Tabor:Lw-00036: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(wreszcie właściwe zdjęcia i opis)
(ostateczne fakty :)
Linia 7: Linia 7:
 
|Ostatnie oznaczenie=WKW 3
 
|Ostatnie oznaczenie=WKW 3
 
|Ostatni rozstaw=600 mm
 
|Ostatni rozstaw=600 mm
|Ostatni typ silnika=Nieznany
+
|Ostatni typ silnika=Andoria S324HL
 
|Ostatnie stacjonowanie=Wigierska Kolej Wąskotorowa
 
|Ostatnie stacjonowanie=Wigierska Kolej Wąskotorowa
 
|Ostatni kraj=Polska
 
|Ostatni kraj=Polska
 
|Właściciel=Wigierska Kolej Wąskotorowa
 
|Właściciel=Wigierska Kolej Wąskotorowa
 
|Kolej=Wigierska Kolej Wąskotorowa
 
|Kolej=Wigierska Kolej Wąskotorowa
|Uwagi=Żaluzja w obramowowaniu z przodu maski, daszki z przodu i tyłu budki, wysoki komin, dodatkowe pomosty z przodu i tyłu. Napęd łańcuchowy, zakryty fartuchami
+
|Uwagi=Napęd łańcuchowy, zakryty fartuchami. Zielona z czerwonym czołem z żółtymi pasami w formie podwójnego V. Dodatkowe daszki z przodu i tyłu budki i wysoki komin.
|Opis=Cegielnia w Pogalewie i numer 1847 według B. Pokropińskiego<ref>Bogdan Pokropiński: ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', 2009, s. 161</ref><ref>[[Biblioteka:A-06836|"Świat Kolei" 2/2003]], s. 6</ref>. Najpóźniej od 2000 na Wigierskiej Kolei Wąskotorowej, w 2001 sprawna<ref>[[Biblioteka:A-05879|Marek Malczewski: ''Płociczno'', "Świat Kolei" nr 9/2001, s.6]]</ref>. Nietypowe elementy: żaluzja w obramowowaniu z przodu maski (z przymocowaną podkową), dodane daszki z przodu i tyłu budki, wysoki komin ze stożkiem na szczycie oraz pomosty z przodu i tyłu. Po 2015 przeniesienie napędu przerobione na łańcuchowe, zakryte fartuchami i dodane lusterka<ref>Na zdjęciach z 2015 napęd wiązarowy https://forum.modelarstwo.info/threads/stacja-p%C5%82ociczno-tartak-wigierska-kolej-w%C4%85skotorowa.4817/</ref>. W 2024 sprawna.<br>
+
|Opis=Cegielnia w Pogalewie i numer 1847 według B. Pokropińskiego<ref>Bogdan Pokropiński: ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', 2009, s. 161</ref><ref>[[Biblioteka:A-06836|"Świat Kolei" 2/2003]], s. 6</ref> (w niektórych źródłach błędnie odczytany numer 1817<ref>[[Biblioteka:A-05657|"Świat Kolei" 4/2001]], s. 30</ref>). Od 2000 na Wigierskiej Kolei Wąskotorowej, sprawna<ref>[[Biblioteka:A-05879|Marek Malczewski: ''Płociczno'', "Świat Kolei" nr 9/2001, s.6]]</ref>. Po 2015 przeniesienie napędu przerobione na łańcuchowe, zakryte fartuchami i dodane lusterka<ref>Na zdjęciach z 2015 napęd wiązarowy https://forum.modelarstwo.info/threads/stacja-p%C5%82ociczno-tartak-wigierska-kolej-w%C4%85skotorowa.4817/</ref>. W 2024 sprawna.<br>
W niektórych źródłach błędnie odczytany numer 1817<ref>[[Biblioteka:A-05657|"Świat Kolei" 4/2001]], s. 30</ref>.
+
Kolor zielony, czoło (żaluzja) czerwone z żółtymi pasami w formie podwójnego V (lokomotywa znana jako "czerwona"). Na żaluzji przymocowana podkowa. Nietypowe daszki z przodu i tyłu budki, wysoki komin ze stożkiem na szczycie oraz pomosty z przodu i tyłu. <br>
 
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Pogalewo Małe"|1966|2000}}{{Lw stacjonowanie|Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno|2000|nadal}}
 
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Pogalewo Małe"|1966|2000}}{{Lw stacjonowanie|Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno|2000|nadal}}
 
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|brak|1966|b/d}}{{Lw oznaczenie|WKW 3|b/d|nadal}}
 
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|brak|1966|b/d}}{{Lw oznaczenie|WKW 3|b/d|nadal}}

Wersja z 10:12, 10 maj 2024


<<< WLs50

WLs50 1847

Stan: sprawna

WKW 2024 DSC05633.jpg

WKW 3 w maju 2024

Rok produkcji

1966

Producent

Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Poznaniu

Stan

Sprawna


Aktualne oznaczenie

WKW 3

Aktualny rozstaw

600 mm

Aktualne miejsce stacjonowania

Wigierska Kolej Wąskotorowa

Kraj stacjonowania

Polska

Aktualny typ silnika

Andoria S324HL

Kolej

Wigierska Kolej Wąskotorowa

Właściciel

Wigierska Kolej Wąskotorowa

Stacjonowanie

Cegielnia "Pogalewo Małe" 1966 - 2000
Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno 2000 - nadal

Rozstaw

600 mm 1966 - nadal

Oznaczenie

brak 1966 - b/d
WKW 3 b/d - nadal

Dodatkowe informacje

Napęd łańcuchowy, zakryty fartuchami. Zielona z czerwonym czołem z żółtymi pasami w formie podwójnego V. Dodatkowe daszki z przodu i tyłu budki i wysoki komin.

Szczegółowy opis i uwagi

Cegielnia w Pogalewie i numer 1847 według B. Pokropińskiego[1][2] (w niektórych źródłach błędnie odczytany numer 1817[3]). Od 2000 na Wigierskiej Kolei Wąskotorowej, sprawna[4]. Po 2015 przeniesienie napędu przerobione na łańcuchowe, zakryte fartuchami i dodane lusterka[5]. W 2024 sprawna.
Kolor zielony, czoło (żaluzja) czerwone z żółtymi pasami w formie podwójnego V (lokomotywa znana jako "czerwona"). Na żaluzji przymocowana podkowa. Nietypowe daszki z przodu i tyłu budki, wysoki komin ze stożkiem na szczycie oraz pomosty z przodu i tyłu.

Galeria