Tabor:Lw-00213: Różnice pomiędzy wersjami
(plus ilustracje) |
|||
(Nie pokazano 27 wersji utworzonych przez 8 użytkowników) | |||
Linia 4: | Linia 4: | ||
|Typ=L45H | |Typ=L45H | ||
|Numer=23613 | |Numer=23613 | ||
− | |Rok produkcji= | + | |Rok produkcji=1977 |
|Ostatnie oznaczenie=Lxd2-465 | |Ostatnie oznaczenie=Lxd2-465 | ||
|Ostatni rozstaw=1000 mm | |Ostatni rozstaw=1000 mm | ||
− | |Ostatni typ silnika=Wola | + | |Ostatni typ silnika=Wola H12A |
|Ostatnie stacjonowanie=Piaseczno Miasto | |Ostatnie stacjonowanie=Piaseczno Miasto | ||
+ | |Ostatni kraj=Polska | ||
|Użytkownik=Piaseczyńsko - Grójeckie Towarzystwo Kolei Wąskotorowej | |Użytkownik=Piaseczyńsko - Grójeckie Towarzystwo Kolei Wąskotorowej | ||
− | |Kolej=Grójecka Kolej | + | |Kolej=Piaseczyńsko-Grójecka Kolej Wąskotorowa |
+ | |Opis=Lokomotywa typu L45H o numerze fabrycznym 23613 została wyprodukowana dla PKP w roku 1977. Nadano jej oznaczenie Lxd2-465. Została przydzielona do pracy na Grójeckiej Kolei Dojazdowej w listopadzie 1978 roku, gdzie stacjonuje nieprzerwanie aż do chwili obecnej. Po przejęciu GrKD od PKP przez TRGKW w roku 1998, lokomotywa została przywrócona do ruchu. Niestety w zimie 2006/2007 wystąpiła awaria silnika Lxd2-465 (przeciek wody do oleju). Jednakże po dwóch latach starań Towarzystwu udaje się zgromadzić fundusze na zakup nowego silnika i jesienią 2009 r. lokomotywa dostaje nowe "serce", zaś na początku roku 2010 znów rozpoczyna normalną pracę.<ref>Tabor-kolejka Piaseczno </ref> | ||
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Piaseczno Miasto|1978|nadal}} | |Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Piaseczno Miasto|1978|nadal}} | ||
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Lxd2-465|1978|nadal}} | |Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Lxd2-465|1978|nadal}} | ||
|Rozstaw={{Lw rozstaw|1000 mm|1978|nadal}} | |Rozstaw={{Lw rozstaw|1000 mm|1978|nadal}} | ||
− | |Grafika=465- | + | |Grafika=Lxd2-465-grojec.jpg |
− | |Opis grafiki= | + | |Opis grafiki=Lxd2-465 na stacji w Grójcu |
|Foto1=465-mogielnica.jpg | |Foto1=465-mogielnica.jpg | ||
|Opis1=23.05.1998 - Lxd2-465 i Px48-3917 na stacji Mogielnica | |Opis1=23.05.1998 - Lxd2-465 i Px48-3917 na stacji Mogielnica | ||
+ | |Foto2=465-nowe-miasto.jpg | ||
+ | |Opis2=23.05.1998 - Lxd2-465 na stacji Nowe Miasto nad Pilicą | ||
+ | |Foto3=Lxd2-465 w Piasecznie.jpeg | ||
+ | |Opis3=Lxd2-465 na stacji Piaseczno Miasto wąskotorowe. 8.08.2021 Fot. Mikołaj Łuszczyński | ||
+ | |Foto4=XD.jpeg | ||
+ | |Opis4=Lxd2-465 w Runowie. Fot. Mikołaj Łuszczyński 8.08.2021 | ||
+ | |Foto5=Turbodemon.jpg | ||
+ | |Opis5=Lxd2-465 wystawiona przed halę świeżo po zmianie barw. 14.10.2022 | ||
}} | }} |
Aktualna wersja na dzień 12:14, 2 kwi 2023
<<< L45H
L45H 23613
Stan: sprawna
Rok produkcji
1977
Producent
FAUR
Stan
Sprawna
Aktualne oznaczenie
Lxd2-465
Aktualny rozstaw
1000 mm
Aktualne miejsce stacjonowania
Piaseczno Miasto
Kraj stacjonowania
Polska
Aktualny typ silnika
Wola H12A
Kolej
Piaseczyńsko-Grójecka Kolej Wąskotorowa
Użytkownik
Piaseczyńsko - Grójeckie Towarzystwo Kolei Wąskotorowej
Stacjonowanie
Piaseczno Miasto | 1978 | - | nadal |
Rozstaw
1000 mm | 1978 | - | nadal |
Oznaczenie
Lxd2-465 | 1978 | - | nadal |
Dodatkowe informacje
Szczegółowy opis i uwagi
Lokomotywa typu L45H o numerze fabrycznym 23613 została wyprodukowana dla PKP w roku 1977. Nadano jej oznaczenie Lxd2-465. Została przydzielona do pracy na Grójeckiej Kolei Dojazdowej w listopadzie 1978 roku, gdzie stacjonuje nieprzerwanie aż do chwili obecnej. Po przejęciu GrKD od PKP przez TRGKW w roku 1998, lokomotywa została przywrócona do ruchu. Niestety w zimie 2006/2007 wystąpiła awaria silnika Lxd2-465 (przeciek wody do oleju). Jednakże po dwóch latach starań Towarzystwu udaje się zgromadzić fundusze na zakup nowego silnika i jesienią 2009 r. lokomotywa dostaje nowe "serce", zaś na początku roku 2010 znów rozpoczyna normalną pracę.[1]
Galeria