Skansen Kolei Leśnej w Pionkach: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m (interwiki)
 
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez jednego użytkownika)
Linia 20: Linia 20:
  
 
'''Wagony osobowe'''
 
'''Wagony osobowe'''
 +
 
- dwa "letniaki".
 
- dwa "letniaki".
  
 
'''Wagony towarowe'''
 
'''Wagony towarowe'''
 +
 
- sześć wózków kłonicowych;  
 
- sześć wózków kłonicowych;  
 +
 
- cztery koleby;
 
- cztery koleby;
 +
 
- platforma;
 
- platforma;
 +
 
- dwa wagony kryte.
 
- dwa wagony kryte.
  
 
'''Inne pojazdy szynowe'''
 
'''Inne pojazdy szynowe'''
 +
 
- wagon brankard.
 
- wagon brankard.
  
Linia 35: Linia 41:
 
Skansen został zlikwidowany w 2010r. z powodu niskiej rentowności i problemów formalnych. Cały tabor został przewieziony do Rud, a lokomotywa [[V10C/250556|V10C-556]] została zezłomowana. Po skansenie i kolei leśnej pozostała lokomotywownia i fragmenty torów.
 
Skansen został zlikwidowany w 2010r. z powodu niskiej rentowności i problemów formalnych. Cały tabor został przewieziony do Rud, a lokomotywa [[V10C/250556|V10C-556]] została zezłomowana. Po skansenie i kolei leśnej pozostała lokomotywownia i fragmenty torów.
  
==Linki==
+
[[pl:Skansen Leśnej Kolei Wąskotorowej w Pionkach]]
https://pl.wikipedia.org/wiki/Skansen_Le%C5%9Bnej_Kolei_W%C4%85skotorowej_w_Pionkach
 

Aktualna wersja na dzień 15:22, 3 maj 2019

Skansen Kolei Leśnej w Pionkach im. Jana Szweda - nieistniejący skansen kolei leśnej, który funkcjonował w latach 2003-2010. Mieścił się w Pionkach na terenie lokomotywowni Kolei leśnej Puszczy Kozienickiej. Właścicielem skansenu była Fundacja Polskich Kolei Wąskotorowych, która miała na celu uruchomienie kolei leśnej.

Eksponaty[edytuj]

Lokomotywy

V10C-556

WLs40-372

WLs40-377

WLs40-931

Deutz OME117F

Lyd2-63

Gmeinder 10/12

Wagony osobowe

- dwa "letniaki".

Wagony towarowe

- sześć wózków kłonicowych;

- cztery koleby;

- platforma;

- dwa wagony kryte.

Inne pojazdy szynowe

- wagon brankard.

Likwidacja[edytuj]

Skansen został zlikwidowany w 2010r. z powodu niskiej rentowności i problemów formalnych. Cały tabor został przewieziony do Rud, a lokomotywa V10C-556 została zezłomowana. Po skansenie i kolei leśnej pozostała lokomotywownia i fragmenty torów.