Tabor:Lw-03010: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(aktualizacja) |
|||
Linia 11: | Linia 11: | ||
|Ostatni kraj=Polska | |Ostatni kraj=Polska | ||
|Użytkownik=Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych | |Użytkownik=Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych | ||
− | |Właściciel= | + | |Właściciel=Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych / gmina Bytom |
|Kolej=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe | |Kolej=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe | ||
|Opis=* Parowóz Tkb27 "Ryś" Używany był w zakładach cynkowych Szopienice w Katowicach od roku jego produkcji, aż do 1984r. kiedy to ustawiono go w charakterze pomnika na terenie tegoż zakładu. | |Opis=* Parowóz Tkb27 "Ryś" Używany był w zakładach cynkowych Szopienice w Katowicach od roku jego produkcji, aż do 1984r. kiedy to ustawiono go w charakterze pomnika na terenie tegoż zakładu. |
Aktualna wersja na dzień 18:57, 16 lis 2024
<<< Tkb27
Tkb27 2002
Stan: sprawna
Rok produkcji
1950
Producent
Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Chrzanowie "Fablok"
Stan
Sprawna
Aktualne oznaczenie
Tkb27-2002
Aktualny rozstaw
785 mm
Aktualne miejsce stacjonowania
Bytom Karb Wąskotorowy
Kraj stacjonowania
Polska
Aktualny typ silnika
Parowy
Kolej
Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
Użytkownik
Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych
Właściciel
Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych / gmina Bytom
Stacjonowanie
Zakłady Cynkowe Szopienice | 1950 | - | 1996 |
Rudy Raciborskie | 1996 | - | 2000 |
Śląskie Zaplecze Mechaniczno-Remontowe w Przezchlebiu | 2000 | - | 2009 |
Rudy Raciborskie | 2009 | - | 2019 |
Bytom Karb Wąskotorowy | 2019 | - | nadal |
Rozstaw
785 mm | 1950 | - | nadal |
Oznaczenie
Tkb27-2002 | 1950 | - | nadal |
Dodatkowe informacje
Szczegółowy opis i uwagi
- Parowóz Tkb27 "Ryś" Używany był w zakładach cynkowych Szopienice w Katowicach od roku jego produkcji, aż do 1984r. kiedy to ustawiono go w charakterze pomnika na terenie tegoż zakładu.
- W 1996 roku został On przewieziony na teren stacji Górnośląskich Kolei Wąskotorowych w Rudach Raciborskich, a w 2000 rozpoczęto jego renowację w Śląskim Zapleczu Mechaniczno-Remontowym w Przezchlebiu, z której wrócił do Rud Raciborskich w Lutym 2009.
- We Wrześniu 2019 został on przewieziony na teren stacji Bytom Karb Wąskotorowy, gdzie za pomocą środków pieniężnych gminy Bytom kontynuowano jego renowację co ułatwiał fakt, że przez blisko 20 lat parowóz był przechowywany pod dachem i jego stan techniczny nie zdążył się znacznie pogorszyć.
- W połowie Grudnia 2021 dokończono jego renowację i został On włączony do listy czynnego taboru Górnośląskich Kolei Wąskotorowych i prowadzi On pociągi specjalne i turystyczne, a okazjonalnie nawet pociągi towarowe.
Galeria
Źródła