Dyskusja użytkownika:Pibwl
Cześć. Miło widzieć na Enkolu kolejnego wikipedystę! Dzięki za uzupełnienie danych dot. WLs75. Masz może jakieś foto tej maszyny? A jeśli tak, to mógłbyś udostępnić tutaj? Pozdrawiam!
22:10, 18 gru 2016 (UTC)- Hej. Ja tutaj sporadycznie coś skrobnę :) Zdjęcie mam niestety tylko fragmentaryczne File:Majdan skansen Wls DSC02080.JPG - nie zwracałem zbytniej uwagi na WLsy... :( Pibwl (dyskusja) 22:49, 18 gru 2016 (UTC) ...a, nie - znalazłem jeszcze jedno na dysku :) File:WLs75 Majdan.jpg
- Tak, tak, widziałem, dzięki! W najbliższym czasie wstawię do odpowiednich artykułów. Teraz skupiłem się na enkolowej działalności, ale mniej edycyjnej, a bardziej technicznej - piszę bota do masowego ładowania plików wraz ze stronami opisu generowanymi z pliku. Mamy kika(naście) tysięcy skanów do załadowania do Archiwum Enkolu i zrobienie tego ręcznie, w zasadzie, jest niewykonalne. A żaden z gotowych skryptów takiej możliwości nie daje. Z kolei narzędzia, które taką możliwość dają są napisane ściśle pod Commonsy lub WikiSources - co więcej - są napisane w np. w Javie, o której nie mam pojęcia, nie czuję się zatem na siłach żeby je modyfikować. Zacząłem pisać własny. I w ten projekt się aktualnie zaangażowałem. Aktualizacje istniejących artykułów, czy tworzenie nowych muszą chwilę poczekać. Nawet wikiurlop wziąłem. Ale muszę powiedzieć, że mam dużo satysfakcji z tej działalności - nauczyłem się Pythona, regeksów, przegryzłem się przez Pywikibota... Myślę, że wkrótce będzie widać efekty tej działalności na Enkolu, a w przyszłości może i na Wikipedii - pewnie i tam odpalę swojego bota. Raz jeszcze dziękuję za zdjęcia i, z całą pewnością, je wstawię do artykułów w najbliższym czasie! Pozdrawiam!
- Fotki podlinkowane w artykule. Dzięki! 20:06, 5 sty 2017 (UTC)
- Dzięki za wstawienie fotek V10C :) 19:03, 19 cze 2017 (CDT)
00:31, 5 sty 2017 (UTC)
- Tak, tak, widziałem, dzięki! W najbliższym czasie wstawię do odpowiednich artykułów. Teraz skupiłem się na enkolowej działalności, ale mniej edycyjnej, a bardziej technicznej - piszę bota do masowego ładowania plików wraz ze stronami opisu generowanymi z pliku. Mamy kika(naście) tysięcy skanów do załadowania do Archiwum Enkolu i zrobienie tego ręcznie, w zasadzie, jest niewykonalne. A żaden z gotowych skryptów takiej możliwości nie daje. Z kolei narzędzia, które taką możliwość dają są napisane ściśle pod Commonsy lub WikiSources - co więcej - są napisane w np. w Javie, o której nie mam pojęcia, nie czuję się zatem na siłach żeby je modyfikować. Zacząłem pisać własny. I w ten projekt się aktualnie zaangażowałem. Aktualizacje istniejących artykułów, czy tworzenie nowych muszą chwilę poczekać. Nawet wikiurlop wziąłem. Ale muszę powiedzieć, że mam dużo satysfakcji z tej działalności - nauczyłem się Pythona, regeksów, przegryzłem się przez Pywikibota... Myślę, że wkrótce będzie widać efekty tej działalności na Enkolu, a w przyszłości może i na Wikipedii - pewnie i tam odpalę swojego bota. Raz jeszcze dziękuję za zdjęcia i, z całą pewnością, je wstawię do artykułów w najbliższym czasie! Pozdrawiam!
Dubel[edytuj]
Hej ho. Duble będziemy usuwali jak się skończy konkurs. Na razie zostają jako "dowód w sprawie" ;). ATSD dzięki za zwrócenie uwagi :)
WLs40/50[edytuj]
Cześć. Zasadniczo zakładamy, że weryfikacji wprowadzonych danych dokonają inni użytkownicy. Ja, np., sprawdzam dane gdy podczas katalogowania artykułów z KMiD trafię na informacje o lokomotywie znajdującej się w spisach taboru tudzież gdy wygrzebię coś na 750mm.pl. Niestety jest nas (edytorów) wciąż niewielu zatem i weryfikacja co nieco kuleje. Jeśli widzisz we wpisie dane, które, Twoim zdaniem, są błędne, to zwyczajnie je popraw. A co do Bohuna - jest to edytor bardzo młody i raczej niedoświadczony. Do wprowadzanych przez niego danych należy podchodzić z pewną dozą ostrożności. Mam też nadzieję, że co nieco się wyjaśni, gdy Marek Szymański opracuje listy fabryczne poszczególnych producentów (mamy listy obejmujące co najmniej kilka tysięcy sztuk pojazdów trakcyjnych wyprodukowanych w Polsce). Dobrego dnia
10:44, 17 maj 2018 (UTC)WLs50 i podobne[edytuj]
Czołgiem. Odezwij sie na maila - tw53_małpa_o2.pl to podeslę Ci spisy Wls które póki co są w zasobach szanownej i zapracowanej ekipy Enkolu. Przepraszam za literówkę w poprzednim mailu, tak to jest jak sie ba szybko pisze.
WLs40 - Płociczno[edytuj]
Wszystkie lokomotywy, które są na zdjęciach wprowadziłem do systemu. Teraz spróbuję dodać te zdjęcia.
OK, rozumiem. Lokomotywa na pierwszym zdjęciu to WLs40 o nieznanym numerze. Druga to WLs50-1658, która ma napęd łańcuchowy, natomiast ta na trzecim zdjęciu to WLs50-2230. W Płocicznie są jeszcze dwie wueleski o numerach 1817 i 1068(?). Obie są w systemie ;-). Dyskusja użytkownika:Bohun
WLs40-2345[edytuj]
Informacja, którą podałem jest dobra. Pokropiński popełnił błąd mając na myśli WLs40-2343, która stacjonowała w Samlinie i miała silnik od koparki Białoruś Jumz.
Jest pewna niemiecka strona p. Franka Engela, w której znajduje się zdjęcie 2343 w ZT Samlino. Muszę jednak sprawdzić czy się ta strona otworzy, ponieważ tydzień temu wystąpił błąd. Bohun (dyskusja)
Konkurs[edytuj]
Jury patrzy, obserwuje :D Oczywiście jeśli jest preferencja w kierunku nagrody III to zawsze możemy przyznać dwie III.
08:44, 12 cze 2018 (UTC)Korekta[edytuj]
Cześć. Rzuć okiem na wiadomość wyżej (od Jacka). Nie wiem, jakim cudem ją wycofałem. Właśnie naprawiłem swój błąd i ją przywróciłem.
10:48, 15 cze 2018 (UTC)Źródła[edytuj]
Hej ho, takie drobne info: mamy działające szablony cytuj książkę, cytuj czasopismo (czy jak on się tam nazywa) oraz cytuj stronę.
09:23, 24 cze 2018 (UTC)- Stosowanie tych szablonów nie jest w żaden sposób obowiązkowe - pisz tak, jak Ci wygodniej. Wspomniałem o nich jedynie informacyjnie. Szablonu odn nie mamy - korzysta z modułów w Lua, a my nie mamy zainstalowanego rozszerzenia Scribunto, zatem nie będzie działał. Acz chcę je zainstalować - w połączeniu z Semantic MediaWiki to będzie potęga. Niemniej jednak to potrwa, bo wymaga doinstalowania pierdyliarda bibliotek i innych takich na serwerze, a z tym, z kolei, mam problem, bo się nie znam, a na przeczytanie, co i jak zrobić średnio mam zapał. W końcu jednak się zabiorę za to. Może przy okazji najbliższej aktualizacji oprogramowania serwisu. A co do WLs40-100: przyjąłem dane z tabliczki za pewnik - może pochopnie. Z drugiej jednak - jak się przyjrzysz numerom fabrycznym to wygląda na to, że to nie jedyny kwiatek. Z drugiej strony zaś - Pokropiński jest znany z nieścisłości pojawiających się w jego pracach, zwłaszcza w zakresie taboru. Zobaczymy, co nam wyjdzie, jak skonfrontujemy dane, które już mamy w serwisie z listami fabrycznymi i innymi źródłami, które czekają na opracowanie i wklepanie. Dobrego wieczoru 22:23, 24 cze 2018 (UTC)
Gratulacje[edytuj]
Cześć! Chciałbym niniejszym oficjalnie powiadomić o tym, że zająłeś drugie miejsce w konkursie. Gratuluję i dziękuję za zaangażowanie. Przy okazji chciałbym poprosić o dostarczenie danych niezbędnych do wysyłki nagród (imię, nazwisko, adres). Bardzo proszę o dostarczenie tych danych albo w prywatnej wiadomości na FB albo mailem: kudlok (małpa) gmail (kropka) com. 3maj się!
14:39, 4 lip 2018 (UTC)Bieszczady[edytuj]
Lyd2 odstawiona jako eksponat od lat to na 98% LP-01, pamiętam ją jeszcze z 2000, ale już wtedy chyba nie miała tabliczek.
- Też mi się wydaje, że Lyd2 odstawiona pod wiatą to Lyd1-01, acz głowy sobie uciąć nie dam. Co do numerów Lidek (WLs150 i 180) tamże odstawionych, to nikt nie ma pewności, nawet tamtejsi. Byłem tam rok temu z okładem, oglądałem te lokomotywy bardzo dokładnie, łącznie z kabiną - nie ustaliłem ich numeru. Ba, nawet naczelnik BKL, przezacny Pan Wróbel, nie był w stanie nic wymyślić. Numer Lxd2 jest znany i nie stanowi problemu. No i, ofkoz, dzięki za dodawanie ilustracji. Moim zdaniem w sytuacjach, gdy nie masz pewności, jaki numer ma maszyna widoczna na zdjęciu, to zaznacz to w opisie i szlus. Niewykluczone, że np. grzebiąc w starych fotach znajdę jakieś przesłanki, które pozwolą na jednoznaczną identyfikację loka. Albo, że jakiś inny człowiek coś będzie wiedział i uzupełni. To tyle. Miłego popołudnia. 13:41, 18 cze 2019 (UTC)
Duble[edytuj]
Cześć! Co do dubli, to przyjrzę się sprawie, obadam, co i jak. Za jakiś czas szykuje się wielka weryfikacja, bo powpadały nam w ręce nowe materiały, trochę niusów od ludzi itp. Co do "zestawienia wąskotorowych pojazdów trakcyjnych" to wzięło się to stąd, że szablon pierwotnie powstał z myślą o pojazdach wąskotorowych i automatycznie kategoryzuje wszystkie metryki pojazdów. Miałem to poprawić, ale mi wyszło z głowy. Dodam funkcję, która to poprawi - będzie dodawało do kategorii w zależności od rozstawu. Dzięki za zwrócenie uwagi! 3maj się, udanego dnia!
13:32, 28 kwi 2021 (UTC)Rumuństwo[edytuj]
Cześć! Przepraszam, żeś tak długo czekał na odpowiedź! Na urlopie jestem i mam ograniczony dostęp do internetu. Duble naszych Lxd2 szczegółowo sprawdzę za kilka dni. Co do maszyn zagranicznhych, to to jest dopiero a wstępnym etapie katalogowania. Największy problem polega na tym, że trudno dobrać się do numerów fabryczych. A jeszcze konkretniej - trudno powiązać numery taborowe z numerami fabrycznymi. Mamy co nieco materiałów, ale Marek Szymański, który w tym siedział ostatnio prawie w ogóle nie ma czasu i sprawy muszą poczekać. Wielkie dzięki za wszelkie uwagi, w zasadzie nikt tak uważanie jak Ty do tej pory tego nie przeglądał. Nawet myśmy sami nie wyłapali, że mamy duble i inne babole w polskich Lxd2, czyli tam, gdzie byliśmy przekonani, że dane są pewne i akuratne. a tu patrz Pan, jednak nie. 3maj się, najlepszego!
21:11, 8 wrz 2021 (UTC)