Tabor:Lw-00225: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m (Aktualizacja)
m
 
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
{{Lw metryka pojazdu
 
{{Lw metryka pojazdu
|Stan=Odstawiona
+
|Stan=W naprawie
 
|Producent=FAUR
 
|Producent=FAUR
 
|Typ=L45H
 
|Typ=L45H
Linia 10: Linia 10:
 
|Ostatnie stacjonowanie=MaLoWa Bahnwerkstatt GmbH, Benndorf
 
|Ostatnie stacjonowanie=MaLoWa Bahnwerkstatt GmbH, Benndorf
 
|Ostatni kraj=Niemcy
 
|Ostatni kraj=Niemcy
|Użytkownik=Eurolok
+
|Opis=* W październiku 2019 lokomotywa została przewieziona do firmy Malowa w miejscowości Benndorf w landzie Saksonia - Anhalt w Niemczech<ref>[https://bimmelbahn-forum.de/forum/index.php?thread%2F14291-malowa-neuer-arbeitsvorrat-an-lxd2%2F&pageNo=1 Fotorelacja na stronie Bimmelbahn-Forum]</ref>
|Opis=* W październiku 2019 lokomotywa została przewieziona do firmy Malowa w miejscowości Benndorf w landzie Saksonia - Anhalt w Niemczech
 
 
* Po wstrzymaniu ruchu na kolei parkowej lokomotywa została ponownie przewieziona do Rud  
 
* Po wstrzymaniu ruchu na kolei parkowej lokomotywa została ponownie przewieziona do Rud  
 
Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag.
 
Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag.
Linia 21: Linia 20:
  
 
W czerwcu 2014 lokomotywa została przewieziona na teren Parkowej Kolei Wąskotorowej w Parku Śląskim w Chorzowie, gdzie prowadziła pociągi pasażerskie.
 
W czerwcu 2014 lokomotywa została przewieziona na teren Parkowej Kolei Wąskotorowej w Parku Śląskim w Chorzowie, gdzie prowadziła pociągi pasażerskie.
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Huta Pokój|1981|2012}}{{Lw stacjonowanie|Rudy|2012|2014}}{{Lw stacjonowanie|Chorzów|2014|b/d}}{{Lw stacjonowanie|Rudy|b/d|2019}}{{Lw stacjonowanie|MaLoWa Bahnwerkstatt GmbH, Banndorf|2019|nadal}}
+
*Wg <ref>[https://www.youtube.com/watch?v=nrL-EP7zLXk Materiał Kolejwizji na temat naprawy tej lokomotywy 13:40]</ref> lokomotywa po remoncie w zakładzie MaLoWa ma trafić na kolej na wyspie St Kitts na Karaibach.
 +
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Huta Pokój|1981|2012}}{{Lw stacjonowanie|Rudy|2012|2014}}{{Lw stacjonowanie|Chorzów|2014|b/d}}{{Lw stacjonowanie|Rudy|b/d|2019}}{{Lw stacjonowanie|MaLoWa Bahnwerkstatt GmbH, Benndorf|2019|nadal}}{{Lw stacjonowanie|St Kitts|b/d|b/d}}
 
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|HP-Lxd2-09|1981|2014}}{{Lw oznaczenie|PKW-Lxd2-09|2014|nadal}}
 
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|HP-Lxd2-09|1981|2014}}{{Lw oznaczenie|PKW-Lxd2-09|2014|nadal}}
 
|Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1981|nadal}}
 
|Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1981|nadal}}

Aktualna wersja na dzień 19:42, 28 lut 2021


<<< L45H

L45H 24325

Stan: nieznany

Lxd2-hp-09-1.jpg

HP-Lxd2-09 na terenie Huty Pokój w Rudzie Śląskiej

Rok produkcji

1981

Producent

FAUR

Stan

W naprawie


Aktualne oznaczenie

PKW-Lxd2-09

Aktualny rozstaw

785 mm

Aktualne miejsce stacjonowania

MaLoWa Bahnwerkstatt GmbH, Benndorf

Kraj stacjonowania

Niemcy

Aktualny typ silnika

Wola H12A

Stacjonowanie

Huta Pokój 1981 - 2012
Rudy 2012 - 2014
Chorzów 2014 - b/d
Rudy b/d - 2019
MaLoWa Bahnwerkstatt GmbH, Benndorf 2019 - nadal
St Kitts b/d - b/d

Rozstaw

785 mm 1981 - nadal

Oznaczenie

HP-Lxd2-09 1981 - 2014
PKW-Lxd2-09 2014 - nadal

Dodatkowe informacje

Szczegółowy opis i uwagi

  • W październiku 2019 lokomotywa została przewieziona do firmy Malowa w miejscowości Benndorf w landzie Saksonia - Anhalt w Niemczech[1]
  • Po wstrzymaniu ruchu na kolei parkowej lokomotywa została ponownie przewieziona do Rud
Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag. Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich. W pierwszych latach XXI wieku lokomotywa przeszła naprawę główną w ZNTK Nowy Sącz i obecnie jest sprawna. Dnia 8 lipca maszyna ta wzięła udział w zorganizowanym przez Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych plenerze fotograficznym na terenie Huty Pokój. W tym samym dniu odbywały się też jazdy próbne remontowanego tam przez firmę Tabor wąskotorowego parowozu typu Las. W czerwcu 2014 lokomotywa została przewieziona na teren Parkowej Kolei Wąskotorowej w Parku Śląskim w Chorzowie, gdzie prowadziła pociągi pasażerskie.
  • Wg [2] lokomotywa po remoncie w zakładzie MaLoWa ma trafić na kolej na wyspie St Kitts na Karaibach.

Galeria

Linki zewnętrzne[edytuj]