WLs25: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m (Paweł Niemczuk przeniósł stronę Ciekawe, że mówił że mi da spokój - znowu blokuje na WLs25, bez pozostawienia przekierowania pod starym tytułem)
 
(Nie pokazano 11 wersji utworzonych przez 4 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
'''WLs25''' - wąskotorowa lokomotywa spalinowa zbudowana w roku 1920 w zlokalizowanym w Szpandawie (Spandau) zakładzie firmy Orenstein und Koppel. Lokomotywy tego typu były przeznaczone do pracy na kolejach zakładowych oraz polowych. <br/>
+
'''WLs25''' - fikcyjne oznaczenie wąskotorowej lokomotywy spalinowej LD2 zbudowananej w roku 1920 w zlokalizowanym w Szpandawie (Spandau) zakładzie firmy Orenstein und Koppel. Lokomotywy tego typu były przeznaczone do pracy na kolejach zakładowych oraz polowych. <br/>
W Polsce obecnie znajduje się jeden egzemplarz i należy do Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie, dokąd trafił z Cukrowni Brześć Kujawski. Podczas swojej służby w cukrowni lokomotywa nosiła numer zakładowy CBK1. Jest przystosowana do pracy na torze o rozstawie szyn 750 mm.  
+
W Polsce obecnie znajduje się jeden egzemplarz i należy do [[Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie|Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie]], dokąd trafił z Cukrowni Brześć Kujawski. Podczas swojej służby w cukrowni lokomotywa nosiła numer zakładowy CBK1. Jest przystosowana do pracy na torze o rozstawie szyn 750 mm. W 2016r przeszła remont zewnętrzny, obecne malowanie prawdopodobnie nie ma nic wspólnego z oryginalnym.
 +
 
 +
 
 +
<gallery widths=230 heights=180 perrow=3 caption="">
 +
Plik:DSC02195am.JPG|30.07.2009 Lokomotywa CBK1 na terenie [[Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie]].
 +
</gallery>
 +
{{clear}}
  
 
==Dane techniczne==
 
==Dane techniczne==
Linia 8: Linia 14:
 
* Przekładnia: mechaniczna (dwubiegowa skrzynia biegów)
 
* Przekładnia: mechaniczna (dwubiegowa skrzynia biegów)
 
* Przeniesienie mocy na zestawy kołowe: mechaniczne, łańcuchowe
 
* Przeniesienie mocy na zestawy kołowe: mechaniczne, łańcuchowe
* Prędkość maksymalna: ok. 14 km/h.
+
* Prędkość maksymalna: ok. 15 km/h.
 +
* Prześwit: fabrycznie 450mm-610mm (zdarzały się przebudowy na np. 750mm)
 +
* Wysokość (z kabiną): 194 cm
 +
* Rozstaw osi: 84 cm
 +
* Szerokość: 115 cm
  
 
==Źródło==
 
==Źródło==
 
* {{cytuj stronę | url = https://e-sochaczew.pl/n/muzealne-konserwacje/51536/amp| tytuł = Muzealne konserwacje 2016 – lokomotywa spalinowa CBK 1| data dostępu = 19.01.2018|  data = 29.05.2016| rok = | miesiąc = | praca = | opublikowany = e-Sochaczew}}
 
* {{cytuj stronę | url = https://e-sochaczew.pl/n/muzealne-konserwacje/51536/amp| tytuł = Muzealne konserwacje 2016 – lokomotywa spalinowa CBK 1| data dostępu = 19.01.2018|  data = 29.05.2016| rok = | miesiąc = | praca = | opublikowany = e-Sochaczew}}

Aktualna wersja na dzień 00:51, 23 cze 2022

WLs25 - fikcyjne oznaczenie wąskotorowej lokomotywy spalinowej LD2 zbudowananej w roku 1920 w zlokalizowanym w Szpandawie (Spandau) zakładzie firmy Orenstein und Koppel. Lokomotywy tego typu były przeznaczone do pracy na kolejach zakładowych oraz polowych.
W Polsce obecnie znajduje się jeden egzemplarz i należy do Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie, dokąd trafił z Cukrowni Brześć Kujawski. Podczas swojej służby w cukrowni lokomotywa nosiła numer zakładowy CBK1. Jest przystosowana do pracy na torze o rozstawie szyn 750 mm. W 2016r przeszła remont zewnętrzny, obecne malowanie prawdopodobnie nie ma nic wspólnego z oryginalnym.




Dane techniczne[edytuj]

  • Masa: 4,2 tony
  • Silnik: jednocylindrowy czterosuwowy, chłodzony wodą o mocy 20/25 KM
  • Przekładnia: mechaniczna (dwubiegowa skrzynia biegów)
  • Przeniesienie mocy na zestawy kołowe: mechaniczne, łańcuchowe
  • Prędkość maksymalna: ok. 15 km/h.
  • Prześwit: fabrycznie 450mm-610mm (zdarzały się przebudowy na np. 750mm)
  • Wysokość (z kabiną): 194 cm
  • Rozstaw osi: 84 cm
  • Szerokość: 115 cm

Źródło[edytuj]