotorowy|1955|1960}}{{Lw stacjonowanie|Mareza|1961|1963}}{{Lw stacjonowanie|Lisewo Wąskotorowe|1963|1964}}{{Lw stacjonowanie|Mareza|1964|1977}}{{Lw stacjonowanie|Cukrownia Tuczno|1977|1993}}{{Lw stacjonowanie|Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie|1993|nadal}} | |Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Drewnica|1937|?}}{{Lw stacjonowanie|Warszawa Stalowa|?|1950}}{{Lw stacjonowanie|? (Kujawskie Koleje Dojazdowe)|1951|1953}}{{Lw stacjonowanie|Lisewo Wąskotorowe|1953|1955}}{{Lw stacjonowanie|Nowy Dwór Gdański Wąskotorowy|1955|1960}}{{Lw stacjonowanie|Mareza|1961|1963}}{{Lw stacjonowanie|Lisewo Wąskotorowe|1963|1964}}{{Lw stacjonowanie|Mareza|1964|1977}}{{Lw stacjonowanie|Cukrownia Tuczno|1977|1993}}{{Lw stacjonowanie|Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie|1993|nadal}} | ||
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|KDM 02|1937|?}}{{Lw oznaczenie|?|?|1951}}{{Lw oznaczenie|107 M|1951|1955}}{{Lw oznaczenie|Mz 107|1955|1961}}{{Lw oznaczenie|MBc1-107|1961|1963}}{{Lw oznaczenie|MBd1-126|1963|nadal}} | |Oznaczenie={{Lw oznaczenie|KDM 02|1937|?}}{{Lw oznaczenie|?|?|1951}}{{Lw oznaczenie|107 M|1951|1955}}{{Lw oznaczenie|Mz 107|1955|1961}}{{Lw oznaczenie|MBc1-107|1961|1963}}{{Lw oznaczenie|MBd1-126|1963|nadal}} | ||
|Rozstaw={{Lw rozstaw|800 mm|1937|1950}}{{Lw rozstaw|750 mm|1950|nadal}} | |Rozstaw={{Lw rozstaw|800 mm|1937|1950}}{{Lw rozstaw|750 mm|1950|nadal}} | ||
+ | |Foto1=2021-12-11 15-00-17.jpg | ||
+ | |Foto2=2021-12-11 15-09-29.jpg | ||
}} | }} |
Wersja z 11:07, 31 gru 2021
<<< Mw63
Mw63 375
Stan: sprawna
Rok produkcji
1937
Producent
Wytwórnia Parowozów Zakładów Ostrowieckich w Warszawie
Stan
Sprawna
Aktualne oznaczenie
MBd1-126
Aktualny rozstaw
750 mm
Aktualne miejsce stacjonowania
Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie
Kraj stacjonowania
Polska
Aktualny typ silnika
S-53
Kolej
Sochaczewska Kolej Wąskotorowa
Użytkownik
Stacja Muzeum - Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie
Właściciel
Stacja Muzeum - Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie
Stacjonowanie
Drewnica | 1937 | - | ? |
Warszawa Stalowa | ? | - | 1950 |
? (Kujawskie Koleje Dojazdowe) | 1951 | - | 1953 |
Lisewo Wąskotorowe | 1953 | - | 1955 |
Nowy Dwór Gdański Wąskotorowy | 1955 | - | 1960 |
Mareza | 1961 | - | 1963 |
Lisewo Wąskotorowe | 1963 | - | 1964 |
Mareza | 1964 | - | 1977 |
Cukrownia Tuczno | 1977 | - | 1993 |
Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie | 1993 | - | nadal |
Rozstaw
800 mm | 1937 | - | 1950 |
750 mm | 1950 | - | nadal |
Oznaczenie
KDM 02 | 1937 | - | ? |
? | ? | - | 1951 |
107 M | 1951 | - | 1955 |
Mz 107 | 1955 | - | 1961 |
MBc1-107 | 1961 | - | 1963 |
MBd1-126 | 1963 | - | nadal |
Dodatkowe informacje
Szczegółowy opis i uwagi
Wagon po licznych przebudowach i naprawach. Pierwotnie typ W2M, po przebudowie w 1963 roku w WMD Lisewo - Mw63. W 1987 roku doszło do zatarcia silnika. Ponownie uruchomiony w 2002 roku i nadal czynny - jeden z najstarszych wagonów spalinowych w Polsce. Posiada dawny schemat malowania PKP - granatowo-biały. W 2021 roku wagon wrócił z naprawy P5 w zakładach “Pat-Pol” w Aleksandrowie Kujawskim. Prace trwały od kwietnia 2020 roku. Otrzymał zielone malowanie.