Tabor:Lw-00036: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 12: | Linia 12: | ||
|Właściciel=Wigierska Kolej Wąskotorowa | |Właściciel=Wigierska Kolej Wąskotorowa | ||
|Kolej=Wigierska Kolej Wąskotorowa | |Kolej=Wigierska Kolej Wąskotorowa | ||
− | |Opis=Cegielnia w Pogalewie i numer 1847 według B. Pokropińskiego<ref>Bogdan Pokropiński: ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', 2009, s. 161</ref>. Najpóźniej od zimy 2000/2001 na Wigierskiej Kolei Wąskotorowej, sprawna<ref>[[Biblioteka:A-05879|Marek Malczewski: ''Płociczno'', "Świat Kolei" nr 9/2001, s.6]]</ref>. Do jej uruchomienia wykorzystano części z lokomotywy [[Tabor:Lw-02996|WLs40-1053]]<ref>[[Biblioteka:A-06836|"Świat Kolei" 2/2003]], s. 6</ref>. Przeniesienie napędu przerobione na łańcuchowe. W 2024 sprawna.<br> | + | |Opis=Cegielnia w Pogalewie i numer 1847 według B. Pokropińskiego<ref>Bogdan Pokropiński: ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', 2009, s. 161</ref>. Najpóźniej od zimy 2000/2001 na Wigierskiej Kolei Wąskotorowej, sprawna<ref>[[Biblioteka:A-05879|Marek Malczewski: ''Płociczno'', "Świat Kolei" nr 9/2001, s.6]]</ref>. Do jej uruchomienia wykorzystano części z lokomotywy [[Tabor:Lw-02996|WLs40-1053]]<ref>[[Biblioteka:A-06836|"Świat Kolei" 2/2003]], s. 6</ref>. Przeniesienie napędu przerobione na łańcuchowe. Przed 2019 zakryte fartuchami zestawy kołowe i dodane lusterka. W 2024 sprawna.<br> |
W niektórych źródłach błędny numer 1817<ref>[[Biblioteka:A-05657|"Świat Kolei" 4/2001]], s. 30</ref>. | W niektórych źródłach błędny numer 1817<ref>[[Biblioteka:A-05657|"Świat Kolei" 4/2001]], s. 30</ref>. | ||
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Pogalewo Małe"|1966|2000}}{{Lw stacjonowanie|Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno|2000|nadal}} | |Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Pogalewo Małe"|1966|2000}}{{Lw stacjonowanie|Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno|2000|nadal}} | ||
Linia 18: | Linia 18: | ||
|Rozstaw={{Lw rozstaw|600 mm|1966|nadal}} | |Rozstaw={{Lw rozstaw|600 mm|1966|nadal}} | ||
|Grafika=Płociczno lokomotywa2 18.07.2009 p.jpg | |Grafika=Płociczno lokomotywa2 18.07.2009 p.jpg | ||
+ | |Foto1=Muzeum wasko torowki 01.jpg | ||
+ | |Opis1=Płociczno, 2009 | ||
+ | |Foto2=WLS40, WKW.jpg | ||
+ | |Opis2=Płociczno, 2019 | ||
}} | }} |
Wersja z 21:48, 7 maj 2024
<<< WLs50
WLs50 1847
Stan: sprawna
Rok produkcji
1966
Producent
Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Poznaniu
Stan
Sprawna
Aktualne oznaczenie
b/d
Aktualny rozstaw
600 mm
Aktualne miejsce stacjonowania
Wigierska Kolej Wąskotorowa
Kraj stacjonowania
Polska
Aktualny typ silnika
Nieznany
Kolej
Wigierska Kolej Wąskotorowa
Właściciel
Wigierska Kolej Wąskotorowa
Stacjonowanie
Cegielnia "Pogalewo Małe" | 1966 | - | 2000 |
Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno | 2000 | - | nadal |
Rozstaw
600 mm | 1966 | - | nadal |
Oznaczenie
b/d | b/d | - | b/d |
Dodatkowe informacje
Szczegółowy opis i uwagi
Cegielnia w Pogalewie i numer 1847 według B. Pokropińskiego[1]. Najpóźniej od zimy 2000/2001 na Wigierskiej Kolei Wąskotorowej, sprawna[2]. Do jej uruchomienia wykorzystano części z lokomotywy WLs40-1053[3]. Przeniesienie napędu przerobione na łańcuchowe. Przed 2019 zakryte fartuchami zestawy kołowe i dodane lusterka. W 2024 sprawna.
W niektórych źródłach błędny numer 1817[4].
Galeria
Źródła
- ↑ Bogdan Pokropiński: Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej, 2009, s. 161
- ↑ Marek Malczewski: Płociczno, "Świat Kolei" nr 9/2001, s.6
- ↑ "Świat Kolei" 2/2003, s. 6
- ↑ "Świat Kolei" 4/2001, s. 30