Rm 1: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(Utworzenie) |
|||
Linia 19: | Linia 19: | ||
§94 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji, (Dz.U. z 2005 r. Nr 172, poz. 1444 z późniejszymi zmianami) | §94 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji, (Dz.U. z 2005 r. Nr 172, poz. 1444 z późniejszymi zmianami) | ||
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] | [[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] | ||
− | |||
[[Kategoria:Sygnały i wskaźniki stosowane w Polsce]] | [[Kategoria:Sygnały i wskaźniki stosowane w Polsce]] |
Aktualna wersja na dzień 16:49, 17 sty 2013
Rm 1 (Do mnie) - ręczny i słuchowy sygnał podawany przy manewrach oznaczający, że należy jechać w kierunku dającego sygnał.
Gdyby podanie lub odebranie sygnału Rm 1 było utrudnione lub niemożliwe, to w przypadkach, w których wymagane jest podanie z nastawni sygnału "Do mnie", sygnał ten można zastąpić słowami "Jechać w kierunku..." przekazanymi za pomocą urządzeń łączności. "
- Dzienny obraz sygnału: chorągiewka sygnałowa koloru żółtego lub ręka poruszana poziomo
- Nocny obraz sygnału: ręczna latarka z białym światłem poruszana poziomo
- Brzmienie sygnału dźwiękowego: dwa długie tony dawane gwizdawką ustną lub trąbką
Źródło[edytuj]
§94 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji, (Dz.U. z 2005 r. Nr 172, poz. 1444 z późniejszymi zmianami)