Tabor:Lw-00225: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(linki zew)
m
 
(Nie pokazano 21 wersji utworzonych przez 6 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{Przebieg służby Infobox
+
{{Lw metryka pojazdu
|typ_fabryczny_pojazdu    = [[L45H]]
+
|Stan=W naprawie
|numer_seryjny_pojazdu    = 24325
+
|Producent=FAUR
|grafika                  = [[Plik:Lxd2-hp-09-1.jpg|290px]]
+
|Typ=L45H
|rok_produkcji            = 1981
+
|Numer=24325
|stan                    = sprawny
+
|Rok produkcji=1981
|rok_odstawienia          =
+
|Ostatnie oznaczenie=PKW-Lxd2-09
|rok_złomowania          =
+
|Ostatni rozstaw=785 mm
|obecne_oznaczenie        = HP-[[Lxd2]]-09
+
|Ostatni typ silnika=Wola H12A
|obecne_stacjonowanie    = [[Huta Pokój]]
+
|Ostatnie stacjonowanie=MaLoWa Bahnwerkstatt GmbH, Benndorf
|typ_silnika              = Henschel
+
|Ostatni kraj=Niemcy
|1_rozstaw_fabryczny      = 785 mm
+
|Opis=* W październiku 2019 lokomotywa została przewieziona do firmy Malowa w miejscowości Benndorf w landzie Saksonia - Anhalt w Niemczech<ref>[https://bimmelbahn-forum.de/forum/index.php?thread%2F14291-malowa-neuer-arbeitsvorrat-an-lxd2%2F&pageNo=1 Fotorelacja na stronie Bimmelbahn-Forum]</ref>
|2_rozstaw                =
+
* Po wstrzymaniu ruchu na kolei parkowej lokomotywa została ponownie przewieziona do Rud
|2_rozstaw_rok            =
+
Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag.
|3_rozstaw                =
 
|3_rozstaw_rok            =
 
|4_rozstaw                =
 
|4_rozstaw_rok            =
 
|5_rozstaw                =
 
|5_rozstaw_rok            =
 
|1_stacjonowanie          = Huta Pokój
 
|1_okres_stacjonowania    = od 1981 <ref>[http://tabor.wask.pl Serwis tabor.wask.pl]</ref>
 
|2_stacjonowanie          =
 
|2_okres_stacjonowania    =
 
|3_stacjonowanie          =
 
|3_okres_stacjonowania    =
 
|4_stacjonowanie          =
 
|4_okres_stacjonowania    =
 
|5_stacjonowanie          =
 
|5_okres_stacjonowania    =
 
|6_stacjonowanie          =
 
|6_okres_stacjonowania    =
 
|7_stacjonowanie          =
 
|7_okres_stacjonowania    =
 
|8_stacjonowanie          =
 
|8_okres_stacjonowania    =
 
|9_stacjonowanie          =
 
|9_okres_stacjonowania    =
 
|10_stacjonowanie        =
 
|10_okres_stacjonowania  =
 
|1_oznaczenie            = HP-Lxd2-09
 
|1_rok                    = 1981
 
|2_oznaczenie            =
 
|2_rok                    =
 
|3_oznaczenie            =
 
|3_rok                    =
 
|4_oznaczenie            =
 
|4_rok                    =
 
|5_oznaczenie            =
 
|5_rok                    =
 
|6_oznaczenie            =
 
|6_rok                    =
 
|7_oznaczenie            =
 
|7_rok                    =
 
|8_oznaczenie            =
 
|8_rok                    =
 
|9_oznaczenie            =
 
|9_rok                    =
 
|10_oznaczenie            =
 
|10_rok                  =
 
|uwagi                    =
 
}}
 
  
Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela. Aktualnie jest nim firma Stalmag. <br>
+
Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich.
W pierwszych latach XXI wieku lokomotywa przeszła naprawę główną w ZNTK Nowy Sącz i obecnie jest sprawna. <br>
+
W pierwszych latach XXI wieku lokomotywa przeszła naprawę główną w ZNTK Nowy Sącz i obecnie jest sprawna.
Istniejący do dziś fragment kolei wąskotorowej Huty Pokój służy wyłącznie do obsługi wielkiego pieca. A ze względu na to, że nie jest (i nie będzie) eksploatowany, także kolej nie funkcjonuje i najprawdopodobniej pod koniec roku 2011 zostanie zdemontowana. <br>
 
Cechą charakterystyczną tej lokomotywy (podobnie jak i pozostałych dwóch Lxd2 będących w posiadaniu huty) jest brak instalacji hamulca zespolonego. 
 
  
Dnia 8 lipca maszyna ta wzięła udział w zorganizowanym przez [[Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych]] plenerze fotograficznym na terenie Huty Pokój. W tym samym dniu odbywały się też jazdy próbne remontowanego tam przez firmę [[Tabor]] wąskotorowego parowozu typu [[Las]].
+
Dnia 8 lipca maszyna ta wzięła udział w zorganizowanym przez Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych plenerze fotograficznym na terenie Huty Pokój. W tym samym dniu odbywały się też jazdy próbne remontowanego tam przez firmę Tabor wąskotorowego parowozu typu Las.
 
 
<gallery>
 
Plik:Lxd2-hp-09-las-kadzie1.jpg|Lokomotywa HP-Lxd2-09 oraz parowóz Las i kadzie do przewozu płynnego żużla wielkopiecowego na terenie Huty Pokój w Rudzie Śląskiej, w tle obiekty wielkiego pieca
 
Plik:Lxd2-hp-09-las-kadzie.jpg|Lokomotywa HP-Lxd2-09 oraz parowóz Las i kadzie do przewozu płynnego żużla wielkopiecowego na terenie Huty Pokój w Rudzie Śląskiej
 
</gallery>
 
 
 
 
 
 
 
 
 
{{Clear}}
 
<br><br><br>
 
{{Powrót}}
 
==Przypisy==
 
<references/>
 
  
 +
W czerwcu 2014 lokomotywa została przewieziona na teren Parkowej Kolei Wąskotorowej w Parku Śląskim w Chorzowie, gdzie prowadziła pociągi pasażerskie.
 +
*Wg <ref>[https://www.youtube.com/watch?v=nrL-EP7zLXk Materiał Kolejwizji na temat naprawy tej lokomotywy 13:40]</ref> lokomotywa po remoncie w zakładzie MaLoWa ma trafić na kolej na wyspie St Kitts na Karaibach.
 +
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Huta Pokój|1981|2012}}{{Lw stacjonowanie|Rudy|2012|2014}}{{Lw stacjonowanie|Chorzów|2014|b/d}}{{Lw stacjonowanie|Rudy|b/d|2019}}{{Lw stacjonowanie|MaLoWa Bahnwerkstatt GmbH, Benndorf|2019|nadal}}{{Lw stacjonowanie|St Kitts|b/d|b/d}}
 +
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|HP-Lxd2-09|1981|2014}}{{Lw oznaczenie|PKW-Lxd2-09|2014|nadal}}
 +
|Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1981|nadal}}
 +
|Grafika=Lxd2-hp-09-1.jpg
 +
|Opis grafiki=HP-Lxd2-09 na terenie Huty Pokój w Rudzie Śląskiej
 +
|Foto1=Lxd2-hp-09-las-kadzie1.jpg
 +
|Opis1=Lokomotywa HP-Lxd2-09 oraz parowóz Las i kadzie do przewozu płynnego żużla wielkopiecowego na terenie Huty Pokój w Rudzie Śląskiej, w tle obiekty wielkiego pieca
 +
|Foto2=Lxd2-hp-09-las-kadzie.jpg
 +
|Opis2=Lokomotywa HP-Lxd2-09 oraz parowóz Las i kadzie do przewozu płynnego żużla wielkopiecowego na terenie Huty Pokój w Rudzie Śląskiej
 +
}}
 
==Linki zewnętrzne==
 
==Linki zewnętrzne==
 
*[http://www.youtube.com/watch?v=pLj0_oISUz4 Film z pleneru fotograficznego w Hucie Pokój]
 
*[http://www.youtube.com/watch?v=pLj0_oISUz4 Film z pleneru fotograficznego w Hucie Pokój]
 
*[http://www.tvp.pl/katowice/informacyjne/aktualnosci/wideo/9-lipca/4850701 Materiał o plenerze fotograficznym w "Aktualnościach" Telewizji Katowice (od 11'37<nowiki>''</nowiki>)]
 
*[http://www.tvp.pl/katowice/informacyjne/aktualnosci/wideo/9-lipca/4850701 Materiał o plenerze fotograficznym w "Aktualnościach" Telewizji Katowice (od 11'37<nowiki>''</nowiki>)]
 
[[Kategoria:L45H]]
 
[[Kategoria:L45H]]

Aktualna wersja na dzień 19:42, 28 lut 2021


<<< L45H

L45H 24325

Stan: nieznany

Lxd2-hp-09-1.jpg

HP-Lxd2-09 na terenie Huty Pokój w Rudzie Śląskiej

Rok produkcji

1981

Producent

FAUR

Stan

W naprawie


Aktualne oznaczenie

PKW-Lxd2-09

Aktualny rozstaw

785 mm

Aktualne miejsce stacjonowania

MaLoWa Bahnwerkstatt GmbH, Benndorf

Kraj stacjonowania

Niemcy

Aktualny typ silnika

Wola H12A

Stacjonowanie

Huta Pokój 1981 - 2012
Rudy 2012 - 2014
Chorzów 2014 - b/d
Rudy b/d - 2019
MaLoWa Bahnwerkstatt GmbH, Benndorf 2019 - nadal
St Kitts b/d - b/d

Rozstaw

785 mm 1981 - nadal

Oznaczenie

HP-Lxd2-09 1981 - 2014
PKW-Lxd2-09 2014 - nadal

Dodatkowe informacje

Szczegółowy opis i uwagi

  • W październiku 2019 lokomotywa została przewieziona do firmy Malowa w miejscowości Benndorf w landzie Saksonia - Anhalt w Niemczech[1]
  • Po wstrzymaniu ruchu na kolei parkowej lokomotywa została ponownie przewieziona do Rud
Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag. Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich. W pierwszych latach XXI wieku lokomotywa przeszła naprawę główną w ZNTK Nowy Sącz i obecnie jest sprawna. Dnia 8 lipca maszyna ta wzięła udział w zorganizowanym przez Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych plenerze fotograficznym na terenie Huty Pokój. W tym samym dniu odbywały się też jazdy próbne remontowanego tam przez firmę Tabor wąskotorowego parowozu typu Las. W czerwcu 2014 lokomotywa została przewieziona na teren Parkowej Kolei Wąskotorowej w Parku Śląskim w Chorzowie, gdzie prowadziła pociągi pasażerskie.
  • Wg [2] lokomotywa po remoncie w zakładzie MaLoWa ma trafić na kolej na wyspie St Kitts na Karaibach.

Galeria

Linki zewnętrzne[edytuj]