Dyskusja:Koło bose z tarczą podwójnie sfalowaną: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(Utworzył nową stronę „Wydaje mi się że powinien być po prostu artykuł o nazwie "koło bose" lub ogólniej o zestawach kołowych obręczowanych i tam już takie szczegóły i sfalowania w...”) |
(re) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
Wydaje mi się że powinien być po prostu artykuł o nazwie "koło bose" lub ogólniej o zestawach kołowych obręczowanych i tam już takie szczegóły i sfalowania wyjaśnione.--[[Użytkownik:Ptr|Ptr]] 14:30, 21 gru 2011 (CET) | Wydaje mi się że powinien być po prostu artykuł o nazwie "koło bose" lub ogólniej o zestawach kołowych obręczowanych i tam już takie szczegóły i sfalowania wyjaśnione.--[[Użytkownik:Ptr|Ptr]] 14:30, 21 gru 2011 (CET) | ||
+ | |||
+ | : Wszystko wynika z części słownikowej. Koło bose to np po niemiecku "Radkörper" zaś gdy jest to koło z tarczą podwójnie sfalowaną to nazywa się ono "Radscheibe 2fach gewellte" - podobnie w innych językach. Różnica jest zbyt duża, aby można było te dwa artykuły łatwo połączyć. Kolejna jest sprawa, ze tak jak jest obecnie też ułatwia późniejsze pisanie przyszłościowych artykułów, gdyż wystarczy np. w opisie wagonów SA110 podać że posiadają one koła z [[Koło bose z tarczą podwójnie sfalowaną|kołem bosym o tarczy podwójnie falowanej]]. Trzecim argumentem jest to, że te konkretne koła mają niepowtarzalną geometrię i łatwiej będzie je same opisać w osobnym artykule. [[Użytkownik:Phinek|Jacek Fink-Finowicki]] 17:31, 21 gru 2011 (CET) |
Aktualna wersja na dzień 16:31, 21 gru 2011
Wydaje mi się że powinien być po prostu artykuł o nazwie "koło bose" lub ogólniej o zestawach kołowych obręczowanych i tam już takie szczegóły i sfalowania wyjaśnione.--Ptr 14:30, 21 gru 2011 (CET)
- Wszystko wynika z części słownikowej. Koło bose to np po niemiecku "Radkörper" zaś gdy jest to koło z tarczą podwójnie sfalowaną to nazywa się ono "Radscheibe 2fach gewellte" - podobnie w innych językach. Różnica jest zbyt duża, aby można było te dwa artykuły łatwo połączyć. Kolejna jest sprawa, ze tak jak jest obecnie też ułatwia późniejsze pisanie przyszłościowych artykułów, gdyż wystarczy np. w opisie wagonów SA110 podać że posiadają one koła z kołem bosym o tarczy podwójnie falowanej. Trzecim argumentem jest to, że te konkretne koła mają niepowtarzalną geometrię i łatwiej będzie je same opisać w osobnym artykule. Jacek Fink-Finowicki 17:31, 21 gru 2011 (CET)