Bocznica kolejowa: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
m (dr meryt) |
m (lit.) |
||
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | '''Bocznica kolejowa''' | + | '''Bocznica kolejowa''' – [[droga kolejowa]] połączona z [[linia kolejowa|linią kolejową]] i służąca do wykonywania załadunku i wyładunku wagonów lub wykonywania czynności utrzymaniowych [[pojazd kolejowy|pojazdów kolejowych]] lub postoju pojazdów kolejowych oraz przemieszczania i włączania pojazdów kolejowych do ruchu po [[sieć kolejowa|sieci kolejowej]]. W skład bocznicy kolejowej wchodzą również [[urządzenia sterowania ruchem kolejowym]] oraz inne urządzenia związane z bezpieczeństwem ruchu kolejowego, które są na niej usytuowane. <ref>Art. 4 ust. 10 Ustawy o transporcie kolejowym (Dz.U. 2003 Nr 86 poz. 789 z późniejszymi zmianami)</ref> |
{{Przypisy}} | {{Przypisy}} | ||
+ | [[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] | ||
+ | [[Kategoria:Prawo kolejowe]] | ||
+ | |||
[[Kategoria:Zalążki artykułów]] | [[Kategoria:Zalążki artykułów]] |
Aktualna wersja na dzień 00:02, 6 wrz 2017
Bocznica kolejowa – droga kolejowa połączona z linią kolejową i służąca do wykonywania załadunku i wyładunku wagonów lub wykonywania czynności utrzymaniowych pojazdów kolejowych lub postoju pojazdów kolejowych oraz przemieszczania i włączania pojazdów kolejowych do ruchu po sieci kolejowej. W skład bocznicy kolejowej wchodzą również urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz inne urządzenia związane z bezpieczeństwem ruchu kolejowego, które są na niej usytuowane. [1]
Przypisy
- ↑ Art. 4 ust. 10 Ustawy o transporcie kolejowym (Dz.U. 2003 Nr 86 poz. 789 z późniejszymi zmianami)