Tabor:Lw-02666: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | |||
{{Lw metryka pojazdu | {{Lw metryka pojazdu | ||
|Stan=Wrak | |Stan=Wrak | ||
Linia 18: | Linia 17: | ||
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Mxz 157|1959|1961}}{{Lw oznaczenie|MBxc1-157|1961|1967}}{{Lw oznaczenie|MBxd1-157|1967|1970}}{{Lw oznaczenie|MBd1-138|1970|nadal}} | |Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Mxz 157|1959|1961}}{{Lw oznaczenie|MBxc1-157|1961|1967}}{{Lw oznaczenie|MBxd1-157|1967|1970}}{{Lw oznaczenie|MBd1-138|1970|nadal}} | ||
|Rozstaw={{Lw rozstaw|750 mm|1959|nadal}} | |Rozstaw={{Lw rozstaw|750 mm|1959|nadal}} | ||
+ | |Grafika=Bu.jpg | ||
+ | |Opis grafiki=Wrak MBd1-138 na stacji Rogów towarowy wąskotorowy. 3.05.2021 Fot. Mikołaj Łuszczyński | ||
}} | }} |
Aktualna wersja na dzień 20:07, 11 gru 2021
<<< Mw63
Mw63 14
Stan: wrak
Rok produkcji
1959
Producent
WMD Lisewo
Stan
Wrak
Rok odstawienia
2003
Aktualne oznaczenie
MBd1-138
Aktualny rozstaw
750 mm
Aktualne miejsce stacjonowania
Rogów Towarowy Wąskotorowy
Kraj stacjonowania
Polska
Aktualny typ silnika
S-53
Kolej
Rogowska Kolej Dojazdowa
Właściciel
Fundacja Polskich Kolei Wąskotorowych
Stacjonowanie
Lisewo Wąskotorowe | 1959 | - | 1960 |
Mareza | 1960 | - | 1963 |
Nowy Dwór Gdański Wąskotorowy | 1964 | - | 1965 |
Lisewo Wąskotorowe | 1966 | - | 1970 |
Mareza | 1970 | - | 1972 |
Nowy Dwór Gdański Wąskotorowy | 1972 | - | 1977 |
Werbkowice Wąskotorowe | 1977 | - | 1979 |
Nowy Dwór Gdański Wąskotorowy | 1979 | - | 1982 |
Lisewo Wąskotorowe | 1982 | - | 1984 |
Nowy Dwór Gdański Wąskotorowy | 1984 | - | 1988 |
Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie | 1988 | - | 1989 |
Cukrownia Kruszwica | 1989 | - | 2003 |
Starachowice Wschodnie Wąskotorowe | 2003 | - | 2009 |
Rogów Towarowy Wąskotorowy | 2009 | - | nadal |
Rozstaw
750 mm | 1959 | - | nadal |
Oznaczenie
Mxz 157 | 1959 | - | 1961 |
MBxc1-157 | 1961 | - | 1967 |
MBxd1-157 | 1967 | - | 1970 |
MBd1-138 | 1970 | - | nadal |
Dodatkowe informacje
Szczegółowy opis i uwagi
Przebudowany z wagonu osobowego Bx 1594 w ramach akcji budowy/przebudowy 17 wagonów silnikowych przez ZNTK Opole oraz WMD Pleszew i WMD Lisewo. W roku 1970 "przebudowany" w WMD Lisewo na typ Mw63. W rzeczywistości ze starego wagonu pozostawiono silnik oraz inne potrzebne części, a podwozie i nadwozie zostały zbudowane od nowa. Skreślony z inwentarza 25.07.1987 i przekazany w 1988 do muzeum w Sochaczewie. Pracował w Cukrowni Kruszwica jako doczepny, ostatecznie trafił do Rogowa,gdzie znajduje się do dziś w opłakanym stanie.
Galeria
Źródła