Tabor:Lw-03034: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
 
(Nie pokazano 1 pośredniej wersji utworzonej przez tego samego użytkownika)
Linia 2: Linia 2:
 
|Stan=Złom
 
|Stan=Złom
 
|Producent=Warsztaty Warszawskich Kolei Dojazdowych
 
|Producent=Warsztaty Warszawskich Kolei Dojazdowych
|Typ= WKD 204
+
|Typ=MBd1
|Numer= brak
+
|Numer=321
 
|Rok produkcji=1937
 
|Rok produkcji=1937
 
|Rok odstawienia=1972
 
|Rok odstawienia=1972

Aktualna wersja na dzień 09:27, 19 mar 2023


<<< MBd1

MBd1 321

Stan: złom

Rok produkcji

1937

Producent

Warsztaty Warszawskich Kolei Dojazdowych

Stan

Złom

Rok odstawienia

1972

Rok złomowania

1972

Ostatnie oznaczenie

MBd1-321

Ostatni rozstaw

1000 mm

Ostatnie miejsce stacjonowania

Piaseczno Miasto

Kraj stacjonowania

Polska

Ostatni typ silnika

S-53

Stacjonowanie

Grójec 1937 - 1939
Piaseczno Miasto 1939 - 1949
WMD Piaseczno 1949 - 1952
ZNTK Opole 1952 - 1953
WMD Gryfice 1953 - 1972

Rozstaw

1000 mm 1937 - 1972

Oznaczenie

WKD 204 1937 - 1942
24 1942 - 1947
Mz 321 1949 - 1961
MBc1-321 1961 - 1964
MBd1-321 1964 - 1972

Dodatkowe informacje

Wagon miał na początku malowanie kremowo niebieskie, potem w czasie wojny kremowo-czerwone a po wojnie kremowo-niebieskie.

Szczegółowy opis i uwagi

Wagon motorowy 204 oddano do eksploatacji około 1937. W 1942 otrzymał oznaczenie 24. Odejście Niemców przetrwał w szopie w Grójcu. Po wyzwoleniu został tam uruchomiony, obsługując nie zniszczony wojną odcinek Grójec - Jasieniec. W 1949 otrzymał oznaczenie Mz 321. W 1952 został wysłany do ZNTK Opole. Tam przebudowano całe nadwozie, wstawiono silnik S-42 i skrzynię biegów 4+R. Po naprawie wagon przydzielono do WMD Gryfice. W 1964 była przeprowadzona naprawa główna, w ramach której wstawiono silnik S-53 i skrzynię biegów S 5-45. Podczas naprawy dodano do wagonu drugą kabinę sterowniczą, którą zlikwidowano w 1964. Od 1964 otrzymał oznaczenie MBd1-321. W Gryficach był eksploatowany do 1972, kiedy go złomowano.

Galeria

Źródła