Tabor:Lw-02628: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 13: Linia 13:
 
|Właściciel=Stacja Muzeum - Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie
 
|Właściciel=Stacja Muzeum - Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie
 
|Kolej=Sochaczewska Kolej Wąskotorowa
 
|Kolej=Sochaczewska Kolej Wąskotorowa
|Opis=Wagon po licznych przebudowach i naprawach. Pierwotnie typ W2M, po przebudowie w 1963 roku w WMD Lisewo - Mw63. W 1987 roku doszło do zatarcia silnika. Ponownie uruchomiony w 2002 roku i nadal czynny - jeden z najstarszych wagonów spalinowych w Polsce. Posiada dawny schemat malowania PKP - granatowo-biały.
+
|Opis=Wagon po licznych przebudowach i naprawach. Pierwotnie typ W2M, po przebudowie w 1963 roku w WMD Lisewo - Mw63. W 1987 roku doszło do zatarcia silnika. Ponownie uruchomiony w 2002 roku i nadal czynny - jeden z najstarszych wagonów spalinowych w Polsce. Posiada dawny schemat malowania PKP - granatowo-biały. W 2021 roku wagon wrócił z naprawy P5 w zakładach “Pat-Pol” w Aleksandrowie Kujawskim. Prace trwały od kwietnia 2020 roku. Otrzymał zielone malowanie.
 
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Drewnica|1937|?}}{{Lw stacjonowanie|Warszawa Stalowa|?|1950}}{{Lw stacjonowanie|? (Kujawskie Koleje Dojazdowe)|1951|1953}}{{Lw stacjonowanie|Lisewo Wąskotorowe|1953|1955}}{{Lw stacjonowanie|Nowy Dwór Gdański Wąskotorowy|1955|1960}}{{Lw stacjonowanie|Mareza|1961|1963}}{{Lw stacjonowanie|Lisewo Wąskotorowe|1963|1964}}{{Lw stacjonowanie|Mareza|1964|1977}}{{Lw stacjonowanie|Cukrownia Tuczno|1977|1993}}{{Lw stacjonowanie|Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie|1993|nadal}}
 
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Drewnica|1937|?}}{{Lw stacjonowanie|Warszawa Stalowa|?|1950}}{{Lw stacjonowanie|? (Kujawskie Koleje Dojazdowe)|1951|1953}}{{Lw stacjonowanie|Lisewo Wąskotorowe|1953|1955}}{{Lw stacjonowanie|Nowy Dwór Gdański Wąskotorowy|1955|1960}}{{Lw stacjonowanie|Mareza|1961|1963}}{{Lw stacjonowanie|Lisewo Wąskotorowe|1963|1964}}{{Lw stacjonowanie|Mareza|1964|1977}}{{Lw stacjonowanie|Cukrownia Tuczno|1977|1993}}{{Lw stacjonowanie|Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie|1993|nadal}}
 
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|KDM 02|1937|?}}{{Lw oznaczenie|?|?|1951}}{{Lw oznaczenie|107 M|1951|1955}}{{Lw oznaczenie|Mz 107|1955|1961}}{{Lw oznaczenie|MBc1-107|1961|1963}}{{Lw oznaczenie|MBd1-126|1963|nadal}}
 
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|KDM 02|1937|?}}{{Lw oznaczenie|?|?|1951}}{{Lw oznaczenie|107 M|1951|1955}}{{Lw oznaczenie|Mz 107|1955|1961}}{{Lw oznaczenie|MBc1-107|1961|1963}}{{Lw oznaczenie|MBd1-126|1963|nadal}}
 
|Rozstaw={{Lw rozstaw|800 mm|1937|1950}}{{Lw rozstaw|750 mm|1950|nadal}}
 
|Rozstaw={{Lw rozstaw|800 mm|1937|1950}}{{Lw rozstaw|750 mm|1950|nadal}}
 +
|Foto1=2021-12-11 15-00-17.jpg
 +
|Foto2=2021-12-11 15-09-29.jpg
 
}}
 
}}

Wersja z 11:07, 31 gru 2021


<<< Mw63

Mw63 375

Stan: sprawna

Rok produkcji

1937

Producent

Wytwórnia Parowozów Zakładów Ostrowieckich w Warszawie

Stan

Sprawna


Aktualne oznaczenie

MBd1-126

Aktualny rozstaw

750 mm

Aktualne miejsce stacjonowania

Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie

Kraj stacjonowania

Polska

Aktualny typ silnika

S-53

Kolej

Sochaczewska Kolej Wąskotorowa

Użytkownik

Stacja Muzeum - Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie

Właściciel

Stacja Muzeum - Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie

Stacjonowanie

Drewnica 1937 - ?
Warszawa Stalowa ? - 1950
? (Kujawskie Koleje Dojazdowe) 1951 - 1953
Lisewo Wąskotorowe 1953 - 1955
Nowy Dwór Gdański Wąskotorowy 1955 - 1960
Mareza 1961 - 1963
Lisewo Wąskotorowe 1963 - 1964
Mareza 1964 - 1977
Cukrownia Tuczno 1977 - 1993
Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie 1993 - nadal

Rozstaw

800 mm 1937 - 1950
750 mm 1950 - nadal

Oznaczenie

KDM 02 1937 - ?
? ? - 1951
107 M 1951 - 1955
Mz 107 1955 - 1961
MBc1-107 1961 - 1963
MBd1-126 1963 - nadal

Dodatkowe informacje

Szczegółowy opis i uwagi

Wagon po licznych przebudowach i naprawach. Pierwotnie typ W2M, po przebudowie w 1963 roku w WMD Lisewo - Mw63. W 1987 roku doszło do zatarcia silnika. Ponownie uruchomiony w 2002 roku i nadal czynny - jeden z najstarszych wagonów spalinowych w Polsce. Posiada dawny schemat malowania PKP - granatowo-biały. W 2021 roku wagon wrócił z naprawy P5 w zakładach “Pat-Pol” w Aleksandrowie Kujawskim. Prace trwały od kwietnia 2020 roku. Otrzymał zielone malowanie.

Galeria

Źródła