WLp50: Różnice pomiędzy wersjami
(Utworzono nową stronę "{{Lokomotywa spalinowa infobox |typ_lokomotywy = WLp50 |przewoźnik = różne zakłady przmysłowe (przemysł), Kolej parkowa w Parku Śląskim...") |
|||
(Nie pokazano 5 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 20: | Linia 20: | ||
|prędkość_konstrukcyjna = 16,9 km/h | |prędkość_konstrukcyjna = 16,9 km/h | ||
|nacisk_osi = b/d | |nacisk_osi = b/d | ||
− | |system_hamulca = powietrzny dodatkowy i ręczny postojowy, zespolony ( | + | |system_hamulca = powietrzny dodatkowy i ręczny postojowy, zespolony (tylko WLp50-031) |
|system_ogrzewania = brak | |system_ogrzewania = brak | ||
|sterowanie_wielokrotne = nie ma | |sterowanie_wielokrotne = nie ma | ||
Linia 28: | Linia 28: | ||
}} | }} | ||
− | '''WLp50''' - polska lokomotywa wąskotorowa przeznaczona dla przemysłu. Jest produkowana od 1989r. Jeden egzemplarz przystosowano do ruchu pasażerskiego. | + | '''WLp50''' - polska lokomotywa wąskotorowa przeznaczona dla przemysłu. Jest produkowana od 1989r. Jeden egzemplarz przystosowano do ruchu pasażerskiego (został wyposażony w hamulec zespolony). |
+ | |||
+ | ==Historia== | ||
+ | |||
+ | W latach 1987-1988 Komag zaprojektował nową lokomotywę z rozwiązaniami od spalinowozu [[Lds100]]. W nowej lokomotywie zastosowano silnik SW266L/1 o mocy 76KM. Jest to czterocylindrowa jednostka wysokoprężna. Użyto również zmiennik momentu ZM-120N i zmniejszono średnicę kół napędowych do 560mm. Pierwszy prototyp WLp50 powstawał od października 1988 do marca następnego roku. Jego eksploatację rozpoczęto w KWK Kurpiński. Dwa miesiące później gotowy był drugi pojazd, który wyeksponowano na Międzynarodowych Targach Poznańskich. Jego eksploatację rozpoczęto w KWK Staszic. | ||
+ | |||
+ | W 2003 roku wyprodukowano lokomotywę dla Huty Miedzi "Głogów", w której zastosowano zmienioną skrzynię biegów. Odbiorcy zależało na większej sile pociągowej. | ||
+ | |||
+ | {{Lw kwerenda wszystkie|WLp50}} | ||
+ | |||
+ | __NOCACHE__ |
Aktualna wersja na dzień 12:06, 23 mar 2020
WLp50 | |
Lokomotywa WLp50-031 odstawiona na stacji w Rudach. | |
Przewoźnik | różne zakłady przmysłowe (przemysł), Kolej parkowa w Parku Śląskim |
Oznaczenie przewoźnika | WLp50 |
Producent | Z.N.T. i S. Brzesko |
Lata budowy | 1989 - |
Układ osi | B |
Rozstaw szyn | 450 - 900 mm |
Masa służbowa | 8 t |
Nacisk osi na szyny | b/d |
Rozstaw osi skrajnych | 1250 mm |
Średnica kół | 560 mm |
Długość ze zderzakami | 4290 mm |
Szerokość | 1300 mm |
Wysokość | 2140 mm |
Prędkość konstrukcyjna | 16,9 km/h |
Maksymalna siła pociągowa | 20 kN (2000 kG) |
Typ silnika spalinowego | SW-266/L1 |
Moc znamionowa | 78 KM |
Zapas paliwa | 50 l |
Rodzaj przekładni | hydrokinetyczna (PH1-300.1) |
System hamulca | powietrzny dodatkowy i ręczny postojowy, zespolony (tylko WLp50-031) |
Sterowanie wielokrotne | nie ma |
System ogrzewania | brak |
WLp50 - polska lokomotywa wąskotorowa przeznaczona dla przemysłu. Jest produkowana od 1989r. Jeden egzemplarz przystosowano do ruchu pasażerskiego (został wyposażony w hamulec zespolony).
Historia[edytuj]
W latach 1987-1988 Komag zaprojektował nową lokomotywę z rozwiązaniami od spalinowozu Lds100. W nowej lokomotywie zastosowano silnik SW266L/1 o mocy 76KM. Jest to czterocylindrowa jednostka wysokoprężna. Użyto również zmiennik momentu ZM-120N i zmniejszono średnicę kół napędowych do 560mm. Pierwszy prototyp WLp50 powstawał od października 1988 do marca następnego roku. Jego eksploatację rozpoczęto w KWK Kurpiński. Dwa miesiące później gotowy był drugi pojazd, który wyeksponowano na Międzynarodowych Targach Poznańskich. Jego eksploatację rozpoczęto w KWK Staszic.
W 2003 roku wyprodukowano lokomotywę dla Huty Miedzi "Głogów", w której zastosowano zmienioną skrzynię biegów. Odbiorcy zależało na większej sile pociągowej.
Typ / Numer fabryczny | Rok produkcji | Stan | Rozstaw | Typ silnika | Oznaczenie | Stacjonowanie | Uwagi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
WLp50/001 | 2001 | Nieznany | 600 mm | SW-266/L1 | Brak | Huta Miedzi "Głogów I" | |
WLp50/001 | 1989 | Nieznany | 750 mm | SW-266/L1 | b/d | Kopalnia Węgla Kamiennego "Krupiński" | Pierwsza zbudowana lokomotywa tego typu |
WLp50/002 | 2002 | Nieznany | 600 mm | SW-266/L1 | Brak | Kopalnia Węgla Kamiennego "Pniówek" w Pawłowicach | |
WLp50/002 | 1989 | Nieznany | 750 mm | SW-266/L1 | b/d | Kopalnia Węgla Kamiennego "Staszic" | |
WLp50/003 | 1989 | Nieznany | 750 mm | SW-266/L1 | nieznane | Kopalnia Węgla Kamiennego "Czeczott" | |
WLp50/003 | 2003 | Nieznany | 600 mm | SW-266/L1 | Brak | Huta Miedzi "Głogów I" | |
WLp50/004 | 2004 | Sprawna | 600 mm | SW-266/L1 | Brak | Kopalnia Soli "Kłodawa" | Niebieskie malowanie. |
WLp50/004 | 1989 | Nieznany | 750 mm | SW-266/L1 | b/d | Kopalnia Węgla Kamiennego "Śląsk" (nowa) | |
WLp50/005 | 1989 | Nieznany | 750 mm | SW-266/L1 | b/d | Kopalnia Węgla Kamiennego "Jan Kanty" | |
WLp50/006 | 1989 | Nieznany | 750 mm | SW-266/L1 | b/d | Kopalnia Węgla Kamiennego "Powstańców Śląskich" rejon Bytom | |
WLp50/007 | 1989 | Nieznany | 750 mm | SW-266/L1 | b/d | Kopalnia Węgla Kamiennego "Z.S.M.P." Żory | |
WLp50/008 | 1989 | Sprawna | 750 mm | SW-266/L1 | b/d | Kopalnia Węgla Kamiennego "Staszic" | |
WLp50/009 | 1990 | Odstawiona | 600 mm | SW-266/L1 | b/d | Kopalnia Węgla Kamiennego "Anna" | |
WLp50/01 | 2014 | Sprawna | 750 mm | Nieznany | WLP-50 | MWM Brzesko | |
WLp50/010 | 1990 | Nieznany | 470 mm | SW-266/L1 | b/d | Kopalnia Węgla Kamiennego "Centrum" | |
WLp50/011 | 1990 | Nieznany | 470 mm | SW-266/L1 | b/d | Kopalnia Węgla Kamiennego "Centrum" | |
WLp50/012 | 1990 | Nieznany | 750 mm | SW-266/L1 | b/d | Kopalnia Węgla Kamiennego "Morcinek" | |
WLp50/013 | 1991 | Nieznany | 630 mm | SW-266/L1 | b/d | Kopalnia Węgla Kamiennego "Nowy Wirek" | |
WLp50/014 | 1991 | Nieznany | 600 mm | SW-266/L1 | b/d | Zakłady Chemiczne “Alventa S.A.” w Alwerni | |
WLp50/015 | 1991 | Odstawiona | 750 mm | SW-266/L1 | b/d | Kopalnia Węgla Kamiennego "Czeczott" | |
WLp50/016 | 1991 | Nieznany | 750 mm | SW-266/L1 | b/d | Kopalnia Węgla Kamiennego "Morcinek" | |
WLp50/017 | 1991 | Nieznany | 750 mm | SW-266/L1 | b/d | Kopalnia Węgla Kamiennego "Julian" | |
WLp50/018 | 1991 | Sprawna | 750 mm | SW-266/L1 | b/d | Kopalnia Węgla Kamiennego Borynia-Zofiówka-Jastrzębie (Ruch Zofiówka) | |
WLp50/019 | 1991 | Sprawna | 750 mm | SW-266/L1 | b/d | Kopalnia Węgla Kamiennego Borynia-Zofiówka-Jastrzębie (Ruch Zofiówka) | |
WLp50/020 | 1991 | Sprawna | 600 mm | SW-266/L1 | b/d | Kopalnia Węgla Kamiennego "Brzeszcze" | |
WLp50/021 | 1991 | Nieznany | 600 mm | SW-266/L1 | b/d | Zakłady Chemiczne “Alventa S.A.” w Alwerni | |
WLp50/031 | 1994 | W trakcie remontu | 785 mm | B/d | Wlp50-031 | b/d | Lokomotywa posiada instalację hamulca zespolonego oraz inną niż pozostałe lokomotywy tej serii przekładnię hydrauliczną. Posiada ona również sprężarkę tego samego typu co w lokomotywach Lxd2, Lyd2 i LDH45. |
WLp50/032 | 1995 | Nieznany | 600 mm | Nieznany | b/d | Zakłady Chemiczne w Alwerni | |
WLp50/Nieznany | 2003 | Nieznany | 600 mm? | SW-266/L1 | b/d | Huta Miedzi "Głogów" | Lokomotywa ma inną skrzynię biegów, ponieważ odbiorcy zależało na większej sile pociągowej w przestawieniu na mniejszą prędkość maksymalną. |