Tabor:Lw-03034: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 2: | Linia 2: | ||
|Stan=Złom | |Stan=Złom | ||
|Producent=Warsztaty Warszawskich Kolei Dojazdowych | |Producent=Warsztaty Warszawskich Kolei Dojazdowych | ||
− | |Typ= | + | |Typ=MBd1 |
− | |Numer= | + | |Numer=321 |
|Rok produkcji=1937 | |Rok produkcji=1937 | ||
|Rok odstawienia=1972 | |Rok odstawienia=1972 |
Aktualna wersja na dzień 09:27, 19 mar 2023
<<< MBd1
MBd1 321
Stan: złom
Rok produkcji
1937
Producent
Warsztaty Warszawskich Kolei Dojazdowych
Stan
Złom
Rok odstawienia
1972
Rok złomowania
1972
Ostatnie oznaczenie
MBd1-321
Ostatni rozstaw
1000 mm
Ostatnie miejsce stacjonowania
Piaseczno Miasto
Kraj stacjonowania
Polska
Ostatni typ silnika
S-53
Stacjonowanie
Grójec | 1937 | - | 1939 |
Piaseczno Miasto | 1939 | - | 1949 |
WMD Piaseczno | 1949 | - | 1952 |
ZNTK Opole | 1952 | - | 1953 |
WMD Gryfice | 1953 | - | 1972 |
Rozstaw
1000 mm | 1937 | - | 1972 |
Oznaczenie
WKD 204 | 1937 | - | 1942 |
24 | 1942 | - | 1947 |
Mz 321 | 1949 | - | 1961 |
MBc1-321 | 1961 | - | 1964 |
MBd1-321 | 1964 | - | 1972 |
Dodatkowe informacje
Wagon miał na początku malowanie kremowo niebieskie, potem w czasie wojny kremowo-czerwone a po wojnie kremowo-niebieskie.
Szczegółowy opis i uwagi
Wagon motorowy 204 oddano do eksploatacji około 1937. W 1942 otrzymał oznaczenie 24. Odejście Niemców przetrwał w szopie w Grójcu. Po wyzwoleniu został tam uruchomiony, obsługując nie zniszczony wojną odcinek Grójec - Jasieniec. W 1949 otrzymał oznaczenie Mz 321. W 1952 został wysłany do ZNTK Opole. Tam przebudowano całe nadwozie, wstawiono silnik S-42 i skrzynię biegów 4+R. Po naprawie wagon przydzielono do WMD Gryfice. W 1964 była przeprowadzona naprawa główna, w ramach której wstawiono silnik S-53 i skrzynię biegów S 5-45. Podczas naprawy dodano do wagonu drugą kabinę sterowniczą, którą zlikwidowano w 1964. Od 1964 otrzymał oznaczenie MBd1-321. W Gryficach był eksploatowany do 1972, kiedy go złomowano.
Galeria
Źródła