Użytkownik:Jacek Fink-Finowicki/Brudnopis/Technika Parowozowa (czasopismo): Różnice pomiędzy wersjami
(→Spis artykułów: z linkami) |
(1929 - przygotówka) |
||
(Nie pokazano 2 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
+ | Pierwszy rocznik [[Archiwum:Technika Parowozowa (czasopismo)|Techniki Parowozowej]] wydawanej jako dodatek do czasopisma "Maszynista" - organu Związku Zawodowego Maszynistów. | ||
+ | W 1929 roku wydano 13 numerów o łącznej objętości 160 stron | ||
+ | Udostępniony materiał pochodzi z zasobów [http://jbc.bj.uj.edu.pl/dlibra/publication?id=296207&tab=3 Jagiellońskiej Biblioteki Cyfrowej] oraz zbiorów [[Użytkownik:Jacek Fink-Finowicki|Jacka Fink-Finowickiego]]. | ||
− | == | + | == Numer 1 == |
− | Spis | + | <gallery> |
+ | Plik:TechnikaParow_1929_01_001.jpg|Strona 1 | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_01_002.jpg|Strona 2 | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_01_003.jpg|Strona 3 | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_01_004.jpg|Strona 4 | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_01_005.jpg|Strona 5 | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_01_006.jpg|Strona 6 | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_01_007.jpg|Strona 7 | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_01_008.jpg|Strona 8 | ||
+ | </gallery> | ||
+ | |||
+ | == Numer 2 == | ||
+ | |||
+ | <gallery> | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_02_009.jpg|Strona 9 (1) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_02_010.jpg|Strona 10 (2) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_02_011.jpg|Strona 11 (3) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_02_012.jpg|Strona 12 (4) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_02_013.jpg|Strona 13 (5) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_02_014.jpg|Strona 14 (6) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_02_015.jpg|Strona 15 (7) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_02_016.jpg|Strona 16 (8) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_02_017.jpg|Strona 17 (9) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_02_018.jpg|Strona 18 (10) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_02_019.jpg|Strona 19 (11) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_02_020.jpg|Strona 20 (12) | ||
+ | </gallery> | ||
+ | |||
+ | == Numer 3 == | ||
+ | |||
+ | <gallery> | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_03_021.jpg|Strona 21 (1) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_03_022.jpg|Strona 22 (2) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_03_023.jpg|Strona 23 (3) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_03_024.jpg|Strona 24 (4) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_03_025.jpg|Strona 25 (5) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_03_026.jpg|Strona 26 (6) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_03_027.jpg|Strona 27 (7) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_03_028.jpg|Strona 28 (8) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_03_029.jpg|Strona 29 (9) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_03_030.jpg|Strona 30 (10) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_03_031.jpg|Strona 31 (11) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_03_032.jpg|Strona 32 (12) | ||
+ | </gallery> | ||
+ | |||
+ | == Numer 4 == | ||
+ | |||
+ | <gallery> | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_04_033.jpg|Strona 33 (1) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_04_034.jpg|Strona 34 (2) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_04_035.jpg|Strona 35 (3) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_04_036.jpg|Strona 36 (4) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_04_037.jpg|Strona 37 (5) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_04_038.jpg|Strona 38 (6) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_04_039.jpg|Strona 39 (7) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_04_040.jpg|Strona 40 (8) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_04_041.jpg|Strona 41 (9) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_04_042.jpg|Strona 42 (10) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_04_043.jpg|Strona 43 (11) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_04_044.jpg|Strona 44 (12) | ||
+ | </gallery> | ||
+ | |||
+ | == Numer 5 == | ||
+ | |||
+ | <gallery> | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_05_045.jpg|Strona 45 (1) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_05_046.jpg|Strona 46 (2) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_05_047.jpg|Strona 47 (3) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_05_048.jpg|Strona 48 (4) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_05_049.jpg|Strona 49 (5) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_05_050.jpg|Strona 50 (6) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_05_051.jpg|Strona 51 (7) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_05_052.jpg|Strona 52 (8) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_05_053.jpg|Strona 53 (9) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_05_054.jpg|Strona 54 (10) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_05_055.jpg|Strona 55 (11) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_05_056.jpg|Strona 56 (12) | ||
+ | </gallery> | ||
+ | |||
+ | == Numer 6 == | ||
+ | |||
+ | <gallery> | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_06_057.jpg|Strona 57 (1) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_06_058.jpg|Strona 58 (2) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_06_059.jpg|Strona 59 (3) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_06_060.jpg|Strona 60 (4) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_06_061.jpg|Strona 61 (5) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_06_062.jpg|Strona 62 (6) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_06_063.jpg|Strona 63 (7) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_06_064.jpg|Strona 64 (8) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_06_065.jpg|Strona 65 (9) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_06_066.jpg|Strona 66 (10) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_06_067.jpg|Strona 67 (11) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_06_068.jpg|Strona 68 (12) | ||
+ | </gallery> | ||
+ | |||
+ | == Numer 7 == | ||
+ | |||
+ | <gallery> | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_07_069.jpg|Strona 69 (1) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_07_070.jpg|Strona 70 (2) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_07_071.jpg|Strona 71 (3) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_07_072.jpg|Strona 72 (4) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_07_073.jpg|Strona 73 (5) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_07_074.jpg|Strona 74 (6) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_07_075.jpg|Strona 75 (7) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_07_076.jpg|Strona 76 (8) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_07_077.jpg|Strona 77 (9) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_07_078.jpg|Strona 78 (10) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_07_079.jpg|Strona 79 (11) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_07_080.jpg|Strona 80 (12) | ||
+ | </gallery> | ||
+ | |||
+ | == Numer 8 == | ||
+ | |||
+ | <gallery> | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_08_081.jpg|Strona 81 (1) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_08_082.jpg|Strona 82 (2) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_08_083.jpg|Strona 83 (3) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_08_084.jpg|Strona 84 (4) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_08_085.jpg|Strona 85 (5) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_08_086.jpg|Strona 86 (6) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_08_087.jpg|Strona 87 (7) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_08_088.jpg|Strona 88 (8) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_08_089.jpg|Strona 89 (9) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_08_090.jpg|Strona 90 (10) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_08_091.jpg|Strona 91 (11) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_08_092.jpg|Strona 92 (12) | ||
+ | </gallery> | ||
+ | |||
+ | == Numer 9 == | ||
+ | |||
+ | <gallery> | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_09_093.jpg|Strona 93 (1) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_09_094.jpg|Strona 94 (2) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_09_095.jpg|Strona 95 (3) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_09_096.jpg|Strona 96 (4) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_09_097.jpg|Strona 97 (5) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_09_098.jpg|Strona 98 (6) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_09_099.jpg|Strona 99 (7) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_09_100.jpg|Strona 100 (8) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_09_101.jpg|Strona 101 (9) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_09_102.jpg|Strona 102 (10) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_09_103.jpg|Strona 103 (11) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_09_104.jpg|Strona 104 (12) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_09_105.jpg|Strona 105 (13) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_09_106.jpg|Strona 106 (14) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_09_107.jpg|Strona 107 (15) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_09_108.jpg|Strona 108 (16) | ||
+ | </gallery> | ||
+ | |||
+ | == Numer 10 == | ||
+ | |||
+ | <gallery> | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_10_109.jpg|Strona 109 (1) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_10_110.jpg|Strona 110 (2) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_10_111.jpg|Strona 111 (3) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_10_112.jpg|Strona 112 (4) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_10_113.jpg|Strona 113 (5) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_10_114.jpg|Strona 114 (6) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_10_115.jpg|Strona 115 (7) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_10_116.jpg|Strona 116 (8) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_10_117.jpg|Strona 117 (9) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_10_118.jpg|Strona 118 (10) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_10_119.jpg|Strona 119 (11) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_10_120.jpg|Strona 120 (12) | ||
+ | </gallery> | ||
+ | |||
+ | == Numer 11 == | ||
+ | |||
+ | <gallery> | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_11_121.jpg|Strona 121 (1) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_11_122.jpg|Strona 122 (2) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_11_123.jpg|Strona 123 (3) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_11_124.jpg|Strona 124 (4) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_11_125.jpg|Strona 125 (5) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_11_126.jpg|Strona 126 (6) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_11_127.jpg|Strona 127 (7) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_11_128.jpg|Strona 128 (8) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_11_129.jpg|Strona 129 (9) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_11_130.jpg|Strona 130 (10) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_11_131.jpg|Strona 131 (11) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_11_132.jpg|Strona 132 (12) | ||
+ | </gallery> | ||
+ | |||
+ | == Numer 12 == | ||
+ | |||
+ | <gallery> | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_12_133.jpg|Strona 133 (1) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_12_134.jpg|Strona 134 (2) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_12_135.jpg|Strona 135 (3) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_12_136.jpg|Strona 136 (4) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_12_137.jpg|Strona 137 (5) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_12_138.jpg|Strona 138 (6) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_12_139.jpg|Strona 139 (7) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_12_140.jpg|Strona 140 (8) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_12_141.jpg|Strona 141 (9) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_12_142.jpg|Strona 142 (10) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_12_143.jpg|Strona 143 (11) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_12_144.jpg|Strona 144 (12) | ||
+ | </gallery> | ||
+ | |||
+ | == Numer 13 == | ||
+ | |||
+ | <gallery> | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_13_145.jpg|Strona 145 (1) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_13_146.jpg|Strona 146 (2) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_13_147.jpg|Strona 147 (3) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_13_148.jpg|Strona 148 (4) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_13_149.jpg|Strona 149 (5) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_13_150.jpg|Strona 150 (6) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_13_151.jpg|Strona 151 (7) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_13_152.jpg|Strona 152 (8) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_13_153.jpg|Strona 153 (9) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_13_154.jpg|Strona 154 (10) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_13_155.jpg|Strona 155 (11) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_13_156.jpg|Strona 156 (12) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_13_157.jpg|Strona 157 (13) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_13_158.jpg|Strona 158 (14) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_13_159.jpg|Strona 159 (15) | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_13_160.jpg|Strona 160 (16) | ||
+ | </gallery> | ||
+ | |||
+ | |||
+ | == Spis rzeczy == | ||
{| class="wikitable sortable" | {| class="wikitable sortable" | ||
! L.p. !! Autor !! Tytuł !! Rok !! Numer !! Strona !! Ilustracje | ! L.p. !! Autor !! Tytuł !! Rok !! Numer !! Strona !! Ilustracje | ||
|- | |- | ||
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 137 || Inż. St. Felsz. || Zacieki rur płomiennych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_01_001.jpg|1]] || * |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 138 || S. K. || Pompa wodna „Dabeg” || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_01_004.jpg|4]] || * |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 139 || Kr. || Katastrofa pod st. Dinvoodie w Anglji || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_01_006.jpg|6]] || * |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 140 || Inż. Z. Skarbek-Leszczyński || Wagony akumulatorowo-motorowe || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_02_009.jpg|9]] || * |
− | + | |- | |
− | |- | + | | 141 || K. || Zdolność konkurencyjna wagonów motorowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_02_018.jpg|18]] || |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 142 || K. || Pośpieszne wagony elektro-motorowe || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_02_018.jpg|18]] || |
− | | | + | |- |
− | + | | 143 || Kr. || Wagon motorowy parowy || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_02_019.jpg|19]] || | |
− | + | |- | |
− | |- | + | | 144 || – || Bibljoteczka elektrotechniczna || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_02_020.jpg|20]] || |
− | | | + | |- |
− | + | | 145 || Inż. W. F. || O naszej sygnalizacji || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_03_021.jpg|21]] || * | |
− | + | |- | |
− | |- | + | | 146 || K. || Optyczne oddziaływanie na bieg pociągu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_03_029.jpg|29]] || * |
− | | | + | |- |
− | + | | 147 || Kr. || Powtarzacze optyczne sygnałów na parowozach i samoczynne zmniejszanie szybkości || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_03_031.jpg|31]] || | |
− | + | |- | |
− | |- | + | | 148 || A. Chmielewski || Usterki sygnalizacyjne || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_03_032.jpg|32]] || |
− | | | + | |- |
− | | | + | | 149 || R (edaktor) || Nowy rodzaj sygnału świetlnego || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_03_032.jpg|32]] || |
− | + | |- | |
− | |- | + | | 150 || Inż. F…g || Międzynarodowa konferencja opałowa || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_04_033.jpg|33]] || |
− | | | + | |- |
− | | | + | | 151 || Kr. || Nowy niezwykły parowóz || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_04_035.jpg|35]] || * |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 152 || Inż. St. Nehring || Książki o hamulcach: „Samoczynny szybkodziałający hamulec Knorra" nap. Inż. M. Furgang || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_04_040.jpg|40]] || |
− | | | + | |- |
− | + | | 153 || Inż. St. Nehring || Książki o hamulcach: „Podręcznik dla drużyn parowozowych" nap. A. Grzesikowski, technik || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_04_041.jpg|41]] || | |
− | + | |- | |
− | + | | 154 || Inż. St. Nehring || Książki o hamulcach: „Hamulce kolejowe” || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_04_043.jpg|43]] || | |
− | + | |- | |
− | + | | 155 || Inż. St. Kruszewski || Piękno w kolejnictwie || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_05_045.jpg|45]] || * | |
− | + | |- | |
− | |- | + | | 156 || Inż. Lucjan Sowiński || Pompy wodne i podgrzewacze syst. Knorr’a. Obsługa i konserwacja || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_05_048.jpg|48]] || |
− | | | + | |- |
− | | | + | | 157 || Inż. W. F. || O czerwonem świetle sygnałowem || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_05_050.jpg|50]] || |
− | + | |- | |
− | |- | + | | 158 || R (edaktor) || Mróz i śnieżyce || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_05_051.jpg|51]] || * |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 159 || A. Chmielewski || Przyczyna psucia się zaworów wyrównawczych i Rikura || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_05_052.jpg|52]] || * |
− | | | + | |- |
− | | | + | | 160 || Kr. || Stalowe dymnice || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_05_053.jpg|53]] || * |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 161 || R (edaktor) || Katastrofa kolejowa w Ashchurch || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_05_055.jpg|55]] || * |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 162 || – || Reklama sportowa || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_05_056.jpg|56]] || * |
− | | | + | |- |
− | + | | 163 || Inż. F…g || Stopniowe odhamowywanie || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_06_057.jpg|57]] || * | |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 164 || S. || Parowóz wysokoprężny syst. Schmidta-Henschla || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_06_061.jpg|61]] || * |
− | | | + | |- |
− | + | | 165 || S. K. || Wiek parowozu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_06_063.jpg|63]] || | |
− | + | |- | |
− | |- | + | | 166 || Masz. St. Godlewski || O przyrządach „Dultza” || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_06_064.jpg|64]] || |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 167 || r. || Obrazek z Cejlonu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_06_065.jpg|65]] || * |
− | | | + | |- |
− | + | | 168 || A. Chmielewski || Sprawdzanie szczelności hamulców automatycznych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_06_066.jpg|66]] || * | |
− | + | |- | |
− | |- | + | | 169 || Inż. F. || Instalacja kotłów stałych w parowozowni || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_06_067.jpg|67]] || |
− | | | + | |- |
− | + | | 170 || S. || Sygnały na przejazdach || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_06_068.jpg|68]] || | |
− | + | |- | |
− | |- | + | | 171 || Redakcja || Konkurs piękności parowozu na Polskich Kolejach Państwowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_06_068.jpg|68]] || |
− | | | + | |- |
− | + | | 172 || Inż. St. Nehring || Hamulcowe pompy powietrzne || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_07_069.jpg|69]] || * | |
− | + | |- | |
− | |- | + | | 173 || S. Kr. || Parowozy opalane pyłem węglowym || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_07_071.jpg|71]] || * |
− | | | + | |- |
− | | | + | | 174 || Br. Cieśliński || O panwiach maźnicznych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_07_076.jpg|76]] || * |
− | + | |- | |
− | |- | + | | 175 || K. || Rywale we współpracy || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_07_077.jpg|77]] || * |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 176 || r. || Przenośny dźwig || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_07_078.jpg|78]] || * |
− | | | + | |- |
− | + | | 177 || R (edaktor) || Centralna stacja kolejowa w Lipsku || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_07_079.jpg|79]] || | |
− | + | |- | |
− | |- | + | | 178 || r. || Olbrzymi dworzec kolejowy || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_07_079.jpg|79]] || * |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 179 || Pomocnik maszynisty || Pytania i odpowiedzi: w sprawie czyszczenia wodnej kadzi tendrowej || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_07_080.jpg|80]] || |
− | | | + | |- |
− | + | | 180 || Redakcja || Pytania i odpowiedzi: w sprawie czyszczenia wodnej kadzi tendrowej || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_07_080.jpg|80]] || | |
− | + | |- | |
− | |- | + | | 181 || Inż. W. F. || Przyleganie kół do szyn. Piasecznice parowozowe . || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_08_081.jpg|81]] || * |
− | | | + | |- |
− | + | | 182 || – || O pierwszych parowozach || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_08_086.jpg|86]] || | |
− | + | |- | |
− | |- | + | | 183 || Kr. || Walczaki kotłowe na wysokie ciśnienia || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_08_086.jpg|86]] || * |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 184 || r. || Długość pociągu z 1000 tonn węgla || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_08_089.jpg|89]] || |
− | | | + | |- |
− | + | | 185 || K. || Przyczynek do piękna w kolejnictwie || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_08_090.jpg|90]] || * | |
− | + | |- | |
− | |- | + | | 186 || r. || Amerykańskie parowozy towarowe z lat ostatnich || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_08_091.jpg|91]] || |
− | | | + | |- |
− | + | | 187 || – || Kolej zębata w Brazylji || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_08_092.jpg|92]] || * | |
− | + | |- | |
− | |- | + | | 188 || Inż. R. Zakrzewski || Siła pociągowa, praca i moc parowozu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_09_093.jpg|93]] || * |
− | | | + | |- |
− | | | + | | 189 || s. || Katastrofa kolejowa || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_09_105.jpg|105]] || * |
− | + | |- | |
− | |- | + | | 190 || – || Parowóz francuski dziś a przed 50 laty || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_09_105.jpg|105]] || * |
− | | | + | |- |
− | | | + | | 191 || s. || Modna budowa parowozów || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_09_107.jpg|107]] || * |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 192 || r. || Woda mydlana, jako smar do pomp powietrznych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_09_107.jpg|107]] || |
− | | | + | |- |
− | | | + | | 193 || – || Tendrzak z dźwigiem || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_09_108.jpg|108]] || * |
− | | | + | |- |
− | + | | 194 || Ludwik Kruk || Pytania i odpowiedzi: o parze ogrzewczej || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_09_108.jpg|108]] || | |
− | + | |- | |
− | |- | + | | 195 || Redakcja || Pytania i odpowiedzi: o parze ogrzewczej || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_09_108.jpg|108]] || |
− | | | + | |- |
− | + | | 196 || Masz.Wł.Daszkiewicz || Przyrząd samoczynnie hamujący i alarmujący przy przejechaniu sygnału „stój" || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_10_109.jpg|109]] || * | |
− | + | |- | |
− | |- | + | | 197 || Redakcja || Technika parowozowa na Wystawie Poznańskiej || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_10_112.jpg|112]] || |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 198 || S. K. || Radjo i telefon na usługach przetoków || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_10_114.jpg|114]] || |
− | | | + | |- |
− | | | + | | 199 || S. || Hamulce ciągłe w pociągach towarowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_10_115.jpg|115]] || |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 200 || R (edaktor) || Parowozy lilipucie || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_10_117.jpg|117]] || * |
− | | | + | |- |
− | | | + | | 201 || r. || Brazylijski pociąg naftowy || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_10_118.jpg|118]] || * |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 202 || S. || Australijski parowóz Garatta || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_10_118.jpg|118]] || * |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 203 || K. || Pierwszy parowóz amerykański || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_10_120.jpg|120]] || * |
+ | |- | ||
+ | | 204 || S. K. || Austryjackie najszybsze parowozy || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_11_121.jpg|121]] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 205 || J. || W sprawie opóźnień pociągów dalekobieżnych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_11_124.jpg|124]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 206 || K. || Domy wypoczynkowe || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_11_126.jpg|126]] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 207 || s. || Oddymianie parowozowni || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_11_129.jpg|129]] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 208 || k. || Od kiedy parowozy gwiżdżą || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_11_129.jpg|129]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 209 || r. || Samolot i parowóz w przewozie podróżnych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_11_130.jpg|130]] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 210 || r. || Ciężki amerykański parowóz || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_11_130.jpg|130]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 211 || R (edaktor) || Transport parowozów przez morze || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_11_131.jpg|131]] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 212 || K. || Stacja kolejowa w nocy || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_11_132.jpg|132]] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 213 || Inż. Z. Skarbek-Leszczyński || Rozrząd pary w maszynie parowozu za pomocą zaworów || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_12_133.jpg|133]] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 214 || A. Chmielewski || W sprawie ogrzewania pociągów osobowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_12_141.jpg|141]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 215 || K. || Doszkalanie || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_12_142.jpg|142]] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 216 || r. || Ciśnienie pary 110 atm. || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_12_143.jpg|143]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 217 || v. || Katastrofa || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_12_143.jpg|143]] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 218 || I. || Ocena książki: „Gospodarka cieplna na parowozie i w kotłowni” nap. inż. St. Felsz || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_12_144.jpg|144]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 219 || Inż. L Strausfogel || Zestawy kołowe w taborze kolejowym || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 13|13]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_13_145.jpg|145]] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 220 || Redakcja || Rozwiązanie konkursu piękności parowozu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 13|13]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_13_156.jpg|156]] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 221 || Inż. Z. Skarbek-Leszczyński || Zagadnienie samoczynnego zmniejszania szybkości biegu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 13|13]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_13_158.jpg|158]] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 222 || R (edaktor) || Wybuchy kotłów parowozowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)|1929]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1929 (czasopismo)#Numer 13|13]] || [[:Plik:TechnikaParow_1929_13_160.jpg|160]] || | ||
+ | |- | ||
+ | |} | ||
+ | <gallery> | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_spis_001.jpg|Strona 1 | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_spis_002.jpg|Strona 2 | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_spis_003.jpg|Strona 3 | ||
+ | Plik:TechnikaParow_1929_spis_004.jpg|Strona 4 | ||
+ | </gallery> | ||
− | + | [[:Kategoria:Archiwum - Technika Parowozowa]] | |
− |
Aktualna wersja na dzień 20:57, 6 sie 2016
Pierwszy rocznik Techniki Parowozowej wydawanej jako dodatek do czasopisma "Maszynista" - organu Związku Zawodowego Maszynistów.
W 1929 roku wydano 13 numerów o łącznej objętości 160 stron
Udostępniony materiał pochodzi z zasobów Jagiellońskiej Biblioteki Cyfrowej oraz zbiorów Jacka Fink-Finowickiego.
Numer 1[edytuj]
- TechnikaParow 1929 01 001.jpg
Strona 1
- TechnikaParow 1929 01 002.jpg
Strona 2
- TechnikaParow 1929 01 003.jpg
Strona 3
- TechnikaParow 1929 01 004.jpg
Strona 4
- TechnikaParow 1929 01 005.jpg
Strona 5
- TechnikaParow 1929 01 006.jpg
Strona 6
- TechnikaParow 1929 01 007.jpg
Strona 7
- TechnikaParow 1929 01 008.jpg
Strona 8
Numer 2[edytuj]
- TechnikaParow 1929 02 009.jpg
Strona 9 (1)
- TechnikaParow 1929 02 010.jpg
Strona 10 (2)
- TechnikaParow 1929 02 011.jpg
Strona 11 (3)
- TechnikaParow 1929 02 012.jpg
Strona 12 (4)
- TechnikaParow 1929 02 013.jpg
Strona 13 (5)
- TechnikaParow 1929 02 014.jpg
Strona 14 (6)
- TechnikaParow 1929 02 015.jpg
Strona 15 (7)
- TechnikaParow 1929 02 016.jpg
Strona 16 (8)
- TechnikaParow 1929 02 017.jpg
Strona 17 (9)
- TechnikaParow 1929 02 018.jpg
Strona 18 (10)
- TechnikaParow 1929 02 019.jpg
Strona 19 (11)
- TechnikaParow 1929 02 020.jpg
Strona 20 (12)
Numer 3[edytuj]
- TechnikaParow 1929 03 021.jpg
Strona 21 (1)
- TechnikaParow 1929 03 022.jpg
Strona 22 (2)
- TechnikaParow 1929 03 023.jpg
Strona 23 (3)
- TechnikaParow 1929 03 024.jpg
Strona 24 (4)
- TechnikaParow 1929 03 025.jpg
Strona 25 (5)
- TechnikaParow 1929 03 026.jpg
Strona 26 (6)
- TechnikaParow 1929 03 027.jpg
Strona 27 (7)
- TechnikaParow 1929 03 028.jpg
Strona 28 (8)
- TechnikaParow 1929 03 029.jpg
Strona 29 (9)
- TechnikaParow 1929 03 030.jpg
Strona 30 (10)
- TechnikaParow 1929 03 031.jpg
Strona 31 (11)
- TechnikaParow 1929 03 032.jpg
Strona 32 (12)
Numer 4[edytuj]
- TechnikaParow 1929 04 033.jpg
Strona 33 (1)
- TechnikaParow 1929 04 034.jpg
Strona 34 (2)
- TechnikaParow 1929 04 035.jpg
Strona 35 (3)
- TechnikaParow 1929 04 036.jpg
Strona 36 (4)
- TechnikaParow 1929 04 037.jpg
Strona 37 (5)
- TechnikaParow 1929 04 038.jpg
Strona 38 (6)
- TechnikaParow 1929 04 039.jpg
Strona 39 (7)
- TechnikaParow 1929 04 040.jpg
Strona 40 (8)
- TechnikaParow 1929 04 041.jpg
Strona 41 (9)
- TechnikaParow 1929 04 042.jpg
Strona 42 (10)
- TechnikaParow 1929 04 043.jpg
Strona 43 (11)
- TechnikaParow 1929 04 044.jpg
Strona 44 (12)
Numer 5[edytuj]
- TechnikaParow 1929 05 045.jpg
Strona 45 (1)
- TechnikaParow 1929 05 046.jpg
Strona 46 (2)
- TechnikaParow 1929 05 047.jpg
Strona 47 (3)
- TechnikaParow 1929 05 048.jpg
Strona 48 (4)
- TechnikaParow 1929 05 049.jpg
Strona 49 (5)
- TechnikaParow 1929 05 050.jpg
Strona 50 (6)
- TechnikaParow 1929 05 051.jpg
Strona 51 (7)
- TechnikaParow 1929 05 052.jpg
Strona 52 (8)
- TechnikaParow 1929 05 053.jpg
Strona 53 (9)
- TechnikaParow 1929 05 054.jpg
Strona 54 (10)
- TechnikaParow 1929 05 055.jpg
Strona 55 (11)
- TechnikaParow 1929 05 056.jpg
Strona 56 (12)
Numer 6[edytuj]
- TechnikaParow 1929 06 057.jpg
Strona 57 (1)
- TechnikaParow 1929 06 058.jpg
Strona 58 (2)
- TechnikaParow 1929 06 059.jpg
Strona 59 (3)
- TechnikaParow 1929 06 060.jpg
Strona 60 (4)
- TechnikaParow 1929 06 061.jpg
Strona 61 (5)
- TechnikaParow 1929 06 062.jpg
Strona 62 (6)
- TechnikaParow 1929 06 063.jpg
Strona 63 (7)
- TechnikaParow 1929 06 064.jpg
Strona 64 (8)
- TechnikaParow 1929 06 065.jpg
Strona 65 (9)
- TechnikaParow 1929 06 066.jpg
Strona 66 (10)
- TechnikaParow 1929 06 067.jpg
Strona 67 (11)
- TechnikaParow 1929 06 068.jpg
Strona 68 (12)
Numer 7[edytuj]
- TechnikaParow 1929 07 069.jpg
Strona 69 (1)
- TechnikaParow 1929 07 070.jpg
Strona 70 (2)
- TechnikaParow 1929 07 071.jpg
Strona 71 (3)
- TechnikaParow 1929 07 072.jpg
Strona 72 (4)
- TechnikaParow 1929 07 073.jpg
Strona 73 (5)
- TechnikaParow 1929 07 074.jpg
Strona 74 (6)
- TechnikaParow 1929 07 075.jpg
Strona 75 (7)
- TechnikaParow 1929 07 076.jpg
Strona 76 (8)
- TechnikaParow 1929 07 077.jpg
Strona 77 (9)
- TechnikaParow 1929 07 078.jpg
Strona 78 (10)
- TechnikaParow 1929 07 079.jpg
Strona 79 (11)
- TechnikaParow 1929 07 080.jpg
Strona 80 (12)
Numer 8[edytuj]
- TechnikaParow 1929 08 081.jpg
Strona 81 (1)
- TechnikaParow 1929 08 082.jpg
Strona 82 (2)
- TechnikaParow 1929 08 083.jpg
Strona 83 (3)
- TechnikaParow 1929 08 084.jpg
Strona 84 (4)
- TechnikaParow 1929 08 085.jpg
Strona 85 (5)
- TechnikaParow 1929 08 086.jpg
Strona 86 (6)
- TechnikaParow 1929 08 087.jpg
Strona 87 (7)
- TechnikaParow 1929 08 088.jpg
Strona 88 (8)
- TechnikaParow 1929 08 089.jpg
Strona 89 (9)
- TechnikaParow 1929 08 090.jpg
Strona 90 (10)
- TechnikaParow 1929 08 091.jpg
Strona 91 (11)
- TechnikaParow 1929 08 092.jpg
Strona 92 (12)
Numer 9[edytuj]
- TechnikaParow 1929 09 093.jpg
Strona 93 (1)
- TechnikaParow 1929 09 094.jpg
Strona 94 (2)
- TechnikaParow 1929 09 095.jpg
Strona 95 (3)
- TechnikaParow 1929 09 096.jpg
Strona 96 (4)
- TechnikaParow 1929 09 097.jpg
Strona 97 (5)
- TechnikaParow 1929 09 098.jpg
Strona 98 (6)
- TechnikaParow 1929 09 099.jpg
Strona 99 (7)
- TechnikaParow 1929 09 100.jpg
Strona 100 (8)
- TechnikaParow 1929 09 101.jpg
Strona 101 (9)
- TechnikaParow 1929 09 102.jpg
Strona 102 (10)
- TechnikaParow 1929 09 103.jpg
Strona 103 (11)
- TechnikaParow 1929 09 104.jpg
Strona 104 (12)
- TechnikaParow 1929 09 105.jpg
Strona 105 (13)
- TechnikaParow 1929 09 106.jpg
Strona 106 (14)
- TechnikaParow 1929 09 107.jpg
Strona 107 (15)
- TechnikaParow 1929 09 108.jpg
Strona 108 (16)
Numer 10[edytuj]
- TechnikaParow 1929 10 109.jpg
Strona 109 (1)
- TechnikaParow 1929 10 110.jpg
Strona 110 (2)
- TechnikaParow 1929 10 111.jpg
Strona 111 (3)
- TechnikaParow 1929 10 112.jpg
Strona 112 (4)
- TechnikaParow 1929 10 113.jpg
Strona 113 (5)
- TechnikaParow 1929 10 114.jpg
Strona 114 (6)
- TechnikaParow 1929 10 115.jpg
Strona 115 (7)
- TechnikaParow 1929 10 116.jpg
Strona 116 (8)
- TechnikaParow 1929 10 117.jpg
Strona 117 (9)
- TechnikaParow 1929 10 118.jpg
Strona 118 (10)
- TechnikaParow 1929 10 119.jpg
Strona 119 (11)
- TechnikaParow 1929 10 120.jpg
Strona 120 (12)
Numer 11[edytuj]
- TechnikaParow 1929 11 121.jpg
Strona 121 (1)
- TechnikaParow 1929 11 122.jpg
Strona 122 (2)
- TechnikaParow 1929 11 123.jpg
Strona 123 (3)
- TechnikaParow 1929 11 124.jpg
Strona 124 (4)
- TechnikaParow 1929 11 125.jpg
Strona 125 (5)
- TechnikaParow 1929 11 126.jpg
Strona 126 (6)
- TechnikaParow 1929 11 127.jpg
Strona 127 (7)
- TechnikaParow 1929 11 128.jpg
Strona 128 (8)
- TechnikaParow 1929 11 129.jpg
Strona 129 (9)
- TechnikaParow 1929 11 130.jpg
Strona 130 (10)
- TechnikaParow 1929 11 131.jpg
Strona 131 (11)
- TechnikaParow 1929 11 132.jpg
Strona 132 (12)
Numer 12[edytuj]
- TechnikaParow 1929 12 133.jpg
Strona 133 (1)
- TechnikaParow 1929 12 134.jpg
Strona 134 (2)
- TechnikaParow 1929 12 135.jpg
Strona 135 (3)
- TechnikaParow 1929 12 136.jpg
Strona 136 (4)
- TechnikaParow 1929 12 137.jpg
Strona 137 (5)
- TechnikaParow 1929 12 138.jpg
Strona 138 (6)
- TechnikaParow 1929 12 139.jpg
Strona 139 (7)
- TechnikaParow 1929 12 140.jpg
Strona 140 (8)
- TechnikaParow 1929 12 141.jpg
Strona 141 (9)
- TechnikaParow 1929 12 142.jpg
Strona 142 (10)
- TechnikaParow 1929 12 143.jpg
Strona 143 (11)
- TechnikaParow 1929 12 144.jpg
Strona 144 (12)
Numer 13[edytuj]
- TechnikaParow 1929 13 145.jpg
Strona 145 (1)
- TechnikaParow 1929 13 146.jpg
Strona 146 (2)
- TechnikaParow 1929 13 147.jpg
Strona 147 (3)
- TechnikaParow 1929 13 148.jpg
Strona 148 (4)
- TechnikaParow 1929 13 149.jpg
Strona 149 (5)
- TechnikaParow 1929 13 150.jpg
Strona 150 (6)
- TechnikaParow 1929 13 151.jpg
Strona 151 (7)
- TechnikaParow 1929 13 152.jpg
Strona 152 (8)
- TechnikaParow 1929 13 153.jpg
Strona 153 (9)
- TechnikaParow 1929 13 154.jpg
Strona 154 (10)
- TechnikaParow 1929 13 155.jpg
Strona 155 (11)
- TechnikaParow 1929 13 156.jpg
Strona 156 (12)
- TechnikaParow 1929 13 157.jpg
Strona 157 (13)
- TechnikaParow 1929 13 158.jpg
Strona 158 (14)
- TechnikaParow 1929 13 159.jpg
Strona 159 (15)
- TechnikaParow 1929 13 160.jpg
Strona 160 (16)
Spis rzeczy[edytuj]
L.p. | Autor | Tytuł | Rok | Numer | Strona | Ilustracje |
---|---|---|---|---|---|---|
137 | Inż. St. Felsz. | Zacieki rur płomiennych | 1929 | 1 | 1 | * |
138 | S. K. | Pompa wodna „Dabeg” | 1929 | 1 | 4 | * |
139 | Kr. | Katastrofa pod st. Dinvoodie w Anglji | 1929 | 1 | 6 | * |
140 | Inż. Z. Skarbek-Leszczyński | Wagony akumulatorowo-motorowe | 1929 | 2 | 9 | * |
141 | K. | Zdolność konkurencyjna wagonów motorowych | 1929 | 2 | 18 | |
142 | K. | Pośpieszne wagony elektro-motorowe | 1929 | 2 | 18 | |
143 | Kr. | Wagon motorowy parowy | 1929 | 2 | 19 | |
144 | – | Bibljoteczka elektrotechniczna | 1929 | 2 | 20 | |
145 | Inż. W. F. | O naszej sygnalizacji | 1929 | 3 | 21 | * |
146 | K. | Optyczne oddziaływanie na bieg pociągu | 1929 | 3 | 29 | * |
147 | Kr. | Powtarzacze optyczne sygnałów na parowozach i samoczynne zmniejszanie szybkości | 1929 | 3 | 31 | |
148 | A. Chmielewski | Usterki sygnalizacyjne | 1929 | 3 | 32 | |
149 | R (edaktor) | Nowy rodzaj sygnału świetlnego | 1929 | 3 | 32 | |
150 | Inż. F…g | Międzynarodowa konferencja opałowa | 1929 | 4 | 33 | |
151 | Kr. | Nowy niezwykły parowóz | 1929 | 4 | 35 | * |
152 | Inż. St. Nehring | Książki o hamulcach: „Samoczynny szybkodziałający hamulec Knorra" nap. Inż. M. Furgang | 1929 | 4 | 40 | |
153 | Inż. St. Nehring | Książki o hamulcach: „Podręcznik dla drużyn parowozowych" nap. A. Grzesikowski, technik | 1929 | 4 | 41 | |
154 | Inż. St. Nehring | Książki o hamulcach: „Hamulce kolejowe” | 1929 | 4 | 43 | |
155 | Inż. St. Kruszewski | Piękno w kolejnictwie | 1929 | 5 | 45 | * |
156 | Inż. Lucjan Sowiński | Pompy wodne i podgrzewacze syst. Knorr’a. Obsługa i konserwacja | 1929 | 5 | 48 | |
157 | Inż. W. F. | O czerwonem świetle sygnałowem | 1929 | 5 | 50 | |
158 | R (edaktor) | Mróz i śnieżyce | 1929 | 5 | 51 | * |
159 | A. Chmielewski | Przyczyna psucia się zaworów wyrównawczych i Rikura | 1929 | 5 | 52 | * |
160 | Kr. | Stalowe dymnice | 1929 | 5 | 53 | * |
161 | R (edaktor) | Katastrofa kolejowa w Ashchurch | 1929 | 5 | 55 | * |
162 | – | Reklama sportowa | 1929 | 5 | 56 | * |
163 | Inż. F…g | Stopniowe odhamowywanie | 1929 | 6 | 57 | * |
164 | S. | Parowóz wysokoprężny syst. Schmidta-Henschla | 1929 | 6 | 61 | * |
165 | S. K. | Wiek parowozu | 1929 | 6 | 63 | |
166 | Masz. St. Godlewski | O przyrządach „Dultza” | 1929 | 6 | 64 | |
167 | r. | Obrazek z Cejlonu | 1929 | 6 | 65 | * |
168 | A. Chmielewski | Sprawdzanie szczelności hamulców automatycznych | 1929 | 6 | 66 | * |
169 | Inż. F. | Instalacja kotłów stałych w parowozowni | 1929 | 6 | 67 | |
170 | S. | Sygnały na przejazdach | 1929 | 6 | 68 | |
171 | Redakcja | Konkurs piękności parowozu na Polskich Kolejach Państwowych | 1929 | 6 | 68 | |
172 | Inż. St. Nehring | Hamulcowe pompy powietrzne | 1929 | 7 | 69 | * |
173 | S. Kr. | Parowozy opalane pyłem węglowym | 1929 | 7 | 71 | * |
174 | Br. Cieśliński | O panwiach maźnicznych | 1929 | 7 | 76 | * |
175 | K. | Rywale we współpracy | 1929 | 7 | 77 | * |
176 | r. | Przenośny dźwig | 1929 | 7 | 78 | * |
177 | R (edaktor) | Centralna stacja kolejowa w Lipsku | 1929 | 7 | 79 | |
178 | r. | Olbrzymi dworzec kolejowy | 1929 | 7 | 79 | * |
179 | Pomocnik maszynisty | Pytania i odpowiedzi: w sprawie czyszczenia wodnej kadzi tendrowej | 1929 | 7 | 80 | |
180 | Redakcja | Pytania i odpowiedzi: w sprawie czyszczenia wodnej kadzi tendrowej | 1929 | 7 | 80 | |
181 | Inż. W. F. | Przyleganie kół do szyn. Piasecznice parowozowe . | 1929 | 8 | 81 | * |
182 | – | O pierwszych parowozach | 1929 | 8 | 86 | |
183 | Kr. | Walczaki kotłowe na wysokie ciśnienia | 1929 | 8 | 86 | * |
184 | r. | Długość pociągu z 1000 tonn węgla | 1929 | 8 | 89 | |
185 | K. | Przyczynek do piękna w kolejnictwie | 1929 | 8 | 90 | * |
186 | r. | Amerykańskie parowozy towarowe z lat ostatnich | 1929 | 8 | 91 | |
187 | – | Kolej zębata w Brazylji | 1929 | 8 | 92 | * |
188 | Inż. R. Zakrzewski | Siła pociągowa, praca i moc parowozu | 1929 | 9 | 93 | * |
189 | s. | Katastrofa kolejowa | 1929 | 9 | 105 | * |
190 | – | Parowóz francuski dziś a przed 50 laty | 1929 | 9 | 105 | * |
191 | s. | Modna budowa parowozów | 1929 | 9 | 107 | * |
192 | r. | Woda mydlana, jako smar do pomp powietrznych | 1929 | 9 | 107 | |
193 | – | Tendrzak z dźwigiem | 1929 | 9 | 108 | * |
194 | Ludwik Kruk | Pytania i odpowiedzi: o parze ogrzewczej | 1929 | 9 | 108 | |
195 | Redakcja | Pytania i odpowiedzi: o parze ogrzewczej | 1929 | 9 | 108 | |
196 | Masz.Wł.Daszkiewicz | Przyrząd samoczynnie hamujący i alarmujący przy przejechaniu sygnału „stój" | 1929 | 10 | 109 | * |
197 | Redakcja | Technika parowozowa na Wystawie Poznańskiej | 1929 | 10 | 112 | |
198 | S. K. | Radjo i telefon na usługach przetoków | 1929 | 10 | 114 | |
199 | S. | Hamulce ciągłe w pociągach towarowych | 1929 | 10 | 115 | |
200 | R (edaktor) | Parowozy lilipucie | 1929 | 10 | 117 | * |
201 | r. | Brazylijski pociąg naftowy | 1929 | 10 | 118 | * |
202 | S. | Australijski parowóz Garatta | 1929 | 10 | 118 | * |
203 | K. | Pierwszy parowóz amerykański | 1929 | 10 | 120 | * |
204 | S. K. | Austryjackie najszybsze parowozy | 1929 | 11 | 121 | * |
205 | J. | W sprawie opóźnień pociągów dalekobieżnych | 1929 | 11 | 124 | |
206 | K. | Domy wypoczynkowe | 1929 | 11 | 126 | * |
207 | s. | Oddymianie parowozowni | 1929 | 11 | 129 | * |
208 | k. | Od kiedy parowozy gwiżdżą | 1929 | 11 | 129 | |
209 | r. | Samolot i parowóz w przewozie podróżnych | 1929 | 11 | 130 | * |
210 | r. | Ciężki amerykański parowóz | 1929 | 11 | 130 | |
211 | R (edaktor) | Transport parowozów przez morze | 1929 | 11 | 131 | * |
212 | K. | Stacja kolejowa w nocy | 1929 | 11 | 132 | * |
213 | Inż. Z. Skarbek-Leszczyński | Rozrząd pary w maszynie parowozu za pomocą zaworów | 1929 | 12 | 133 | * |
214 | A. Chmielewski | W sprawie ogrzewania pociągów osobowych | 1929 | 12 | 141 | |
215 | K. | Doszkalanie | 1929 | 12 | 142 | * |
216 | r. | Ciśnienie pary 110 atm. | 1929 | 12 | 143 | |
217 | v. | Katastrofa | 1929 | 12 | 143 | * |
218 | I. | Ocena książki: „Gospodarka cieplna na parowozie i w kotłowni” nap. inż. St. Felsz | 1929 | 12 | 144 | |
219 | Inż. L Strausfogel | Zestawy kołowe w taborze kolejowym | 1929 | 13 | 145 | * |
220 | Redakcja | Rozwiązanie konkursu piękności parowozu | 1929 | 13 | 156 | * |
221 | Inż. Z. Skarbek-Leszczyński | Zagadnienie samoczynnego zmniejszania szybkości biegu | 1929 | 13 | 158 | |
222 | R (edaktor) | Wybuchy kotłów parowozowych | 1929 | 13 | 160 |