Skansen Kolei Leśnej w Pionkach: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
m (interwiki) |
|||
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika) | |||
Linia 24: | Linia 24: | ||
'''Wagony towarowe''' | '''Wagony towarowe''' | ||
+ | |||
- sześć wózków kłonicowych; | - sześć wózków kłonicowych; | ||
Linia 40: | Linia 41: | ||
Skansen został zlikwidowany w 2010r. z powodu niskiej rentowności i problemów formalnych. Cały tabor został przewieziony do Rud, a lokomotywa [[V10C/250556|V10C-556]] została zezłomowana. Po skansenie i kolei leśnej pozostała lokomotywownia i fragmenty torów. | Skansen został zlikwidowany w 2010r. z powodu niskiej rentowności i problemów formalnych. Cały tabor został przewieziony do Rud, a lokomotywa [[V10C/250556|V10C-556]] została zezłomowana. Po skansenie i kolei leśnej pozostała lokomotywownia i fragmenty torów. | ||
− | + | [[pl:Skansen Leśnej Kolei Wąskotorowej w Pionkach]] | |
− |
Aktualna wersja na dzień 15:22, 3 maj 2019
Skansen Kolei Leśnej w Pionkach im. Jana Szweda - nieistniejący skansen kolei leśnej, który funkcjonował w latach 2003-2010. Mieścił się w Pionkach na terenie lokomotywowni Kolei leśnej Puszczy Kozienickiej. Właścicielem skansenu była Fundacja Polskich Kolei Wąskotorowych, która miała na celu uruchomienie kolei leśnej.
Eksponaty[edytuj]
Lokomotywy
Wagony osobowe
- dwa "letniaki".
Wagony towarowe
- sześć wózków kłonicowych;
- cztery koleby;
- platforma;
- dwa wagony kryte.
Inne pojazdy szynowe
- wagon brankard.
Likwidacja[edytuj]
Skansen został zlikwidowany w 2010r. z powodu niskiej rentowności i problemów formalnych. Cały tabor został przewieziony do Rud, a lokomotywa V10C-556 została zezłomowana. Po skansenie i kolei leśnej pozostała lokomotywownia i fragmenty torów.