D10: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
| (Nie pokazano 2 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika) | |||
| Linia 26: | Linia 26: | ||
|grafika = [[Plik:Zillertalbahn 1.JPG|300px]] | |grafika = [[Plik:Zillertalbahn 1.JPG|300px]] | ||
|opis_zdjęcia = Lokomotywa D10 z pociągiem osobowym na stacji Mayrhofen. | |opis_zdjęcia = Lokomotywa D10 z pociągiem osobowym na stacji Mayrhofen. | ||
| + | }} | ||
| + | |||
| + | |||
| + | Lokomotywa D10 początkowo pracowała w Jugosławii, ale około 1982 roku została odkupiona przez austriacką kolej wąskotorową [[Zillertalbahn]]. Do panujących na niej warunków została przystosowana nieco ponad 10 lat po wyprodukowaniu. Lokomotywa jest silniejsza i wydajniejsza od eksploatowanych na Zillertalbahn lokomotyw [[D8]] i [[D9]] dzięki czemu bezproblemowo radzi sobie z pociągami towarowymi i osobowymi. | ||
| + | |||
| + | {{#ask:[[Lw typ fabryczny::D10 ]] | limit = 250 | ||
| + | |?Lw numer seryjny | ||
| + | |?Lw rok produkcji | ||
| + | |?Lw stan | ||
| + | |?Lw ostatni rozstaw | ||
| + | |?Lw ostatni typ silnika | ||
| + | |?Lw ostatnie oznaczenie | ||
| + | |?Lw ostatnie stacjonowanie | ||
| + | |?Lw uwagi | ||
| + | |?Lw numer seryjny | ||
| + | |?Lw strona | ||
| + | |?Lw typ fabryczny | ||
| + | |sort=Lw rok produkcji, Lw numer seryjny | ||
| + | |format=template | ||
| + | |template=Lw tabela | ||
| + | |introtemplate=Lw tabela nagłówek | ||
| + | | outrotemplate=Lw tabela stop | ||
| + | |link=all | ||
| + | |headers=show | ||
| + | |searchlabel=… dalsze wyniki | ||
| + | |class=sortable wikitable smwtable | ||
}} | }} | ||
Aktualna wersja na dzień 17:43, 22 lis 2018
| D10 | |
| Lokomotywa D10 z pociągiem osobowym na stacji Mayrhofen. | |
| Przewoźnik | Zillertalbahn |
| Oznaczenie przewoźnika | D10 |
| Producent | DURO DAKOVIC |
| Lata budowy | 1970 |
| Układ osi | Bo'Bo' |
| Rozstaw szyn | 760 mm |
| Masa służbowa | 32 t |
| Nacisk osi na szyny | 8 t |
| Rozstaw osi skrajnych | 2200 mm |
| Średnica kół | 835 mm |
| Długość ze zderzakami | 12050 mm |
| Szerokość | 2500 mm |
| Wysokość | 3520 mm |
| Prędkość konstrukcyjna | 60 km/h |
| Maksymalna siła pociągowa | 98,0 kN (9800 kG) |
| Typ silnika spalinowego | Jenbacher Werke 600 |
| Moc znamionowa | 600 KM |
| Zapas paliwa | b/d |
| Rodzaj przekładni | T 26 WG/s |
| System hamulca | b/d |
| Sterowanie wielokrotne | jest |
| System ogrzewania | b/d |
Lokomotywa D10 początkowo pracowała w Jugosławii, ale około 1982 roku została odkupiona przez austriacką kolej wąskotorową Zillertalbahn. Do panujących na niej warunków została przystosowana nieco ponad 10 lat po wyprodukowaniu. Lokomotywa jest silniejsza i wydajniejsza od eksploatowanych na Zillertalbahn lokomotyw D8 i D9 dzięki czemu bezproblemowo radzi sobie z pociągami towarowymi i osobowymi.
| Typ / Numer fabryczny | Rok produkcji | Stan | Rozstaw | Typ silnika | Oznaczenie | Stacjonowanie | Uwagi |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| D10/Nieznany | 1970 | Sprawna | 760 mm | JW 600 | D10 | Jenbach |