Ls75: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(Nie pokazano 9 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | Ls75 – lokomotywa spalinowa | + | {{Lokomotywa spalinowa infobox |
+ | |typ_lokomotywy = Ls75/2Ls75 | ||
+ | |przewoźnik = [[PKP]], [[przemysł]] | ||
+ | |oznaczenie_przewoźnika = Ls75/2Ls75 | ||
+ | |grafika = | ||
+ | |opis_zdjęcia = | ||
+ | |producent = Fablok | ||
+ | |lata_budowy = 1959 - 1960 | ||
+ | |układ_osi = B | ||
+ | |masa_służbowa = 16,0 t | ||
+ | |długość_ze_zderzakami = 6140 mm | ||
+ | |szerokość = 2970 mm | ||
+ | |wysokość = 3200 mm | ||
+ | |rozstaw_osi_skrajnych = 2500 mm | ||
+ | |średnica_kół = 850 mm | ||
+ | |rozstaw_szyn = 1435 mm | ||
+ | |zapas_paliwa = 150 kg | ||
+ | |typ_silnika = S-324HL | ||
+ | |moc_znamionowa = 55 kW (75 KM) | ||
+ | |siła_pociągowa = | ||
+ | |rodzaj_przekładni = mechaniczna | ||
+ | |prędkość_konstrukcyjna = 18 km/h | ||
+ | |nacisk_osi = 8 t | ||
+ | |system_hamulca = Knorra i ręczny postojowy | ||
+ | |sterowanie_wielokrotne = brak | ||
+ | |system_ogrzewania = brak | ||
+ | |uwagi = | ||
+ | }} | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Ls75 – lokomotywa spalinowa małej mocy, produkowana w Fabryce Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego w Chrzanowie w latach 1959-1960. Wyprodukowano jedynie 20 sztuk w dwóch podtypach - Ls75 oraz 2Ls75. Wszystkie lokomotywy tej serii zostały zezłomowane do końca lat 90, do celów muzealnych nie zachowano żadnego egzemplarza. | ||
+ | |||
+ | == Lista lokomotyw Ls60 produkcji Fabloku w Chrzanowie (niepełna) == | ||
+ | |||
+ | {{#ask:[[Lw typ fabryczny::2Ls75]] OR [[Lw typ fabryczny::Ls75]] [[Lw producent::Fablok]] | limit = 250 | ||
+ | |?Lw numer seryjny | ||
+ | |?Lw rok produkcji | ||
+ | |?Lw stan | ||
+ | |?Lw ostatni rozstaw | ||
+ | |?Lw ostatni typ silnika | ||
+ | |?Lw ostatnie oznaczenie | ||
+ | |?Lw ostatnie stacjonowanie | ||
+ | |?Lw uwagi | ||
+ | |?Lw numer seryjny | ||
+ | |?Lw strona | ||
+ | |?Lw typ fabryczny | ||
+ | |sort=Lw rok produkcji, Lw numer seryjny | ||
+ | |format=template | ||
+ | |template=Lw tabela | ||
+ | |introtemplate=Lw tabela nagłówek | ||
+ | | outrotemplate=Lw tabela stop | ||
+ | |link=all | ||
+ | |headers=show | ||
+ | |searchlabel=… dalsze wyniki | ||
+ | |class=sortable wikitable smwtable | ||
+ | }} |
Aktualna wersja na dzień 18:13, 28 cze 2020
Ls75/2Ls75 | |
' | |
Przewoźnik | PKP, przemysł |
Oznaczenie przewoźnika | Ls75/2Ls75 |
Producent | Fablok |
Lata budowy | 1959 - 1960 |
Układ osi | B |
Rozstaw szyn | 1435 mm |
Masa służbowa | 16,0 t |
Nacisk osi na szyny | 8 t |
Rozstaw osi skrajnych | 2500 mm |
Średnica kół | 850 mm |
Długość ze zderzakami | 6140 mm |
Szerokość | 2970 mm |
Wysokość | 3200 mm |
Prędkość konstrukcyjna | 18 km/h
|
Typ silnika spalinowego | S-324HL |
Moc znamionowa | 55 kW (75 KM) |
Zapas paliwa | 150 kg |
Rodzaj przekładni | mechaniczna |
System hamulca | Knorra i ręczny postojowy |
Sterowanie wielokrotne | brak |
System ogrzewania | brak |
Ls75 – lokomotywa spalinowa małej mocy, produkowana w Fabryce Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego w Chrzanowie w latach 1959-1960. Wyprodukowano jedynie 20 sztuk w dwóch podtypach - Ls75 oraz 2Ls75. Wszystkie lokomotywy tej serii zostały zezłomowane do końca lat 90, do celów muzealnych nie zachowano żadnego egzemplarza.
Lista lokomotyw Ls60 produkcji Fabloku w Chrzanowie (niepełna)[edytuj]
Typ / Numer fabryczny | Rok produkcji | Stan | Rozstaw | Typ silnika | Oznaczenie | Stacjonowanie | Uwagi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ls75/3886 | 1958 | Złom | 1435 mm | S324HL | b/d | Skład produktów naftowych we Wrocławiu | Egzemplarz prototypowy. |
2Ls75/5095 | 1960 | Złom | 1435 mm | Nieznany | Ls75-5095 | Elewator Czerwonak | |
2Ls75/Nieznany | Nieznany | Złom | 1435 mm | S324HL | Ls75- | Młyn w Kowanówku |