Tabor:Lw-00213: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m (Zastępowanie tekstu - "|Rok produkcji" na "|Producent=FAUR |Rok produkcji")
 
(Nie pokazano 30 wersji utworzonych przez 8 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
{{Lw metryka pojazdu
 
{{Lw metryka pojazdu
 +
|Stan=Sprawna
 +
|Producent=FAUR
 
|Typ=L45H
 
|Typ=L45H
 
|Numer=23613
 
|Numer=23613
|Producent=FAUR
+
|Rok produkcji=1977
|Rok produkcji=1978
 
|Stan=Sprawna
 
 
|Ostatnie oznaczenie=Lxd2-465
 
|Ostatnie oznaczenie=Lxd2-465
 
|Ostatni rozstaw=1000 mm
 
|Ostatni rozstaw=1000 mm
 +
|Ostatni typ silnika=Wola H12A
 
|Ostatnie stacjonowanie=Piaseczno Miasto
 
|Ostatnie stacjonowanie=Piaseczno Miasto
|Ostatni typ silnika=Wola 71H12A
+
|Ostatni kraj=Polska
|Kolej=Grójecka Kolej Dojazdowa
 
 
|Użytkownik=Piaseczyńsko - Grójeckie Towarzystwo Kolei Wąskotorowej
 
|Użytkownik=Piaseczyńsko - Grójeckie Towarzystwo Kolei Wąskotorowej
 +
|Kolej=Piaseczyńsko-Grójecka Kolej Wąskotorowa
 +
|Opis=Lokomotywa typu L45H o numerze fabrycznym 23613 została wyprodukowana dla PKP w roku 1977. Nadano jej oznaczenie Lxd2-465. Została przydzielona do pracy na Grójeckiej Kolei Dojazdowej w listopadzie 1978 roku, gdzie stacjonuje nieprzerwanie aż do chwili obecnej. Po przejęciu GrKD od PKP przez TRGKW w roku 1998, lokomotywa została przywrócona do ruchu. Niestety w zimie 2006/2007 wystąpiła awaria silnika Lxd2-465 (przeciek wody do oleju). Jednakże po dwóch latach starań Towarzystwu udaje się zgromadzić fundusze na zakup nowego silnika i jesienią 2009 r. lokomotywa dostaje nowe "serce", zaś na początku roku 2010 znów rozpoczyna normalną pracę.<ref>Tabor-kolejka Piaseczno </ref>
 +
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Piaseczno Miasto|1978|nadal}}
 +
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Lxd2-465|1978|nadal}}
 
|Rozstaw={{Lw rozstaw|1000 mm|1978|nadal}}
 
|Rozstaw={{Lw rozstaw|1000 mm|1978|nadal}}
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Lxd2-465|1978|nadal}}
+
|Grafika=Lxd2-465-grojec.jpg
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Piaseczno Miasto|1978|nadal}}
+
|Opis grafiki=Lxd2-465 na stacji w Grójcu
 +
|Foto1=465-mogielnica.jpg
 +
|Opis1=23.05.1998 - Lxd2-465 i Px48-3917 na stacji Mogielnica
 +
|Foto2=465-nowe-miasto.jpg
 +
|Opis2=23.05.1998 - Lxd2-465 na stacji Nowe Miasto nad Pilicą
 +
|Foto3=Lxd2-465 w Piasecznie.jpeg
 +
|Opis3=Lxd2-465 na stacji Piaseczno Miasto wąskotorowe. 8.08.2021 Fot. Mikołaj Łuszczyński
 +
|Foto4=XD.jpeg
 +
|Opis4=Lxd2-465 w Runowie. Fot. Mikołaj Łuszczyński 8.08.2021
 +
|Foto5=Turbodemon.jpg
 +
|Opis5=Lxd2-465 wystawiona przed halę świeżo po zmianie barw. 14.10.2022
 
}}
 
}}

Aktualna wersja na dzień 12:14, 2 kwi 2023


<<< L45H

L45H 23613

Stan: sprawna

Lxd2-465-grojec.jpg

Lxd2-465 na stacji w Grójcu

Rok produkcji

1977

Producent

FAUR

Stan

Sprawna


Aktualne oznaczenie

Lxd2-465

Aktualny rozstaw

1000 mm

Aktualne miejsce stacjonowania

Piaseczno Miasto

Kraj stacjonowania

Polska

Aktualny typ silnika

Wola H12A

Kolej

Piaseczyńsko-Grójecka Kolej Wąskotorowa

Użytkownik

Piaseczyńsko - Grójeckie Towarzystwo Kolei Wąskotorowej

Stacjonowanie

Piaseczno Miasto 1978 - nadal

Rozstaw

1000 mm 1978 - nadal

Oznaczenie

Lxd2-465 1978 - nadal

Dodatkowe informacje

Szczegółowy opis i uwagi

Lokomotywa typu L45H o numerze fabrycznym 23613 została wyprodukowana dla PKP w roku 1977. Nadano jej oznaczenie Lxd2-465. Została przydzielona do pracy na Grójeckiej Kolei Dojazdowej w listopadzie 1978 roku, gdzie stacjonuje nieprzerwanie aż do chwili obecnej. Po przejęciu GrKD od PKP przez TRGKW w roku 1998, lokomotywa została przywrócona do ruchu. Niestety w zimie 2006/2007 wystąpiła awaria silnika Lxd2-465 (przeciek wody do oleju). Jednakże po dwóch latach starań Towarzystwu udaje się zgromadzić fundusze na zakup nowego silnika i jesienią 2009 r. lokomotywa dostaje nowe "serce", zaś na początku roku 2010 znów rozpoczyna normalną pracę.[1]

Galeria

Źródła

  1. Tabor-kolejka Piaseczno