Tabor:Lw-00224: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Rudy)
 
(Nie pokazano 38 wersji utworzonych przez 10 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{Przebieg służby Infobox
+
{{Lw metryka pojazdu
|typ_fabryczny_pojazdu    = [[L45H]]
+
|Stan=Odstawiona
|numer_seryjny_pojazdu    = 24324
+
|Producent=FAUR
|grafika                  =  
+
|Typ=L45H
|rok_produkcji            = 1981
+
|Numer=24324
|stan                    = sprawny
+
|Rok produkcji=1981
|rok_odstawienia          =
+
|Ostatnie oznaczenie=HP-Lxd2-08
|rok_złomowania          =
+
|Ostatni rozstaw=785 mm
|obecne_oznaczenie        = HP-[[Lxd2]]-08
+
|Ostatni typ silnika=Wola H12A
|obecne_stacjonowanie    = [[Rudy]]
+
|Ostatnie stacjonowanie=Rudy
|typ_silnika              = Maybach
+
|Ostatni kraj=Polska
|1_rozstaw_fabryczny      = 785 mm
+
|Użytkownik=Zabytkowa Stacja Kolei Wąskotorowej w Rudach
|2_rozstaw                =
+
|Właściciel=UM Kuźnia Raciborska
|2_rozstaw_rok            =
+
|Kolej=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - Kolej Wąskotorowa w Rudach
|3_rozstaw                =
+
|Uwagi=*2012r. Lokomotywa przywieziona do Rud z Huty Pokój w Rudzie Śląskiej </br>
|3_rozstaw_rok            =
+
*2021r. Naprawa główna silnika oraz elementów sterowania. </br>
|4_rozstaw                =
+
*2021r. Wymiana zderzaka przemysłowego na 2 prostokątne z lok. Lxd2-354 </br>
|4_rozstaw_rok            =
+
*09.07.2023r. Lokomotywa doznała usterki przekładni podczas prowadzenia ostatniego tego dnia pociągu do Stanicy. Oczekuje naprawy głównej i wymiany przekładni.
|5_rozstaw                =
+
|Opis=*Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag. </br>
|5_rozstaw_rok            =
 
|1_stacjonowanie          = Huta Pokój  
 
|1_okres_stacjonowania    = 1981-2012 <ref>[http://tabor.wask.pl Serwis tabor.wask.pl]</ref>
 
|2_stacjonowanie          = Rudy
 
|2_okres_stacjonowania    = od 2012.01
 
|3_stacjonowanie          =
 
|3_okres_stacjonowania    =
 
|4_stacjonowanie          =
 
|4_okres_stacjonowania    =
 
|5_stacjonowanie          =
 
|5_okres_stacjonowania    =
 
|6_stacjonowanie          =
 
|6_okres_stacjonowania    =
 
|7_stacjonowanie          =
 
|7_okres_stacjonowania    =
 
|8_stacjonowanie          =
 
|8_okres_stacjonowania    =
 
|9_stacjonowanie          =
 
|9_okres_stacjonowania    =
 
|10_stacjonowanie        =
 
|10_okres_stacjonowania  =
 
|1_oznaczenie            = HP-Lxd2-08
 
|1_rok                    = 1981
 
|2_oznaczenie            =
 
|2_rok                    =
 
|3_oznaczenie            =
 
|3_rok                    =
 
|4_oznaczenie            =
 
|4_rok                    =
 
|5_oznaczenie            =
 
|5_rok                    =
 
|6_oznaczenie            =
 
|6_rok                    =
 
|7_oznaczenie            =
 
|7_rok                    =
 
|8_oznaczenie            =
 
|8_rok                    =
 
|9_oznaczenie            =
 
|9_rok                    =
 
|10_oznaczenie            =
 
|10_rok                  =
 
|uwagi                    =
 
}}
 
  
Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela. Aktualnie jest nim firma Stalmag. <br>
+
*Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich. </br>
Istniejący do dziś fragment kolei wąskotorowej Huty Pokój służy wyłącznie do obsługi wielkiego pieca. A ze względu na to, że nie jest (i nie będzie) eksploatowany, także kolej nie funkcjonuje i najprawdopodobniej pod koniec roku 2011 zostanie zdemontowana. <br>
 
Cechą charakterystyczną tej lokomotywy (podobnie jak i pozostałych dwóch Lxd2 będących w posiadaniu huty) jest brak instalacji hamulca zespolonego. 
 
  
 
+
*Lokomotywa od roku 2020 przechodziła remont silnika, który został zakończony w 2021r. </br>
{{Clear}}
+
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Huta Pokój|1981|2012}}{{Lw stacjonowanie|Rudy|2012|nadal}}
<br><br><br>
+
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|HP-Lxd2-08|1981|nadal}}
{{Powrót}}
+
|Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1981|nadal}}
==Przypisy==
+
|Grafika=Lxd2-08.jpg
<references/>
+
|Opis grafiki=Lxd2-08 podczas postoju przed wyjazdem z pociągiem turystycznym w stronę Stanicy. Rudy 15.05.2022
 
+
|Foto1=DSC06822am.JPG
[[Kategoria:L45H]]
+
|Opis1=24.02.2018 HP Lxd2-08 z pociągiem specjalnym na szlaku Rudy - Stanica.
 +
|Foto2=DSC06872am.JPG
 +
|Opis2=24.02.2018 HP Lxd2-08 na szlaku Rudy - Stanica.
 +
|Foto3=DSC06901am.JPG
 +
|Opis3=24.02.2018 HP Lxd2-08 z pociągiem specjalnym w Stanicy.
 +
|Foto4=DSC06847bm.JPG
 +
|Opis4=24.02.2018 HP Lxd2-08 na szlaku Rudy - Stanica.
 +
|Foto5=DSC06959am.JPG
 +
|Opis5=Tabliczka znamionowa HP Lxd2-08
 +
|Foto6=HP-Lxd2-08.jpg
 +
|Opis6=HP-Lxd2-08 na terenie stacji w Rudach 2016
 +
|Foto7=Lxd2-08 z pociągiem pasażerskim.jpg
 +
|Opis7=HP-Lxd2-08 z pociągiem pasażerskim wjeżdża w peron stacji Rudy.
 +
}}

Aktualna wersja na dzień 19:53, 24 paź 2024


<<< L45H

L45H 24324

Stan: odstawiona

Lxd2-08.jpg

Lxd2-08 podczas postoju przed wyjazdem z pociągiem turystycznym w stronę Stanicy. Rudy 15.05.2022

Rok produkcji

1981

Producent

FAUR

Stan

Odstawiona


Aktualne oznaczenie

HP-Lxd2-08

Aktualny rozstaw

785 mm

Aktualne miejsce stacjonowania

Rudy

Kraj stacjonowania

Polska

Aktualny typ silnika

Wola H12A

Kolej

Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - Kolej Wąskotorowa w Rudach

Użytkownik

Zabytkowa Stacja Kolei Wąskotorowej w Rudach

Właściciel

UM Kuźnia Raciborska

Stacjonowanie

Huta Pokój 1981 - 2012
Rudy 2012 - nadal

Rozstaw

785 mm 1981 - nadal

Oznaczenie

HP-Lxd2-08 1981 - nadal

Dodatkowe informacje

  • 2012r. Lokomotywa przywieziona do Rud z Huty Pokój w Rudzie Śląskiej
  • 2021r. Naprawa główna silnika oraz elementów sterowania.
  • 2021r. Wymiana zderzaka przemysłowego na 2 prostokątne z lok. Lxd2-354
  • 09.07.2023r. Lokomotywa doznała usterki przekładni podczas prowadzenia ostatniego tego dnia pociągu do Stanicy. Oczekuje naprawy głównej i wymiany przekładni.

Szczegółowy opis i uwagi

  • Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag.
  • Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich.
  • Lokomotywa od roku 2020 przechodziła remont silnika, który został zakończony w 2021r.

Galeria

Źródła