802S: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m (plus kwerenda, minus tabelka)
Linia 44: Linia 44:
  
 
==Lista zbudowanych egzemplarzy==
 
==Lista zbudowanych egzemplarzy==
{{Lw kwerenda wszystkie|~80?S}}
+
{{Lw kwerenda wszystkie|~802}}
  
  

Wersja z 17:19, 18 paź 2022

802S, 803S
802S-03.JPG
Pług 802S-03
Użytkownicy PKP
Oznaczenie przewoźnika 802S, 803S
Producent ZNTK Stargard Szczeciński
Lata budowy 1985 - prototyp, 1989-1992
Szerokość toru 750 mm, 785mm, 1000 mm
Długość ze zderzakami 11240 mm
Szerokość 1900 mm
Wysokość 3270 mm
Liczba osi 4
Rozstaw osi czopów skrętu 7600 mm
Rozstaw osi kół wózka 1000 mm
Rozstaw osi skrajnych 8600 mm
Średnica kół 648 mm
Nacisk na oś ok. 6,25 t
Masa służbowa 25 t
System hamulca ręczny (przelotowy przewód główny)
Prędkość konstrukcyjna 45 km/h
Prędkość transportowa 40 km/h
Prędkość robocza 5-25 km/h (max 30 km/h*)
Grubość warstwy śniegu 0,3-1,5 m (max 2 m*)
Szerokość odśnieżania lemieszem czołowym 2 m
Szerokość odśnieżania z lemieszami bocznymi 4 m
Możliwość odśnieżania jednostronnego tak
System ogrzewania elektryczny (z agregatu)
* - na torze prostym, śnieg suchy i sypki.


802S, 803S – Wąskotorowy pług odśnieżny produkowany w latach 1985–1992 w Zakładach Naprawy Taboru Kolejowego w Stargardzie Szczecińskim.

Eksploatacja

Polskie Koleje Państwowe zakupiły ogółem 15 sztuk w ZNTK Stargard Szczeciński. Pierwszym prototypowym pługiem był 802S-01 na rozstaw szyn 750mm natomiast drugim 803S-01 na rozstaw szyn 1000mm. Posiadał on płaski dach i prostokątne światła. Następne egzemplarze miały już okrągłe światła i lekko zaokrąglony dach. Pługi te były były produkowane na rozstaw szyn:

  • 750mm – od 802S-02 do 12
  • 785mm - 802S-01 i 803S-01 (zmienione wózki w Rudach w roku 2014 na pochodzące od węglarek)
  • 1000mm – od 803S-02 do 03

Charakterystyka

Wyposażenie bazowało w dużej mierze na pługu normalnotorowym 411S natomiast konstrukcja pudła na bazie wagonu węglarki Ziehla typ 4Ww z osiami na łożyskach tocznych. Ciekawostką jest też to że pług posiada kilka elementów z tramwajów typu 102Na jak np. szyby przednie czy przełączniki typu "Z". Pojazd ten nie posiada własnego napędu, więc do jego pracy potrzebna jest lokomotywa. Wewnątrz znajduje się silnik spalinowy SW266, napędzający agregat prądotwórczy potrzebny do obsługi hydrauliki. Pług te były rzadko używane, podobno z powodu częstych wykolejeń.

Lista zbudowanych egzemplarzy

Źródła