Posterunek ruchu: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(Utworzył nową stronę „'''Posterunek ruchu''', wśród miłośników określany nastawnią jest miejscem służącym do prowadzeniu ruchu pociągów. Posterunki dzielą się na '''następcze...”) |
m (dr red) |
||
(Nie pokazano 2 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | '''Posterunek ruchu''', | + | '''Posterunek ruchu''' - [[punkt eksploatacyjny]] na [[sieć kolejowa|sieci kolejowej]], którego zadaniem jest zapewnienie bezpiecznego i sprawnego prowadzenia ruchu kolejowego. |
− | + | == Podział posterunków ruchu == | |
− | + | Ze względu na pełnione funkcje posterunki ruchu dzieli się na: | |
− | + | * [[posterunek następczy|posterunki następcze]], czyli służące do regulacji następstwa jazdy [[pociąg]]ów | |
− | + | * [[posterunek osłonny|posterunki osłonne]], czyli posterunki urządzane na [[szlak]]u w celu osłony m. in. skrzyżowania w jednym poziomie dwóch [[linia kolejowa|linii kolejowych]], [[splot torów|splotu torów]] itp<ref>§3 pkt. 3, 4 i 5 <small>(pkt. 5 uchylony)</small> - ''Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji'', (Dz.U. z 2005 r. Nr 172, poz. 1444 z późniejszymi zmianami)</ref>. | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | - '' | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
{{Przypisy}} | {{Przypisy}} | ||
Linia 21: | Linia 10: | ||
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] | [[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] | ||
[[Kategoria:Prawo kolejowe]] | [[Kategoria:Prawo kolejowe]] | ||
+ | [[Kategoria:Zalążki artykułów]] |
Aktualna wersja na dzień 12:53, 31 mar 2012
Posterunek ruchu - punkt eksploatacyjny na sieci kolejowej, którego zadaniem jest zapewnienie bezpiecznego i sprawnego prowadzenia ruchu kolejowego.
Podział posterunków ruchu[edytuj]
Ze względu na pełnione funkcje posterunki ruchu dzieli się na:
- posterunki następcze, czyli służące do regulacji następstwa jazdy pociągów
- posterunki osłonne, czyli posterunki urządzane na szlaku w celu osłony m. in. skrzyżowania w jednym poziomie dwóch linii kolejowych, splotu torów itp[1].
Przypisy
- ↑ §3 pkt. 3, 4 i 5 (pkt. 5 uchylony) - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji, (Dz.U. z 2005 r. Nr 172, poz. 1444 z późniejszymi zmianami)