DO: Różnice pomiędzy wersjami
(Utworzenie) |
|||
Linia 17: | Linia 17: | ||
§91 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji, (Dz.U. z 2005 r. Nr 172, poz. 1444 z późniejszymi zmianami) | §91 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji, (Dz.U. z 2005 r. Nr 172, poz. 1444 z późniejszymi zmianami) | ||
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] | [[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] | ||
− | |||
[[Kategoria:Sygnały i wskaźniki stosowane w Polsce]] | [[Kategoria:Sygnały i wskaźniki stosowane w Polsce]] |
Aktualna wersja na dzień 16:44, 17 sty 2013
DO (Za tarczą ostrzegawczą znajduje się tarcza zatrzymania) - sygnał nadawany przez [[tarcza ostrzegawcza|nieruchomą przenośną tarczę ostrzegawczą informujący, że w odległości drogi hamowania zwiększonej o 200 m znajduje się tarcza zatrzymania z sygnałem D 1. Przed przenośną tarczą ostrzegawczą nie ustawia się wskaźnika W 1.
Przenośną tarczę ostrzegawczą DO ustawia się w stosunku do torów, do których się odnosi według tych samych zasad ustawiania, jakie obowiązują dla semaforów, z tym że na stacjach przenośną tarczę zatrzymania ustawia się w osi toru.
- Dzienny obraz sygnału: nieruchoma okrągła tarcza pomarańczowa z czarnym pierścieniem i białą obwódką
- Nocny obraz sygnału: pomarańczowe światło na maszcie pod tarczą
Jeżeli powierzchnia przenośnej tarczy ostrzegawczej jest odblaskowa, to można nie stosować na nich sygnału nocnego.
Źródło[edytuj]
§91 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji, (Dz.U. z 2005 r. Nr 172, poz. 1444 z późniejszymi zmianami)