Skrajnia budowli: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
m (przypisy) |
m (Poprawa błędu) |
||
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | '''Skrajnia budowli''' - linia graniczna wyznaczająca dopuszczalne odległości budowli i urządzeń od osi toru i od górnej powierzchni główki szyny. Żadna część budowli i urządzeń nie powinna przekraczać granic skrajni budowli. | + | '''Skrajnia budowli''' - linia graniczna wyznaczająca dopuszczalne odległości budowli i urządzeń od osi toru i od górnej powierzchni główki szyny. Żadna część budowli i urządzeń nie powinna przekraczać granic skrajni budowli. Wyjątek mogą stanowić tylko urządzenia przeznaczone do bezpośredniego współdziałania z taborem jak np. [[hamulec torowy|hamulce torowe]] w stanie roboczym, czy [[przewód jezdny|przewody jezdne]]<ref>§5 - ''Przepisy Eksploatacji Technicznej Kolei (PET}'', Wydawnictwa Komunikacyjne, Warszawa 1956</ref>. |
{{Przypisy}} | {{Przypisy}} | ||
+ | |||
+ | |||
+ | [[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] |
Aktualna wersja na dzień 22:55, 22 gru 2014
Skrajnia budowli - linia graniczna wyznaczająca dopuszczalne odległości budowli i urządzeń od osi toru i od górnej powierzchni główki szyny. Żadna część budowli i urządzeń nie powinna przekraczać granic skrajni budowli. Wyjątek mogą stanowić tylko urządzenia przeznaczone do bezpośredniego współdziałania z taborem jak np. hamulce torowe w stanie roboczym, czy przewody jezdne[1].
Przypisy
- ↑ §5 - Przepisy Eksploatacji Technicznej Kolei (PET}, Wydawnictwa Komunikacyjne, Warszawa 1956