Tabor:Lw-03000: Różnice pomiędzy wersjami
(ulepszenia) |
|||
Linia 11: | Linia 11: | ||
|Ostatnie stacjonowanie=Huta "Jedność" | |Ostatnie stacjonowanie=Huta "Jedność" | ||
|Ostatni kraj=Polska | |Ostatni kraj=Polska | ||
− | |Uwagi=Numer zakładowy 2 Huty "Jedność". Zmodernizowana do standardu WLs50M3. Zderzaki rumuńskiego typu UNO. | + | |Uwagi=Numer zakładowy 2 Huty "Jedność". Zmodernizowana do standardu WLs50M3-009. Zderzaki rumuńskiego typu UNO. |
− | |Opis=Numer zakładowy 2 Huty "Jedność" w Siemianowicach Śląskich. Według B. Pokropińskiego typ WLs40<ref>Bogdan Pokropiński: ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', 2009, s. 157</ref>, według M. Izydorczaka WLs50<ref name=jedn/>. W 1990 zmodernizowana do standardu WLs50M1<ref name=jedn/>. Kolor czerwony. Zamontowane zderzaki typu rumuńskiego UNO.<br> | + | |Opis=Numer zakładowy 2 Huty "Jedność" w Siemianowicach Śląskich. Według B. Pokropińskiego typ WLs40<ref>Bogdan Pokropiński: ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', 2009, s. 157</ref>, według M. Izydorczaka WLs50<ref name=jedn/>. W 1990 zmodernizowana do standardu WLs50M3-009 lub WLs50M1 (niespójne dane w artykule, prawdopodobnie w drugim przypadku chodzi o lokomotywę nr 5)<ref name=jedn/>. Kolor czerwony. Zamontowane zderzaki typu rumuńskiego UNO<ref name=jedn/>.<br> |
− | W 1999 roku czynna. Po likwidacji huty w 2003, sprzedana prywatnemu przedsiębiorcy ze Strzegomia, istniejąca w grudniu 2005, w 2006 sprzedana na złom<ref name=jedn>Michał Izydorczak, ''Ostatnie lata kolei wąskotorowej Huty "Jedność"''. "Świat Kolei" 4/2010 s. 24-25</ref>. | + | W 1999 roku czynna, z silnikiem SW-266<ref name=jedn/>. Po likwidacji huty w 2003, sprzedana prywatnemu przedsiębiorcy ze Strzegomia, istniejąca w grudniu 2005, w 2006 sprzedana na złom<ref name=jedn>Michał Izydorczak, ''Ostatnie lata kolei wąskotorowej Huty "Jedność"''. "Świat Kolei" 4/2010 s. 24-25</ref>. |
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Huta "Jedność"|1959|2003}}{{Lw stacjonowanie|Prywatny właściciel|b/d|2006}} | |Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Huta "Jedność"|1959|2003}}{{Lw stacjonowanie|Prywatny właściciel|b/d|2006}} | ||
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|2|1959|2006}} | |Oznaczenie={{Lw oznaczenie|2|1959|2006}} | ||
|Rozstaw={{Lw rozstaw|630 mm|1959|2006}} | |Rozstaw={{Lw rozstaw|630 mm|1959|2006}} | ||
}} | }} |
Wersja z 21:20, 13 wrz 2022
<<< WLs50
WLs50 973
Stan: złom
Rok produkcji
1959
Producent
Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Poznaniu
Stan
Złom
Rok złomowania
2006
Ostatnie oznaczenie
2
Ostatni rozstaw
630 mm
Ostatnie miejsce stacjonowania
Huta "Jedność"
Kraj stacjonowania
Polska
Ostatni typ silnika
SW266
Stacjonowanie
Huta "Jedność" | 1959 | - | 2003 |
Prywatny właściciel | b/d | - | 2006 |
Rozstaw
630 mm | 1959 | - | 2006 |
Oznaczenie
2 | 1959 | - | 2006 |
Dodatkowe informacje
Numer zakładowy 2 Huty "Jedność". Zmodernizowana do standardu WLs50M3-009. Zderzaki rumuńskiego typu UNO.
Szczegółowy opis i uwagi
Numer zakładowy 2 Huty "Jedność" w Siemianowicach Śląskich. Według B. Pokropińskiego typ WLs40[1], według M. Izydorczaka WLs50[2]. W 1990 zmodernizowana do standardu WLs50M3-009 lub WLs50M1 (niespójne dane w artykule, prawdopodobnie w drugim przypadku chodzi o lokomotywę nr 5)[2]. Kolor czerwony. Zamontowane zderzaki typu rumuńskiego UNO[2].
W 1999 roku czynna, z silnikiem SW-266[2]. Po likwidacji huty w 2003, sprzedana prywatnemu przedsiębiorcy ze Strzegomia, istniejąca w grudniu 2005, w 2006 sprzedana na złom[2].