Zestawienie wąskotorowych lokomotyw spalinowych prod. Diema Diepholz w Polsce: Różnice pomiędzy wersjami
m (przypis) |
|||
(Nie pokazano 10 wersji utworzonych przez 4 użytkowników) | |||
Linia 51: | Linia 51: | ||
→ 06.1974 Torfwerk Tiste, Eugen Stoph & Co. zakładowy nr 6 | → 06.1974 Torfwerk Tiste, Eugen Stoph & Co. zakładowy nr 6 | ||
<br /> | <br /> | ||
− | → ??? Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic | + | → ??? Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic<ref>[[Biblioteka:A-02663]]</ref> |
|- | |- | ||
− | |DL6 | + | |[[Tabor:Lw-01266|DL6 2143]] |
− | | | + | | |
|1958 | |1958 | ||
|600 | |600 | ||
− | |style="background-color: | + | |style="background-color:#80FF89;"|Sprawna |
|Silnik F1L 712 Nr 2191177; Moc 7,5PS; Masa 1150kg | |Silnik F1L 712 Nr 2191177; Moc 7,5PS; Masa 1150kg | ||
Linia 94: | Linia 94: | ||
|600 | |600 | ||
|style="background-color:#80FF89;"|Sprawna | |style="background-color:#80FF89;"|Sprawna | ||
− | |→ Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic, silnik nr 6876621, moc 16,9kW, masa 2000kg | + | | |
+ | → 14.05.1984 Andøy Torv I/S, Andenes [N] | ||
+ | <br /> | ||
+ | → 1992 Diema, Diepholz | ||
+ | <br /> | ||
+ | → 199x Torfwerk Meiners, Gnarrenburg (10.1999 vh) /=> Werk Hagen i. Bremischen | ||
+ | <br /> | ||
+ | → 2003 Privat, Andreas Knopf - Feldbahn Schermbeck "13" | ||
+ | <br /> | ||
+ | → ???? Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic, silnik nr 6876621, moc 16,9kW, masa 2000kg | ||
|- | |- | ||
|DFL10/1.6 | |DFL10/1.6 | ||
Linia 170: | Linia 179: | ||
|2783 | |2783 | ||
|1965 | |1965 | ||
− | | | + | |500 |
|style="background-color:#80FF89;"|Sprawna | |style="background-color:#80FF89;"|Sprawna | ||
− | |→ Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic, zakł. nr 8, zakupiona w 1998r. | + | | |
+ | → 24.04.1965 J.W. Fäsenfeld, Bremen, für AG Norddeutsche Steingutfabrik, Bremen-Grohn | ||
+ | <br /> | ||
+ | → 01.1976 Torfwerk Tiste, Eugen Stohp & Co. (600 mm) | ||
+ | <br /> | ||
+ | → ???? Privat, Kay Winkler, Ennepetal | ||
+ | <br /> | ||
+ | → ???? Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic, zakł. nr 8, zakupiona w 1998r. | ||
|- | |- | ||
|DS22 | |DS22 | ||
Linia 179: | Linia 195: | ||
|700 | |700 | ||
|style="background-color:lightblue;" |Eksponat | |style="background-color:lightblue;" |Eksponat | ||
− | |→ | + | | |
+ | → 31.08.1954 IVB NV, Zwolle [NL] | ||
+ | <br /> | ||
+ | → 12Privat, Kay Winkler, Ennepetal.1984 Diema, Diepholz | ||
+ | <br /> | ||
+ | → 09.1986 Torf- und Siedlungsgenossenschaft TSG, Wiesmoor | ||
+ | <br /> | ||
+ | → 09.2010 PHU Karpa (Händler), Krzyz Wlkp. [PL] | ||
+ | <br /> | ||
→ ustawiona w rejonie stacji kolejowej w Krzyżu Wielkopolskim, kolor pomarańczowy (fot. z dnia 28.11.2010 r.) | → ustawiona w rejonie stacji kolejowej w Krzyżu Wielkopolskim, kolor pomarańczowy (fot. z dnia 28.11.2010 r.) | ||
− | + | <br /> | |
→ koniec 2011 r. - Milicz, rejon dawnego p.o. Milicz Zamek, ustawiona wraz z wagonem do przewozu torfu, kolor pomarańczowy, obecnie żółty | → koniec 2011 r. - Milicz, rejon dawnego p.o. Milicz Zamek, ustawiona wraz z wagonem do przewozu torfu, kolor pomarańczowy, obecnie żółty | ||
|- | |- | ||
|} | |} | ||
+ | |||
+ | {{Przypisy}} | ||
== Źródła == | == Źródła == |
Aktualna wersja na dzień 00:18, 29 maj 2022
Typ | Nr fabr. | Rok prod. | Prześwit [mm] | Stan | Historia lokomotywy /
uwagi |
---|---|---|---|---|---|
DL6 | 1964 | 1956 | 600 | Sprawna | → Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic, zakł. nr 5 |
DL6 | 2081 | 1957 | 600 | Sprawna | → Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic, zakł. nr 10, zakupiona w 1998r. |
DL6 | 2133 | 1958 | 600 | Sprawna | → Franz Senft, Wörth/Donau
→ 06.1974 Diema, Diepholz
|
DL6 | 2137 | 1958 | 600 | ??? | Silnik F1 L712 Nr 2190787; Moc 7,5PS; Masa 1150kg
→ 08.04.1958 Friedrich Föll, Ziegelwerk, Königsbrunn bei Augsburg
|
DL6 2143 | 1958 | 600 | Sprawna | Silnik F1L 712 Nr 2191177; Moc 7,5PS; Masa 1150kg
→ 05.05.1958 Himly Holscher & Co. Nienburg (huta szkła)
| |
DL6 | 2334 | 1960 | 500 | ??? | Moc 7,5PS; Masa 1150kg
→ 03.05.1960 Josef Greppmeier, Koppenbach/Obb.
|
DFL10/1.6 | 4714 | 1984 | 600 | Sprawna | → Zakład Torfowy "Bioprodukty" - Parsęcko k. Szczecinka, odkupiona w 2002 z ZT "NordaLas" Parsęcko do ZT Samlino, teraz z powrotem w Parsęcku, silnik nr 6317137, moc 16,9kW, masa 2000kg |
DFL10/1.6 | 4715 | 1984 | 600 | Sprawna |
→ 14.05.1984 Andøy Torv I/S, Andenes [N]
|
DFL10/1.6 | 4716 | 1984 | 600 | Odstawiona | → Zakład Torfowy "Bioprodukty" - Samlino k. Golczewa, odkupiona w 2002r. z ZT "NordaLas" Parsęcko do ZT Samlino, silnik nr 6876620, moc 16,9kW, masa 2000kg |
DS11/3 | 3931 | 1976 | 600 | Sprawna | → Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic, zakł. nr 7, zakupiona w 1998r., silnik nr 5358127, moc 18KM, masa 2200kg |
DS12 | 1704 | 1954 | 600 | Sprawna | → Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic, zakł. nr 6, zakupiona w 1998r., silnik nr 1736125, moc 15KM |
DS14 | 1627 | 1953 | 600 | Eksponat | → ???
→ ustawiona w rejonie stacji kolejowej w Krzyżu Wielkopolskim (fot. z dnia 28.11.2010 r.) |
DS14 | 1932 | 1956 | 600 | Odstawiona | → Zakład Torfowy "Bioprodukty" - Samlino k. Golczewa, zakupiona w 1998r., silnik nr 1781970, moc 14KM, masa 2450kg |
DS14 | 1946 | 1956 | 600 | ??? | → Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic, na warsztacie, kompletnie rozebrana, numer fabryczny najprawdopodobniej błędny |
DS14 | 1990 | 1956 | 600 | Sprawna | → Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic, zakł. nr 1, silnik nr 2099155, moc 14KM, masa 2800kg |
DS14 | 2004 | 1956 | 600 | Sprawna | → Zakład Torfowy "Bioprodukty" - Samlino k. Golczewa, zakupiona w 1998r., silnik nr 209978?, moc 14KM, masa 2800kg |
DS14 | 600 | Sprawna | → Zakład Torfowy "Bioprodukty" - Samlino k. Golczewa | ||
DS20 | 2631 | 1963 | 600 | Odstawiona | → Zakład Torfowy "Bioprodukty" - Samlino k. Golczewa, silnik nr 3467395/96, noc 22KM, masa 2500kg |
DS20 | 2783 | 1965 | 500 | Sprawna |
→ 24.04.1965 J.W. Fäsenfeld, Bremen, für AG Norddeutsche Steingutfabrik, Bremen-Grohn
|
DS22 | 1691 | 1954 | 700 | Eksponat |
→ 31.08.1954 IVB NV, Zwolle [NL]
|
Przypisy
Źródła[edytuj]
- informacje pochodzące ze zbiorów p. Marka Malczewskiego zawarte w artykule „Kolejki kopalni torfu w Polsce” w czasopiśmie „Świat Kolei” nr 3/1999;
- informacje zawarte w artykule „Kolej torfowa w Grądach” w czasopiśmie „Stalowe Szlaki” nr 7-8/1997;
- informacje zawarte w artykule p. Tomka Jankowskiego w czasopiśmie "Stalowe Szlaki" nr 3/2013;
- informacje zawarte na stronach internetowych różnego autorstwa, a dotyczących szeroko rozumianej problematyki kolejowej;
- własne badania i analizy.
- lista lokomotyw Zakładu Torfowego E. Stoph & Co. Tiste-Burgsittensen